Pod jednou strechou 400 nových automobilov
Zdroj obrázku: © Server.sk
Viedenská automobilová show, ktorá privítala svojich návštevníkov vo štvrtok 12. januára, sa konala už šiesty raz. Organizátori – Reed Exhibitions Messe Wien – sa netaja, že hoci ide o autosalón s regionálnym významom, jeho popularita každým ďalším ročníkom narastá a je považovaný za významný hnací motor predaja osobných automobilov v Rakúsku. Len pre zaujímavosť, predposledný ročník (2010) počas štyroch dní brány autosalónu prekročilo 150.000 návštevníkov.
A čo ponúka najväčšia automobilová výstava v alpskej krajine? Odpoveď použitím štatistických údajov sa dá zhrnúť do jednej vety: na ploche 25.000 m2, čo sú dve haly, sa prezentuje 400 nových modelov 40 značiek, medzi mini niekoľko európskych a rakúskych premiér, niekoľko elektromobilov a pretekárskych automobilov či koncepčných štúdií, ktoré si svoje výstavné premiéry odbili v Detroite, v Ženeve, vo Frankfurte alebo Tokiu.
Z exkluzívnych značiek je tu zastúpený napr.
Abarth typom
500 C Esseesse a
Puntom Esseesse a
Aston Martin, ktorý sa vo Viedni prezentoval okrem kompaktného
Cygnetu, ktorý je vlastne
Toyota iQ v športovom háve, aj športovou limuzínou
Rapide a kabrioletom
DBS Carbon Edition. Značka
Bentley ukázala mimoriadne elegantný
Continental GT Convertible a
Bugatti zase najrýchlejší sériový automobil na svete,
Veyron 16,4 Grand Sport. Nesmieme zabudnúť na svetoznámu automobilku zo Sant´ Agata Bolognese,
Lamborghini, ktorá divákom ponúkla lahôdku v podobe typov
LP570-4 Super Trofeo Stradale a
LP700-4 Aventador.
Autosalón, ktorý bude trvať do nedele 15. januára, ponúka aj niekoľko mimoriadny exponátov, s ktorými sa dá bežne stretnúť len významnejších podujatiach svetového významu ako napr.
Alfa Romeo 8C Spider,
Mercedes-Benz SLS Roadster a
Rolls-Royce Mulsanne alebo zopár koncepčných štúdii –
Audi e-tron,
Mercedes-Benz Concept A-Klasse,
Mini Paceman,
Seat IBL,
Škoda Vision D a
Volkswagen Bulli.
Medzi premiéry európskeho významu sme vo Viedni zaznamenali
Porsche 911 Cabriolet alebo
Opel Insignia Bitter T5.
A aby sme nezabudli, z pretekárskych špeciálov sme obdivovali
Audi R18 TDI,
Citroën DS3 WRC, ktorý v súťažiach za rok 2011 získal najvyššiu métu, a v ktorého kokpite sa pravidelne nie veľmi úspešne prezentoval
Kimi Räikkönen, najnovšie pilot tímu
Lotus F1, a monopost
F1 Red Bull RB7, za volantom ktorého Nemec
Sebastian Vettel obhájil majstrovskú korunu.