Spoločnosť Nissan predstavila novú generáciu prevodovky s plynule meniteľným prevodom Xtronic CVT
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Spoločnosť Nissan predstavila novú generáciu prevodovky s plynule meniteľným prevodom Xtronic CVT (Continuously Variable Transmission), ktoré je navrhnutá pre vozidlá s motormi so zdvihovým objemom 2,0 až 3,5 litra. Nová prevodovka Xtronic CVT vychádza z nových technológií zohľadňujúcich aspekty ochrany životného prostredia a predstavuje významný krok v plnení cieľa spoločnosti Nissan znižovať spotrebu paliva a zlepšovať ekologické parametre svojich vozidiel so spaľovacími motormi.
Nová generácia prevodovky
Xtronic CVT prináša zníženie spotreby paliva až o 10 percent v porovnaní s predchádzajúcimi typmi prevodoviek CVT v porovnateľných vozidlách. Nová prevodovka sa vyznačuje najvyšším rozsahom prevodových pomerov – až 7,0. Vnútorné trenie novej prevodovky sa podarilo znížiť až o 40 percent. V kombinácii so systémom
ASC (Adaptive Shift Control), ktorý upravuje radiace režimy podľa štýlu jazdy vodiča a stavu vozovky, prináša nová prevodovka
Xtronic CVT citlivú reakciu a dynamickú akceleráciu, pričom chráni motor pred prílišným vytáčaním pri vysokých rýchlostiach a znižuje hlučnosť. Prevodovka
Xtronic CVT sa predstaví v Severnej Amerike v roku 2012 a potom aj celosvetovo.
Kombináciou remeníc s malým priemerom a nového a špeciálne tvarovaného remeňa sa podarilo zvýšiť rozsah pomerov medzi dvomi remenicami, pričom osová vzdialenosť sa zväčšila len minimálne. Výsledný rozsah prevodových pomerov 7,0 predstavuje rekordnú hodnotu akú sa doteraz podarilo dosiahnuť v prevodovkách CVT.
Vďaka zníženiu úniku oleja bolo možné použité kompaktnejšie olejové čerpadlo a zväčšenie styčnej plochy medzi pásom a kladkami umožnilo znížiť potrebný tlak oleja. Vďaka týmto vylepšeniam a použitiu oleja s nízkou viskozitou so špeciálnym zložením sa podarilo znížiť trenie. K tomu bolo asi 60 percent súčiastok prepracovaných za účelom zníženia trenia.
Systém
ASC predvída zámer vodiča podľa spôsobu jeho práce s plynovým pedálom, štýlu ovládania vozidla a voľby rýchlosti. Na základe týchto preferencií systém
ASC volí prevodový pomer, ktorý je optimálny pre konkrétne podmienky a zámer vodiča. Funkcia lineárneho riadenia preraďovania systému
ASC dáva vodičovi bezprostrednejší pocit akcelerácie vďaka koordinácii otáčok motora a rýchlosti vozidla pri zrýchľovaní.