Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 11. júla 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Ženám záleží na bezpečnosti detí viac

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: red, pridané: 15.06.2012

Zo zistení aktivistov vyplýva, že ženy síce dbajú viac o bezpečnosť svojich ratolestí, no častejšie nepoznajú pravidlá bezpečnosti a nevedia správne pripútať dieťa v sedačke.
Ženám záleží na bezpečnosti detí viac
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Minulý týždeň čerpacie stanice Shell v siedmych mestách Slovenska navštívila Plyšová hliadku občianskeho združenia Chráňme naše deti. Tá v rámci vzdelávacej kampane na zníženie úrazov a úmrtí detí vo vozidlách počas prepravy oslovila počas troch dní viac ako 500 vodičov. Zo zistení aktivistov vyplýva, že ženy síce dbajú viac o bezpečnosť svojich ratolestí, no častejšie nepoznajú pravidlá bezpečnosti a nevedia správne pripútať dieťa v sedačke.

Muži sú nedbalejší

Výsledky prieskumu, ktoré Plyšová hliadka získala počas kampane, ukázali, že oveľa lepšie znalosti v oblasti detskej bezpečnosti pri preprave vykazujú muži. Až 110 zo 133 odpovedalo správne na otázku, do koľko rokov alebo do akej výšky musí byť dieťa umiestnené v autosedačke. Odpoveď však poznalo len 95 zo 145 žien. Silnejšie pohlavie obstálo lepšie aj v praktickej oblasti. „Pripútať autosedačku správnym spôsobom dokázalo všetkých 97 oslovených mužov, ale len 48 zo 60 žien,“ poodhalila konkrétne čísla predsedníčka OZ Chráňme naše deti. Napriek tomu lepšie znalosti mužov nie sú garanciou väčšej bezpečnosti detí. Pokiaľ ide o predpisy, sú totiž nedbalejší. Až 35 zo 72 totiž priznalo, že na krátke vzdialenosti dieťa v autosedačke nepripútavajú. Rovnaký prehrešok pripustilo len 9 zo 61 oslovených vodičiek.

Skvelá odozva

Kampaň za zvýšenie bezpečnosti detí na cestách zaznamenala skvelú odozvu. Okrem spoločnosti Shell, ktorá ponúkla Plyšovým hliadkam pre ich prácu svoje čerpacie stanice, ju podporila aj finančná skupina AXA v SR, značka VOLVO a Dráčik, ktorý dodal plyšové hračky ako odmenu pre vodičov za správne odpovede. Svojou účasťou podporu hliadkam vyjadrili tiež viceprimátorka Košíc Renáta Lenártova a primátor mesta Prešov Pavel Hagyari. Mediálnymi partnermi kampane sú počas júna Zoznam.sk, Slovenka, rádio Jemné melódie a rádio Viva.



Ďalšie súvisiace a podobné články

Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 9 rokmi
Práve sa končí obdobie pekných slnečných dní a nedostatok slnka je zrejme hlavným dôvodom jesenných depresií.
pred 9 rokmi
Dallas predznamenal chamtivosť 80. rokov, ale zmenil aj tvár televíznej zábavy, pretože inšpiroval vznik mnohých drám s mnohými široko rozvetvenými príbehmi.
pred 7 rokmi
V konečnom dôsledku sú tieto pesničky o živote, smrti, láske i prírode akýmsi pokusom o úprimnosť v biznise, v ktorom sa už dávno nenosí. A Patti Smith sa k tomu stavia tak presvedčivo, až to vyráža dych.
pred 12 rokmi
Komédia od tvorcov úspešných filmov Pelíšky a Pupendo, tentoraz o svete, v ktorom je ženský princíp silnejší ako mužský, ...
pred 7 rokmi
Zo širšej nominácie 200 osobností a firiem porota zostavila užší výber kandidátov na ocenenie pozostávajúci z piatich podnikov, piatich osobností a z rovnakého počtu produktov a projektov.
pred 8 rokmi
Ceny rozdajú 31. októbra o 16.00 vo Veľkej sále Divadla Andreja Bagara v Nitre.
pred 7 rokmi
Dnes sa v Pezinku konal Republikový snem strany OKS.
pred 6 rokmi
Skupina Nonono vydá koncom marca debutový album. Bude sa volať We’re Only What We Feel a do obchodov sa dostane 28. marca 2014.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT