Nadšenie: 16 miliónov fanúšikov na trati, zhruba 1,5 miliardy televíznych divákov.
Veľký jasot na Champs-Elysées v Paríži: Christopher Froome vyhral Tour de France 2015.
Zdroj obrázku: SKODA Motorsport
Pred sto tisíckami fanúšikov zažil Brit triumfálny príchod do cieľa v srdci francúzskej metropoly. Pri vyhlasovaní víťazov pozdvihol Froome aj
víťazi v ďalších kategóriách Tour k nebu víťazné trofeje z českého krištáľu, navrhnuté dizajnérmi značky ŠKODA.
ŠKODA AUTO v tomto roku podporuje Tour de France v úlohe oficiálneho partnera a oficiálneho vozidla už po dvanástykrát.
Na najznámejšom parížskom bulvári zablahoželal celkovému víťazovi Christopherovi Froomeovi Bohdan Wojnar, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA
AUTO, zodpovedný za oblasť ľudských zdrojov, a odovzdal víťaznú trofej, špeciálne vyrobenú zo zeleného krištáľu, víťazovi zeleného trička
Peterovi Saganovi.
Automobilka tento rok prvýkrát sponzorovala zelený trikot pre najlepšieho šprintéra Tour de France. Biely trikot pre najlepšieho mladého jazdca
získal Nairo Quintana. Najlepším vrchárom sa stal víťaz Tour de France Froome a získal za to bodkovaný trikot. Všetci štyria športovci získali
tiež trofeje z českého krištáľu - navrhnuté dizajnérmi značky ŠKODA a vyrobené českou sklárskou manufaktúrou Preciosa.
ŠKODA je oficiálnym partnerom a oficiálnym vozidlom legendárnej Tour už od roku 2004. Pre Wernera Eichhorna, člena predstavenstva spoločnosti
ŠKODA AUTO zodpovedného za oblasť predaja a marketingu, bol tohtoročný sponzoring opäť veľmi úspešný: "Tour de France každoročne ponúka napínavé
športové zážitky a veľké emócie. Pre značku ŠKODA bola podpora tejto fantastickej športovej udalosti v roku stodvadsiateho výročia založenia
automobilky absolútnym vrcholom."
Mimoriadnu pozornosť budil sponzoring spoločnosti ŠKODA AUTO v tomto roku vďaka premiére novej generácie modelu ŠKODA Superb v úlohe
riaditeľského auta v čele pelotónu. Červená ŠKODA Superb slúžila ako, mobilný dispečing 'riaditeľa Tour - Christiana Prudhommea. Za týmto účelom
auto disponuje špeciálnou technickou výbavou a obrovskou panoramatickou presklennou strechou, ktorú možno otvoriť zo zadného sedadla jednoduchým
stlačením tlačidla.
Značka ŠKODA je na závode navyše prítomná aj početnou flotilou vozidiel. Automobilka poskytla zhruba 250 sprievodných vozidiel - predovšetkým
modely ŠKODA Octavia Combi a ŠKODA Superb. Táto flotila je už po mnoho rokov ústrednou súčasťou aktivít značky ŠKODA. Počas svojho zhruba
trojtýždňového nasadenia najazdia autá každoročne okolo 2,8 milióna kilometrov.
Od roku 2004 prešla teda flotila vozidiel značky ŠKODA pri Tour de France
v súčte okolo 30 miliónov kilometrov. ŠKODA pritom vyniká maximálnou spoľahlivosťou: dosiaľ nebolo zaznamenané jediné prerušenie jazdy z dôvodu
technickej závady.
Cyklistika je dôležitým pilierom sponzorskej stratégie spoločnosti ŠKODA AUTO. Vedľa Tour de France a Závodu okolo Španielska (, Vuelta ')
podporuje automobilka aj ďalšie medzinárodné cyklistické preteky aj celý rad národných a medzinárodných podujatí masovej cyklistiky. Angažovanosť
v oblasti cyklistiky je dôkazom mimoriadneho vzťahu značky k cyklistike. Výrobou bicyklov zahájili zakladatelia Václav Laurin a Václav Klement
pred 120 rokmi úspešnú históriu automobilky.