Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 23. septembra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Volvo XC70 D5 - švédske týždne na auto.server.sk

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 30.04.2008

Neberte to v zlom, jednoducho sa nám podarilo získať jedno Volvo za druhým a keďže aj strih videa nejakú chvíľku trvá...
Volvo XC70 D5 - švédske týždne na auto.server.sk
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Neberte to v zlom, jednoducho sa nám podarilo získať jedno Volvo za druhým a keďže aj strih videa nejakú chvíľku trvá, prinášame recenziu Volva XC70 len týždeň po malej Cé-tridsiatke. To by ale vadiť nemalo, XC70 je trošku z iného súdka.

Volvo XC70 je totiž predovšetkým voľba srdca. Áno, rozum hovorí o bezpečnosti, zodpovednosti, ekologickosti a praktičnosti, ale veď to všetko toto auto spĺňa. Praktické je, 575 litrov priestoru pre luxusné kufre (špinavý tovar by som tam fakt nestrkal) bude stačiť na niekoľko dní určite. Do dvojitého dna sa určite zmestia aj iné drobnosti a v prípade potreby možno použiť kolajničky, či háčiky na upevnenie najrôznejšich drobností či tašiek. Ekologické je auto tiež. Obzvlášť ešte v showroome, no ani pri pohybe nevypúšťa zbytočne vela škodlivých emisií. Tak, akurát. Zodpovednosť, tá už súvisí s bezpečnosťou a to je práve to, čo Volvo stále odlišuje od zvyšku sveta. Volvo totiž myslí predovšetkým na bezpečnosť.

Volvo XC70 sa s vami nielen vezie tam, kam ukážete, ale neustále s vami aj komunikuje. Blíži sa auto zo slepého uhla? Volvo (BLIS) vás upozorní. Prilblížili ste sa k pred vami idúcemu automobilu príliš blízko? Volvo (radarový tempomat) vás upozorní (jasné, že aj pribrzdí, ak ste už veľmi blízko). A keď už sa niečo aj stane, posádku chráni armáda airbagov vpredu, na bokoch, zhora, či zdola. Sú všade. Spolu s vysokopevnostnou oceľou, ktorá obopína tesne štruktúru vozidla. Dôležitým však nie je tento zoznam bezpečnostných prvkov, je to práve pocit, ktorý vodič získa až za volantom. A ten hovorí jasne. V tomto aute sa budete cítiť dobre, veľmi dobre. Nebudem asi ani prehánať keď napíšem, že po celodennej únave či už v práci alebo pri športe to bude práve toto auto, po ktorom budete túžiť, aby vás doviezlo domov. Ideálne samé. Čo ale teraz nie je.. môže čoskoro byť..

Jazda v ňom je vskutku uvoľnujúca, plavná. Vozidlo sa na väčšine nerovností iba mierne zachvie a posádku zbytočne neobťažuje. K tomuto pocitu prispieva aj hmotnosť auta, ktorá nad chybami ciest jednoducho víťazí a iba tie najostrejšie hrany sprevádza citeľnejší prejav, či už v pohybe karosérie, alebo zvukovo. K takémuto kľudnému prejavu sa dokonale hodí aj naftový päťvalec, ktorým bolo testované vozidlo vybavené. Jeho 180 koní sa prenáša na všetky kolesá pomocou šesť-stupňovej automatickej prevodovky. Tá by si síce zaslúžila miernu modernizáciu, no ich vzájomné zladenie sa nám páčilo omnoho viac, ako s benzínovým motorom. Prevodovka umožňuje manuálne radenie, no vo väčšine prípadov si aj tak sama určí najlepšie prevodový stupeň podľa seba a tak najlepším riešením je nechať volič na obyčajnom D-éčku a nechať pracovať počítač. Samotné auto svojho vodiča ani na iné zvádzať nebude. Či už je v meste, na diaľnici alebo v nespevnenom teréne, uvoľnené tempo je preňho to pravé. Najkrajší je však ale samotný prejazd z ciest mimo nich. Zmenu povrchu síce posádka zaznamená, no to je asi tak všetko. Či ide o kamenistý podklad, blato, alebo poriadne neupravený terén, v aute panuje aj naďalej vynikajúca pohodička. Auto pomaly a mäkko prekonáva všetky prekážky a ako vidno na videu, ani sa s nimi nenatrápi.

XC70tka nás počas testov zaviedla naozaj všade. Či už na „obľúbenej“ českej magistrále až do Prahy alebo polia a kopce v okolí pezinských vynohradov, stále pôsobila mimoriadne vyrovnane. A čo sa týka nákladov, na diaľnici sa prejaví najmä veľkosť vozidla a aerodynamický odpor, ktorý sa podíše aj na takmer jedenásť-litrovej spotrebe. To v meste a jeho okolí sme ale jazdili pod deväťlitrovým priemerom aj bez väčšieho zapierania. Auto si ale práve takýto kľud pýta a je evidentné, že tak nejako s ním aj jeho tvorcovia rátali. Nerovnosti, retardéry, jamy, či výmoly prechádza zo stoickým kľudom a svojho vodiča (resp. vodičku) dopraví do cieľa ako keby vo vákuovej bubline, okolo ktorej sa všetko deje akosi spomalene. Nám preposilované riadenie zväčša nerobí dobre, no dnes by sme nemenili. Tá k ľahkosti ovládania a manévrovateľnosti tohto auta akosi patrí. Skúste sa ale sami pozrieť na našu fotogalériu, skontrolovať rozmery a váhu v tabuľke a pritom si predstaviť auto ovládateľné ako malá Panda. Jedným prstom.

Čo ale fotky taktiež napovedia je aj značná zmena veľkosti. Auto mierne zmohnutnelo, narástlo,ba dokonca sa aj natiahlo a na cestách, či parkoviskách evidentne vyčnieva nad ostatnými. Vyčnieva ale v pozitívnom zmysle slova. Už len pohľad z okna naň poteší, no vkĺznutie do kvalitnej kože si vždy žiada dotykovu kontrolu všetkých povrchov. Je síce možné, že to majiteľa prestane čoskoro baviť, no nám to vydržalo celý týždeň. A aj keď to vyznie divne, najväčšie boje sme nezvádzali o miesto za volantom, ale paradoxne za vodičom. Tam, za obrazovkami ukrytými v opierkách na hlavu a s ovládačom v ruke sa človek cíti ako vo vynovenej detskej izbe. Najradšej by tam ostal a pozeral čokoľek, či cestoval kamkoľvek. Len nech mu neberú jeho ovládač. Pravda, ten je za 73 500 korún navyše(aj tými telkami a dévedéčkom).

Opäť sme tak ale už pri cene. Dva milióny dvestodvasaťdeväťtisíc osemsto korún stálo naše Volvo presne, čo je aj napriek bohatej výbave a motorizácii veru dosť. Ako sme ale hovorili na začiatku, XC70 je jednoducho voľbou srdca..A aj keď je mreža N1tky malým šelestom, za tú nižšiu cenu to stojí..




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 5 rokmi
Či už budete filmu venovať plnú pozornosť alebo ho budete sledovať len ako kulisu, Atmosféry National Geographic prinesú do vášho domáceho kina vďaka skvelým HD záberom z oceňovaných archívov National Geographic tie najkrajšie obrazy sveta okolo nás.
pred 2 rokmi
V recitáli sa predstaví nielen ako špičkový muzikant, ale aj ako skvelý zabávač.
pred 4 rokmi
Kvasené orechy (angl. nut cheese, cultured nuts) sa zaraďujú k najhodnotnejším potravinám. Vynikajú svojou špecifickou chuťou a výnimočnými vlastnosťami.
pred 5 rokmi
História najstaršieho slovenského pútnického miesta siaha do 11. storočia a spája sa s legendou, podľa ktorej vyrezal jeden z pustovníkov 40-centimetrovú sošku madony s dieťaťom a počas nepokojov v Uhorsku ju ukryl do dutého stromu.
pred 2 rokmi
Záujemcovia o poukážky na podporu pre Obnoviteľné zdroje energie (OZE) sa často dopúšťajú chýb, ktoré diskvalifikujú ich snahu a preto poukážky nezískajú.
pred 6 rokmi
Kapela Yelllowe, ktorá v aktuálnej zostave funguje od roku 2010, ponúka ako prvý singel z pripravovaného debutového albumu skladbu Dnes zdá sa.
pred 6 rokmi
Wes Anderson svoj nový film nazval The Grand Budapest Hotel, okrem réžie sa na ňom bude podieľať i produkčne a napíše jeho scenár.
pred 5 rokmi
Formácia vedená spevákom Bonom predvedie skladbu Ordinary Love.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT