Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie Dnes PR správy

Dnes je 22. februára 2017, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Volvo V40 D2

Hodnotenie: 9 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: remo, pridané: 17.12.2012

Kompromis medzi kombi a sedanom padol na päťdverový hatchback a treba uznať, že sa tento kúsok sa dizajnérom naozaj podaril.
Volvo V40 D2
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

K prémiovým nemeckým hatchbackom ponúka Volvo alternatívu v podobe modelu V40. Švédsky kompakt nižšej strednej triedy prináša tradičnú bezpečnosť v neopozeranom kabáte, tým však ani zďaleka nekončí. Predchádzajúca generácia Volvo V40 mala karosériu kombi, novinka v podstate nahrádza modely S40 a V50, ktoré v ponuke švédskej automobilky už nefigurujú. Kompromis medzi kombi a sedanom teda padol na päťdverový hatchback a treba uznať, že sa tento kúsok dizajnérom naozaj podaril. Línie auta sú vyvážené a dokonale zladené, auto pôsobí dynamicky, no nie agresívne. Tvary auta vyvolávajú skôr dojem elegancie a rozvážnosti.
Volvo V40 D2 01
Nová V40-ka s moderným švédskym dizajnom vyzerá veľmi atraktívne.

Spredu je na prvý pohľad jasná príslušnosť k značke Volvo, v základe je montované denné svietenie v nárazníku, LED je za príplatok. Od predných dverí sa zmenšuje zasklená plocha a pribúda plechu, čo zlepšuje bezpečnosť posádky. Nápaditá zadná časť má piate dvere v štýle C30, veko kufra však nie je presklené celé, ako ho má najmenšie Volvo. Vzadu zaujmú aj koncové svetlá siahajúce po stĺpiku až k streche, ktorá je zakončená veľkým zadným spojlerom.
Volvo V40 D2 02
Masívna zadná časť pôsobí trochu ako kombi.

Skvelý dojem z exteriéru pokračuje aj po nasadnutí do Volva V40. Interiér je do detailov prepracovaný a poskytuje veľmi príjemné životné prostredie. Použité materiály sú na veľmi vysokej úrovni a z kabíny srší naozaj prémiový pocit a luxus v modernom pojatí so sviežim dizajnom. Predné sedadlá s príjemne tuhou výplňou a ergonomickým tvarom nedajú telu zabrať ani pri dlhej jazde. Rozsah nastavenia je dostatočný pre akúkoľvek postavu, takže nájsť polohu za volantom nie je problém. Trochu nedomyslené je nastavovanie sklonu operadla klasickou ružicou, ktorá je medzi operadlom a stredovým stĺpikom, kde je ku nej veľmi obmedzený prístup. Ak by sa za volantom striedali viacerí vodiči, môže to byť dosť otravné, rovnako ako panel stredovej konzoly, ktorý tlačí vodiča do kolena.
Volvo V40 D2 03
Typickým prvkom Volva je úzka plávajúca stredová konzola.

Všetky sedadlá majú integrované hlavové opierky, vpredu je nad nimi dostatok priestoru, vzadu je však len pár centimetrov nad nimi strecha, ktorá bude obmedzovať hlavy vyšších pasažierov. Ani na nohy nie je priestoru na rozdávanie, zadné miesta jednoducho postačia iba postavám do 180 cm. Šírkové priestorové pomery a tvarovanie zadnej lavice nahrávajú vzadu iba dvojici, vpredu ani vzadu nechýba lakťová opierka a držiaky nápojov pre spríjemnenie cestovania.
Volvo V40 D2 04
Komfort na predných sedadlách stačí aj na tie najdlhšie cesty.

Volvo V40 zjavne nemá ambíciu byť rodinným hatchbackom, čomu zodpovedá aj batožinový priestor, ktorý v prémiových vodách nie je ťažiskovým faktorom. Ten má objem 335 litrov, rozšíriť sa dá jednoduchým sklopením zadných operadiel, veľkosť takto získaného objemu výrobca neudáva. Operadlá sú po sklopení takmer vodorovne, no ak nie je auto vybavené príplatkovým dvojitým dnom, vznikne na podlahe značný schod. Podpriemerný priestor na náklad je našťastie dobre využiteľný vďaka pravidelnému tvaru.
Volvo V40 D2 05
Kufor s objemom 335 litrov postačí na všetky bežné účely, nákupy aj výlety.

Bezpečnosť jazdy vždy závisí hlavne od vodiča, preto mu Volvo V40 ponúka pracovisko, kde ho pri riadení auta nebude nič rušiť a všetky funkcie môže ovládať bez odvádzania pozornosti. Klasický prístrojový panel s budíkmi a ručičkami možno nahradiť efektným plne grafickým TFT displejom. Ten zobrazuje údaje z palubného počítača, navyše ponúka aj možnosť voliť témy displeja ako na telefóne a podľa toho meniť štýl a rozloženie zobrazovaných údajov. V najcivilnejšom režime Elegance tvorí stred veľký rýchlomer, naľavo je teplomer kvapaliny a vpravo zvislý otáčkomer. Vo verzii Eco so zeleným podsvietením sa namiesto teploty kvapaliny zobrazuje indikátor chváliaci vodiča za úspornú jazdu. Vo výraznom motíve Performance prístrojový panel sčervená, vnútorný kruh obsadí otáčkomer s číselným rýchlomerom, doľava sa vráti teplomer chladiacej kvapaliny a vpravo sa usadí indikátor využívaného a dostupného výkonu motora. Ten by sa mohol hodiť napríklad pri predbiehaní, keď chce vodič odhadnúť výkonovú rezervu motora. Po stranách displejov má svoje pevné miesto ukazovateľ hladiny paliva a indikátor radenia.
Volvo V40 D2 06
Plne grafický panel s voliteľnými témami je naozaj zaujímavým spestrením.

Podrobnejšie informácie o ekonomike jazdy, nastavenia funkcií vozidla a informácie z rádia svietia na centrálnom displeji. Pod ním sú výduchy klimatizácie, na ktoré nadväzuje úzka stredová konzola. Za ňou ostáva miesto na odloženie menších predmetov. Rozloženie ovládačov na stredovom paneli je vecou zvyku a má svoju logiku, nemožno ho teda kritizovať. Volvo neopúšťa numerickú klávesnicu ani siluetu človeka, ktorej stláčaním sa reguluje smer fúkania klimatizácie. K stále nie častým prvkom na palube patrí aj ambientné svetlo s výberom zo siedmych farieb, alebo podsvietená hlavica radiacej páky – veľmi príjemné veci hlavne za jazdy v noci.
Volvo V40 D2 07
Ovládanie stredovej konzoly vyžaduje trochu zvyku.

Jazda s Volvom V40 je príjemná za každých okolností. Najlepšie sa cíti na dlhých diaľničných cestách, kde sa postará o vynikajúci komfort presunu. Auto je pokojné a isté aj na horších okresných cestách, tvrdšie naladenie podvozku však už začne oboznamovať posádku s nekvalitnou vozovkou a veľkými dierami či hrbmi. Na nerovnostiach však za neodskakuje a ani v zákrutách sa znateľne nenakláňa. K zážitku z jazdy prispieva okrem slušného podvozku aj presné a citlivé riadenie a precízne hladký chod páky prevodovky. Nemôžeme zabudnúť ani na tradičnú bezpečnosť automobilov značky Volvo, V40 už v základnej výbave ponúka systém City Safety, ktorý má za úlohu zabrzdiť v prípade nepozornosti vodiča a hroziacej kolízii tak zabrániť, prípadne minimalizovať jej následky. Takisto je to prvé vozidlo s airbagom pre chodcov, tiež montovaným štandardne do všetkých verzií.
Volvo V40 D2 08
Počas jazdy má vodič všetko po ruke, aby ho nič nerušilo.

S testovaným motorom D2 nie je Volvo V40 žiadny športovec, ale slušný diaľničný expres. Základná naftová jedna šestka sa pýši v ponuke motorov niekoľkými „naj“. V prvom rade je najlacnejšia z celej ponuky motorov pre tento model. Je síce najslabšia, s výkonom 115 koní a krútiacim momentom 270 Nm v spektre od 1750 do 2500 otáčok je to ale stále agregát, ktorý dokáže s autom bez problémov hýbať a určite nebude brzdou premávky. Navyše je motor vynikajúco zladený so 6-stupňovou prevodovkou, takže vyhovie väčšine vodičov. A ak chce niekto niečo výkonnejšie, v ponuke sú ďalšie štyri motory s výkonmi do 180 koní. A do tretice, D2 je najúspornejším motorom, aký sa do V40 montuje. Síce nedosahuje také nízke čísla ako sľubuje výrobca, no aj tak je vynikajúca - počas testu ukázal palubný počítač 4 l mimo mesta, 5 l v meste a 5,2 l/100 km na diaľnici.
Volvo V40 D2 09
Motor D2 neohúri výkonom, pre náročných sú v ponuke aj oveľa silnejšie agregáty.

Volvo V40 splní všetko, čo možno od prémiového auta očakávať. Ponúka reprezentatívny moderný dizajn, luxusný interiér a skvelý komfort jazdy. Okrem istej výnimočnosti poskytuje aj vysokú úroveň bezpečnosti a v základnej výbave výrobca dodáva prvky, ktoré sú u konkurencie za príplatky. Napriek tomu je cena dosť ambiciózna, každopádne ide o veľmi podarený automobil, ktorý nemá podstatnejšie chyby a nesmie pri výbere vozidla v tejto triede určite chýbať.

Motor
: 2D
Objem valcov
: 1 560 cm3
Max. výkon
: 84 kW (115 k) / 3 600 ot./min
Max. krútiaci moment
: 270 Nm / 1 750 – 2 500 ot./min
Max. rýchlosť
: 190 km/h
Zrýchlenie
: 0 - 100 km/h 12,3 s
Palivo
: Nafta
Pohon
: Predné kolesá
Prevodovka
: 6-stupňová manuálna
Dĺžka
: 4 369 mm
Šírka
: 1 802 mm
Výška
: 1 421 mm
Rázvor náprav
: 2 647 mm
Pohotovostná hmotnosť
: 1 476 kg
Celková hmotnosť
: 1 890 kg
Objem batožinového priestoru
: 335 l
Spotreba mesto
: 4,2 l/100km
Spotreba mimo mesta
: 3,6 l/100km
Spotreba kombinovaná
: 3,8 l/100km
Spotreba – priemer testu
: 4,8 l/100km
Objem palivovej nádrže
: 52 l/100km


 

23 obrázkov / Švédsky kompakt nižšej strednej
Volvo V40 D2
Volvo V40 D2
Volvo V40 D2
Volvo V40 D2
Volvo V40 D2
Volvo V40 D2




Hodnotenie: 9 / 10

Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Je jednoduché byť iní, my chceme byť LEPŠÍ!
Predaj umeleckých obrazov a starožitností. Ponú...



Obmedzujú vás neúnosné splátky úverov a pôžičie...
Jednoduché vybavenie, transparentné podmienky a...
Vybavte si pôžičku rýchlo a jednoducho. Pôžičky...

Hľadáme skúsených vodičov kamiónov na prácu v B...
Podnikanie pre ambicioznych a cielavedomích mla...
Hľadáme skúsených elektrikárov, ktorí ovládajú ...

99 990.00 €
Na predaj byt, 4 a viac izieb, rozloha 84 m2, b...
79 990.00 €
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 73 m2, balkón, l...
18 299.00 €
Na predaj byt, 2 izby, rozloha 52 m2



9 599.00 €
5 499.00 €


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
NASA nedokáže naďalej fungovať bez silnej podpory od súkromných vesmírnych spoločností
pred 6 rokmi
Na Beatpatrole okrem sa predstavia aj Tiësto, Paul van Dyk čo Moby.
pred 4 rokmi
Zabudnite na muzikály zo strednej, tu ste niekde inde. Spieva sa tu ako o život, zásadne a capella (tedy bez kapely), sex je zakázaný, pretože škodí hlasivkám, a kto neladí so zvyškom, ten musí z kola von.
pred rokmi
Vydavateľstvo Opus sa v edícii Opus 100 dostalo k siedmej desiatke a doteraz vyšlo už 71 dvojalbumov.
pred rokmi
Rešpektované české hudobné zoskupenie vydáva novinku
pred 3 rokmi
Ústavnoprávny výbor parlamentu odporučil poslancom schváliť novelu zákona o odpadoch, ktorá má zjednodušiť vyraďovanie neexistujúcich vozidiel z evidencie.
pred 5 rokmi
Apokalyptická dráma Melancholia Larsa von Triera získala na sobotňajšom udeľovaní Európskych filmových cien v Berlíne trofej pre najlepší európsky film roka 2011.
pred 4 rokmi
Jeden z ťažiskových albumov v diskografii pesničkára Ivana Hlasa, ktorý v deväťdesiatych rokoch minulého storočia upevnil jeho hviezdny status.

 
 
 

FRAGILE - QUEEN SYMPHONY 2
TOP NOVINKA ZO SVETA HUDBY - UŽ ČOSKORO
FRAGILE - QUEEN SYMPHONY 2
TOMÁŠ KLUS VYRAZIL NA RECYKLUS TOUR
CHYSTÁ „LIVE“ ALBUM, KTORÉMU PREDCHÁDZA NOVÝ SINGEL
TOMÁŠ KLUS VYRAZIL NA RECYKLUS TOUR
Je lepšie auto vlastniť alebo si ho požičiavať?
Automobily sú dostupnejšie ako kedykoľvek predtým. Svedčia o tom parkoviská, ulice i chodníky plné odstavených vozidiel. Je vlastné auto skutočne takým ternom? Dali sme dohromady plusy a mínusy života s autom a bez neho.
Je lepšie auto vlastniť alebo si ho požičiavať?
Tom Hanks v pekle Dana Browna: Do kín prichádza Inferno
Po úspešných adaptáciách kníh Da Vinciho kód a Anjeli a Démoni, prináša režisér Ron Howard filmovým divákom pokračovanie s názvom Inferno.
Tom Hanks v pekle Dana Browna: Do kín prichádza Inferno