Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 11. apríla 2021, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

VW Polo FUN 1.4 FSI

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 24.11.2004

VW Polo FUN 1.4 FSI.Vyzerá ako malý teréniak, ale v skutočnosti to je mestský trhač asfaltu... Hovoríme o špeciálnej limitovanej sérii modelu VW Polo, ktorého prívlastok FUN sľubuje viac zábavy a radosti z jazdy, než ponúka štandardná verzia.
VW Polo FUN 1.4 FSI
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

VW Polo FUN 1.4 FSI.Vyzerá ako malý teréniak, ale v skutočnosti to je mestský trhač asfaltu... Hovoríme o špeciálnej limitovanej sérii modelu VW Polo, ktorého prívlastok FUN sľubuje viac zábavy a radosti z jazdy, než ponúka štandardná verzia. Od svojich konzervatívnejších súrodencov modelového radu Polo sa odlišuje dvojfarebnou off-roadovou úpravou karosérie, konkrétne športovými nárazníkmi, rozšírenými blatníkmi i prahmi s lemovaním a bočnými ochrannými lištami. Štýl vozidla pre voľný čas dotvárajú chrómové strešné nosiče a nablýskané vonkajšie spätné zrkadlá.

Najprv sme si mysleli, že +15 mm k svetlej výške dostal VW Polo FUN kvôli lepšej priechodnosti ľahkým terénom. Absencia samosvorného diferenciálu a najmä efektné 17-palcové disky z ľahkých zliatin od renomovaného výrobcu BBS, ktoré by bola škoda ničiť v teréne, nás však rýchlo vyviedli z omylu. VW Polo FUN chce byť totiž štýlovým mestským vozidielkom s vlastnou osobnosťou a športovými jazdnými vlastnosťami a jediným racionálnym dôvodom zvýšiť podvozok bola bezpečnosť - lepší výhľad z auta. Športový dizajn vdýchli konštruktéri aj interiéru. Nájdete v ňom kombináciu kože a hliníka na volante, radiacej páke prevodovky i na parkovacej brzde, pedále sú z ľahkého kovu. Zvláštnu pozornosť si zaslúžia impozantné predné sedadlá s dobrou bočnou oporou a množstvo prakticky riešených otvorených odkladacích priestorov. Interiér je štylizovaný dvojfarebne. V porovnaní s klasickým Polom ho vybavili hodnotnejšími poťahovými i obkladovými materiálmi, čo vytvára dojem väčšieho luxusu a robí z neho solídneho "dospeláka".

No nielen tým vyčnieva nad svojich rovesníkov. Dôvod byť výnimočným dáva Polu FUN tiež dlhý zoznam sériovej výbavy. Nájdete v ňom airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy, posilňovač riadenia, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, elektricky ovládané predné okná, rádio s CD prehrávačom, elektrické strešné okno, chrómové strešné lišty, nádherné 17-palcové disky z ľahkých zliatin a iné doplnky. Priestorové pomery, ktoré patria medzi najlepšie v triede, ostali samozrejme zachované. Vďaka zvýšenému podvozku sa však bude lepšie nastupovať hlavne starším pasažierom, lebo nebudú sa musieť priveľmi zohýbať.

VW Polo Fun si možno objednať so všetkými motormi dostupnými pre klasické Polo (okrem benzínového 1.2 40 kW/55 k), pričom pre 1.4 FSI, 1.4 TDI a 1.9 TDI sa sériovo dodáva aj s ABS. Cenové rozpätie jednotlivých modifikácii je široké - od 519.000 do 627.000 Sk. Testovaný automobil bol vybavený 1.4-litrovým zážihovým štvorvalcom FSI s priamym vstrekovaním paliva. Hoci papierové hodnoty sľubujú pomerne slušné výkonové hodnoty (max. výkon 63 kW/85 k pri 5000 ot/min a max. krútiaci moment 130 Nm pri 3750 ot/min), skutočné dynamické vlastnosti tohto motora, teda zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,2 s, zaostali za našim očakávaním. Vplyv na to môžu mať aj veľké 17-palcové kolesá, ktorým v porovnaní so 14 alebo s 15-palcovými predsa len trvá dlhšie, kým sa roztočia a naberú rýchlosť.

Motor síce na stláčanie akcelerátora reaguje veľmi pružne, no odspodu je dosť nevýrazný. Preto ak s ním chcete predbiehať alebo naplno si vychutnať kvality upraveného podvozka, musíte ho držať vo vyšších otáčkach a to zase nevplýva pozitívne na spotrebu. Nám spapal v priemere 8,4 litra naturalu na 100 km, ale keď sme ho nenaháňali, vedeli sme sa dostať aj na 7 l. Úsporným spôsobom sme sa však nevydržali dlho voziť. Špičkovo vyladený podvozok vylepšený o 17-palcové kolesá obuté do nízkoprofilových pneumatík 215/40 R17 doslova provokuje k športovej jazde. Veď nakoniec - vyrobili ho pre radosť z jazdy... Na ceste sedí ako prilepený, v zákrutách sa takmer nenakláňa a vďaka výbornej stabilite ani necítiť, akou rýchlosťou si to šinie. Len keby tých koníkov mal viac. Preto by sme k nemu odporúčali radšej niektorý z dvoch ponúkaných turbodieselov. Obidva sú silnejšie v nízkom režime otáčok a určite dosiahnu aj lepšiu spotrebu.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 9 rokmi
Ľudia nespokojní s kauzou Gorila si dnes našli cestu na parlamentný balkón.
pred 7 rokmi
Slovenky by podľa prieskumu za svoj vysnívaný laptop zaplatili 510 eur a muži 595 eur.
pred 9 rokmi
Album obsahuje okrem prelomového song Půlnoční ďalších deväť piesní.
pred 4 rokmi
Mikrofón je ručná zbraň II
pred 8 rokmi
Naznačuje to objav veľkého množstva mikroorganizmov, z ktorých mnohé žijú v tráviacom trakte vyšších živočíchov.
pred 6 rokmi
Rodák z Beaconsfieldu prehral boj s Alzheimerovou chorobou, ktorú mu diagnostikovali v roku 2007. Autor knižnej série Úžasná Plochozem skonal doma obklopený rodinou.
pred 7 rokmi
Tvrdohlavá lekárka Klára musí stáť až pred hrozbou vážnej diagnózy, aby sa spamätala a zamyslela sa nad svojou budúcnosťou.
pred 8 rokmi
Aplikácia prehráva všetky videá z produkcie TV SME - vrátane spravodajstva, či zábavných relácií pod značkou Graus či Trnka a výpravné relácie pre milovníkov áut od Rasťa Chválu.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT