Ingolstadtská automobilka Audi nasadí do legendárnych pretekov 24 hodín Le Mans špeciály s vyľahčenou konštrukciou - Audi R18 TDI.
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Ingolstadtská automobilka Audi nasadí do legendárnych pretekov 24 hodín Le Mans špeciály s vyľahčenou konštrukciou. Tri pretekárske špeciály Audi 18 TDI, ktoré 11. a 12. Júna 2011, na klasickom francúzskom okruhu, majú potvrdiť svoju kompetenciu v ľahkej konštrukcii.
Uhlíkové vlákna sa v plnej miere uplatnili v konštrukcii
Audi R18 TDI, ktoré budú jazdiť vo farbách tímu Audi Sport Team Joest. Vozidlo minuloročného víťaza so štartovným číslom 1 nastúpi na štartovný rošt v Le Mans dokonca v takmer kompletne charakteristickej čiernej farbe, ktorú mu prepožičiava extrémne ľahký a súčasne mimoriadne pevný konštrukčný materiál, ktorý získava stále väčšiu význam aj pri vývoji nových sériových automobilov.
„Uhlíkové vlákno je najviac vhodné pre ľahkú konštrukciu,“ vyhlásil športový šéf Audi Motor Dr. Wolfgang Ullrich.
„Ľahká konštrukcia je v Le Mans je úplne dôležitým faktorom, pretože ľahké auto je vždy aj efektívne auto“ dodal Ullrich. V tomto roku je jeho význam ešte väčší, pretože predpisy predpisujú menšie motory, ktoré majú menší výkon – v prípade
Audi R18 TDI viac ako 397 kW / 540 k. Síce pre vozidlá kategórie LMP1 v Le Mans platí minimálna hmotnosť 900 kg. Avšak podľa možnosti sa skúša dostať pod túto hranicu, aby sa potom rozloženie hmotnosti na napravy doladilo pomocou prídavnej záťaže a znížila poloha ťažiska.
Všetky diely
Audi R18 TDI boli dôsledne optimalizované z hľadiska hmotnosti. Revolučný nie je len jednodielny monocoque z uhlíkových vlákien, ale aj karoséria, ktorej hmotnosť v druhom vývojovom stupni sa podarilo znížiť o 40 kg!
O 25 percent ľahší je motor V6-TDI
Audi R18 TDI, ktorý nahradil motor
V10-TDI predchádzajúceho typu R15 TDI. Nová šesťstupňová prevodovka využíva vysoký podiel plastov vystužených uhlíkovými vláknami. Pretože radiaci mechanizmus prevodovky už nie je založený pneumatickom princípe, ale je aktivovaný elektrický, pretekársky špeciál sa zaobíde bez doteraz požívaného pneumatického systému. Aj svetlomety LED prispeli k zníženiu hmotnosti. Pritom sa svetlá zaobídu bez sériovej produkcii obvyklého elektrického chladenia osvetľovacích diód. Optimalizované prúdenie vzduchu v interiéri robí zbytočnou aj klimatizáciu.