Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 19. júna 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Vydarený potomok - Audi A4

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 22.10.2007

História najpredávanejšieho modelu Audi siaha až nečakane ďaleko. Bolo to v roku 1972, kedy po prvýkrát Audi predstavilo predchodcu dnešnej A4-ky, model Audi 80.
Vydarený potomok - Audi A4
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

História najpredávanejšieho modelu Audi siaha až nečakane ďaleko. Bolo to v roku 1972, kedy po prvýkrát Audi predstavilo predchodcu dnešnej A4-ky, model Audi 80. Od toho dňa ubehlo už poriadne veľa vody a aj keď s označením Audi A4 sme sa stretli až v roku 1994, dnes už Audi spokojne hlási celkový počet predaných kusov týchto vozidiel vyše 8.5 milióna. Na prémiové vozidlo celkom slušné čísla.. Tie sme však na Sardíniu neprišli iba bilancovať, ale pripraviť takpovediac pôdu ich ďalšiemu rastu.

Dámy a páni, privítajme teda novú Audi A4. Na suché vymenovanie zmien by nám redakčný priestor ani nestačil, no tie najdôležitejšie čísla sú jasné. 17 milimetrov k pôvodnému rázvoru dokázalo skutočné divy a v novej A4-ke sa budú môcť vzadu konečne usadiť pohodlnejšie aj ľudia vyšší ako 165 centimetrov. Kufor narástol až na objem 480 litrov, čím vcelku jasne deklaruje svoje ambície na najpraktickejšie a najvšestrannejšie auto segmentu. Bude to však stačiť? K tomu pridáva Audi 5 motorov, s ktorými príde nová A4ka na trh. 2 benzínové a 3 naftové jednotky zahŕňajú základný benzínový motor s objemom 1.8 litra a výkonom 160 koní (neskôr príde aj slabšia verzia s výkonom 120 koní), benzínový šesťvalec s objemom 3.2litra(265 koní) a nakoniec spomínané naftové motory s objemom 2.0l (140 koní), 2.7 litra (190 koní) a na záver 3 litrový turbodiesel s výkonom 240 koní, ktorý už poznáme z modelu A5.

Z modelu A5 však áštvorka neprebrala len motory, zadné svetlá a niekoľko súčiastok z interiéru. Ukradla jej aj to najdôležitejšie – podvozok. A to je len dobre. Už A5-ku sme jednoznačne chválili za jej správanie na ceste, ktoré Audi priviedlo do úplne nového svetla, pričom A4ka sa rozhodne zahanbiť nenechá. Práve naopak. Jazda v novom modeli je mimoriadne príjemná. Prvé zoznámenie síce prebiehalo na relatívne hladkých povrchoch ostrova, no aj tých pár nerovností, ktoré sme cestou vyhľadávali prekonalo auto bez akýchkoľvek rušivých zvukov. Vyzerá to veľmi nádejne, konečný verdikt však budeme môcť vysloviť až po dôkladnom teste na našich cestách. Jazdili sme verzie aj s quattrom, aj bez, pričom automobilovým nadšencom by som rozhodne odporúčal štvorkolku. Jednak pretože dokáže preniesť všetok výkon na cesty efektívnejšie, ale prináša aj lepšie jazdné vlastnosti pre autá so silnými motormi v všetkých podmienkach. A odkedy si Audi vysvetľuje svoje quattro ako systém rozdeleniasily 60:40 medzi zadnú a prednú nápravu, tieto autá máme ešte radšej. Po nedotáčavosti nieto ani chýru, ani slychu a auto sa nechá nádhernie viesť plynom. A samozrejme – zastavovať tiež. Už základné motorizácie sú vybavené 16-palcovým brzdovým systémom, ktorý neprejavoval vôlu vädnúť ani pri opakovaných tvrdších brzdeniach.

Čo sa týka samotného vzhľadu auta, hovorí sa, žekoľko ľudí, toľko chutí. Oproti ostatnej verzií A4ky nejde o prílišnú vzhľadovú revolúciu, čo je možno aj trošku škoda. Predná časť automobilu okrem nových svetiel s LED diódami totiž stále silne pripomína silnejšie verzie minulého modelu pričom zadná časť prevzatá z kupé by si podľa nás zaslúžila dôstojneší a možno odvážnejší protipól. Nemožno jej však uprieť silnú eleganciu najmä pri pohybe ( kedy aj vďaka aerodynamike zostáva auto príjemne tiché). Zadná časť spolu s odtrhovou hranou na kufri zase evokuje športový odkaz kupéčka. Posúdenie nechávame teda na vás..

Na záver sme si však nechali ešte pár „maličkostí“, ktoré si určite zaslúžia našu pozornosť. Audi ich nazýva Audi Drive Select, a Audi Park Lane Assistant. Tým druhým označuje už známy systém na upozorňovanie pri prechádzaní prerušovaných čiar na vozovke, na ktoré upozorňuje vodiča vibráciami vo volante. Naštastie sa tento systém dá aj vypnúť – pri časom predbiehaní a schválnych zmenách jazdných pruhov vedia tieto vibrácie byť aj trošku rušivé. Pokiaľ už ale hovoríme o strážnych systémoch, oplatí sa spomenúť aj aktívny tempomat s radarom, ktorý udržiava potrebný odstup od vozidiel, ako aj senzor mŕtveho uhla, ktorý poznáme už z viacerých modelov koncernu – upozorňujúci na vozidlo nachádzajúce sa v mŕtvom uhle vodiča svetelným signálom pomocou LED diód umiestnených v spätných zrkadlách. Čo však znamená Audi Drive Select – uhádne asi málokto. Ide totiž o systém aktívneho riadenia – pre mnohých obľúbeným terčom kritiky iných značiek – avšak tentokrát premiérovo v Audi a dokonca v spojení s ovládaním tuhosti podvozku. Vodič tak dostáva možnosť vybrať si medzi režimom Auto, Komfort a Dynamic, pričom ten posledný patrí medzi jednoznačnú voľbu – obzvlášť na kvalitných cestách Sardínie. Po prvýkrát totiž pri vozidlách značky cítite silný odpor volantu, za ktorého absenciu sme už zkritizovali viacero vozidiel. Audi však ide ďalej a prepnutím na iný režim nezískame iba tuhšie, alebo naopak ľahšie riadenie, ale aj zmeníme nastavenie CDC (continuous damping control) tlmičov podobných tým, ktoré nájdeme v Audi Q7 vybavenom vzduchovým podvozkom. Okamžite si tak podľa potreby vieme podvozok vozidla pritvrdiť, alebo zmäkčiť – presne podľa potreby vodiča, alebo potrieb kvality vozovky. Zmenu cítiť len s absolútne minimálnym oneskorením a hlavne – je ju cítiť na rozdiel od niektorých podobných systémov iných výrobcov, ktoré by mali fungovať podobne.

Čo dodať záverom? Nová á-štvorka na nás urobila veľmi dobrý dojem. Kvalitatívne ide o jednoznačný skok vpred – či už hovoríme o kvalite jazdy, alebo samotného vypracovania, ako aj výbavy. Ceny podľa oficiálnych informácií budú začínať na hodnote 25900EUR za základnú A4 1.8 Turbo s výkonom 120 koní, no podľa dostupných motorov, príplatkových výbav a iných voliteľných doplnkov nebude problémom túto sumu ani znásobiť. Na konečný verdikt si teda ešte chvíľku budeme musieť počkať, no už teraz to vyzerá, že výsledok by mohol stáť za to..




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Spoločnosť je zameraná na výrobu zdvíhacích ser...
Náš sortiment tvoria hlavne LED svietidlá, LED ...



Sú tu pre Vás ľahko dostupné pôžičky od 400 Eur...


3 900.00 €
Na predaj chata, rozloha 12.50 m2
127 000.00 €
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 71 m2, balkón, l...
9 350.00 €
Na predaj garáž, rozloha 15.64 m2, novostavba





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 10 rokmi
Rozmýšľal som, kedy som naposledy držal v rukách klasický singel domáceho interpreta.
pred 5 rokmi
Štvorčlenná formácia z Chicaga predstaví v Trenčíne skladby z najnovšieho albumu Oceania (2012), ale tiež výber klasických hitov.
pred 3 rokmi
Bývalá premiérka Iveta Radičová sa stala členkou prestížneho svetového Madridského klubu.
pred 2 rokmi
Supraphon vydal vo výlučne digitálnej edícii Najvýznamnejší textári českej populárnej hudby kompiláciu piesní s textami ďalšej legendy.
pred 5 rokmi
Príspevok pri narodení dieťaťa, na ktorý majú nárok rodičia pri narodení každého dieťaťa, dostalo počas minulého roka 57 tis. rodičov.
pred 5 rokmi
Rozhovor sa uskutočnil po debate s ostatnými lídrami G20 počas večere za zatvorenými dverami.
pred 6 rokmi
Dobová pikantná komédia o vynájdení vibrátora.
pred 5 rokmi
Vláda jednej strany je podľa premiéra SR a predsedu Smer-SD Roberta Fica stabilná, nie je zaťažená vnútornými konfliktami, vie prijímať vážne rozhodnutia pomerne rýchlo a je bez škandálov.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT