Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 21. januára 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

VW Passat CC BlueTDi - kam až môže zájsť úspora paliva?

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 31.08.2010

To je otázka, ktorú sme si položili tesne po odchode tohto Passatu CC z našej redakcie. Prívlastok BlueTdi nás už dopredu pripravoval na nízku spotrebu...
VW Passat CC BlueTDi - kam až môže zájsť úspora paliva?
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

To je otázka, ktorú sme si položili tesne po odchode tohto Passatu CC z našej redakcie. Prívlastok BlueTdi nás už dopredu pripravoval na nízku spotrebu i lásku k emisiám, obvykle však naše očakávania od podobne prírodu-milujúcich vozidiel zostávajú nenaplnené. Výnimky z týchto zabehaných zvykov dokážu potešiť. Tak, ako aj tento Volkswagen Passat CC.

Bez obrovských nálepiek, ktoré pokrývali boky nášho auta, by naše očakávania od auta boli úplne iné. Pekné 18-palcové príplatkové kolesá, nízka silueta, už iba potentný šesťvalec pod kapotou a dielo je dokonalé. Nie dnes. Dnes pod kapotou nachádzame naftový agregát s technológiou common-rail, ktorý na prednú nápravu posiela celých 105kW, inými slovami 143 koní. Inými slovami – štandardný výkon pre podobný motor. Ani krútiaci moment 320Nm ničím nevybočuje z normálu. Tajomstvo príplatku 1180 EUR tkvie okrem označenia v tom, čo je veľmi dobre ukryté. Základný balík, ktorý Volkswagen označuje ako BlueMotion už poznáme. Sú to klasické prvky ako úprava aerodynamiky pre lepší odpor, pneumatiky s nízkym valivým odporom alebo dlhšie prevody. BlueTdi však označuje ešte ďalší súbor maličkostí. Predovšetkým ide o katalyzátor SCR (Selective Catalytic Reduction), ktorý ovplyvňuje unikajúce výfukové plyny pomocou dodatočných chemických reakcii tak, že motor je pripravený už dnes spĺňať prísne pravidlá normy EURO6, ktorá vstúpi do planosti až o 4 roky. A ako to presne robí? Ak si na fotkách všimnete priestor, kde zvykne byť umiestnená rezerva (či už dojazdová, alebo plnohodnotná), je tam umiestnená špeciálna malá nádrž. Sem sa leje prípravok AdBlue – teda „nápoj“ na báze močoviny, ktorý následne SCR katalyzátor vstrekuje do výfukového potrubia. Tam sa prípravok mení na čpavok a ďalej reaguje so škodlivým NOx. Výsledkom sú takmer čisté výfukové plyny (redukcia NOx až o 90%), čo z Passatu CC BlueTdi robí jeden z najčistejších naftových motorov v súčasnosti na trhu bežne dostupných osobných automobilov. Pokiaľ ide o prípravok AdBlue – ten sa dopĺňa počas bežného servisného intervalu – teda spravidla po minimálne 15.000 kilometroch.

Toľko teda k teórii. Jazda v Passate CC BlueTdi sa od bežného motora nelíši ani najmenej. Jediným rozdielom sú o niečo dlhšie prevody – vďaka ktorým trpí v minimálnej miere dynamika jazdy (zrýchlenie je oproti bežnej prevodovke pomalšie o cca 0.1sekundy), no v bežnom živote je tento rozdiel absolútne irelevantný. Jazda ja príjemná i na veľkých kolesách a občas sme mali pocit, ako keby podvozok inžinieri z Wolfsburgu ladili na našich cestách. Aj vďaka tomu hodnotíme technológiu BlueTdi spolu s balíčkom BlueMotion vysoko pozitívne. Bez vynútených zmien jazdného štýlu, či ťažkých technológii v kufri (dobre, prišli sme o rezervu – aj to nás mrzí, ale prežijeme to) nám VW dokázalo naservírovať luxusnú limuzínu, s ktorou máte v reálnom živote problém prekročiť 6iltrovú spotrebu a pritom stále pohodlne a rýchlo odveziete posádku tam, kde potrebujete vo veľmi elegantnom prostredí, ktoré aj napriek svojmu veku nepôsobí priveľmi zastaralo.

Na tieto výhody si musíte už len dobre pripraviť peňaženku. Okrem príplatku 1180 EUR za BlueTdi si totiž musíte pripraviť aj ďalšiu vysokú sumu na príplatkové položky, ktoré v podobnom aute (podotýkame, že aute za 33 350EUR) nemôžu chýbať. Za navigáciu dáte 2077EUR, za Bluetooth sadu 528EUR, za USB prípojku 141EUR a takto by sme mohli pokračovať ďalej. Na podobné maniere sme si už museli zvyknúť pri výrazne drahších „prémiových“ značkách, no tu nás to stále dokáže prekvapiť.
 
Vítame:
- Úžasná spotreba
- Dobré jazdné vlastnosti
- Je to klasický Passat CC

Chýba nám:
- Aspoň dojazdová rezerva
- Nižšia cena
- Rozumnejšia cena príplatkovej výbavy




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Pre Kukana je viac atraktívna vízia šéfa Európskej komisie Barrosa, ktorý hovoril o federácii národných štátov.
pred 6 rokmi
Na internete sa v týchto dňoch objavilo krátke video, na ktorom sa obľúbený český spevák Matěj Ruppert predviedol tak ako ho jeho fanúšikovia nepoznajú.
pred 10 rokmi
Miro Jaroš je jeden z mála umelcov, ktorí nespia na vavrínoch a aj letné obdobie ničnerobenia dokázal využiť vo svoj prospech.
pred 7 rokmi
Prečo sú niektoré páry schopné pružne reagovať na zmenu a zvládať výzvy s ľahkosťou, kým iné sa zaseknú a nevedia sa pohnúť ďalej?
pred 9 rokmi
V poradí už desiaty, výročný album waleských Manic Street Preachers vyšiel 20. septembra 2010.
pred 5 rokmi
Filmová a distribučná spoločnosť Bontonfilm vydáva práve v týchto dňoch obľúbené knižné adaptácie na DVD a Blu ray.
pred 4 rokmi
Na policajnej stanici v západnom kúte Škótska stojí už dlho na okennej parapete zabudnutá fľaša.
pred 9 rokmi
Legendárna kapela Beastie Boys smeruje všetko k vydaniu ich nového albumu.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT