OK-Chiptuning Audi R8 sa podrobil modifikáciám.
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Nemecká tuningová spoločnosť OK-Chiptuning so sídlom v Neukirchen-Vluyn vznikla v roku 2004. O štyri roky neskôr sa z klasickej „garáže“ presťahovala do vlastnej dielne, kde sa dodnes venuje technológiám na zvyšovanie výkonu motorov. Zameriava sa predovšetkým na motorový tuning, OBD-Tuning, optimalizáciu software riadiacej jednotky motora ako aj tuning vznetových motorov a tuning preplňovaním.
Chiptuning, žiaľ, sa často používa na označovanie „rýchleho“ tuningu. To však nezodpovedá skutočnosti: chiptuning je špičkový postup, ktorým sa dá dopracovať k vyššiemu výkonu za mimoriadne férovú cenu. Presne podľa tejto hesla sa zamerali špecialisti
OK-Chiptuning na
Audi R8 V10 R Tronic, rok výroby 2010, aby ho opticky ale predovšetkým z výkonnostného hľadiska „postavili na nohy“.
OK-Chiptuning Audi R8, ktorý má od výroby karosériu v čiernej metalíze, sa podrobil nasledujúcim modifikáciám. „pera“ na prednom spojleri z karbónu a zadný difúzor z rovnakého materiálu ako zadné svetlá pochádzajú z typu R8 GT. Dodatočne je mriežka chladiča lakovaná vo farbe karosérie. A nastavovacie pružiace jednotky KW vrátane tlmičov s „magnetic ride“ sú vstave okamžite prispôsobiť svoju tuhosť aktuálnej jazdnej situácii zmenou magnetického poľa.
Hlavnú pozornosť sa však pri tuningu
OK-Chiptuning Audi R8 venovala motoru a prevodovke ako aj k ním patriacim software. Hnacia jednotka vyvinie v sériovom stave 382 kW / 520 k a generuje krútiaci moment s maximálnou hodnotou 530 Nm. V upravenom vozidle prezentovaná optimalizované verzia software Audi R8 V10 zabezpečila zvýšenie výkonu motora na 456 kW / 620 k. V tejto konštelácii a s podporou výfukovej sústavy s riadiacimi klapkami zvláda
OK-Chiptuning Audi R8 zrýchlenie zo 100 km/h na 200 km/h vďaka
OK-Chiptuning za len 6,9 sekundy. A softwarová optimalizácia R tronic prostredníctvom špeciálneho tímu, na čele ktorého stojí Kai Uwe Ottlinghaus, zabezpečí ďalšie výrazne skrátenie časov zmeny rýchlostných prevodov.