Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 16. novembra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Volvo S40 2.0 D

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 21.10.2004

Keď sa povie Volvo, každému sa hneď v mysli vybavia minimálne tri vlastnosti charakterizujúce túto značku. V prvom rade bezpečnosť, s ňou súvisiaca robustnosť a vlastný štýl.
Volvo S40 2.0 D
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Keď sa povie Volvo, každému sa hneď v mysli vybavia minimálne tri vlastnosti charakterizujúce túto značku. V prvom rade bezpečnosť, s ňou súvisiaca robustnosť a vlastný štýl. Po odskúšaní najmenšieho prírastku do tejto severskej rodiny, ktorý vlastne zavŕšil jej modelovú obmenu, ostane u mňa pri typovom označení S40 odteraz na prvom mieste zapísaná radosť z jazdy. Epicentrum jej vzniku treba hľadať v spoločnom podvozku s koncernovými súrodencami Ford Focus C-Max a Mazda3, ktorý najmä vďaka štvorprvkovému zaveseniu zadných kolies predstavuje v tomto segmente v súčasnosti absolutnú špičku. Preto sa aj zaraďuje medzi kompakty, hoci celkovou dĺžkou, úrovňou vnútorného vybavenia a paletou motorov sa blíži k prémiovým modelom strednej triedy BMW 3 a Audi A4.

So svojimi 4470 mm je druhá generácia Volva S40 rovnako dlhá ako spomínaný BMW radu 3, čo znamená, že v porovnaní s predchodcom ho síce skrátili o 48 mm, ale rapídne mu pridali na šírke i výške. Významný prínos má najmä zväčšenie rozchodu kolies vpredu aj vzadu o 63 mm, ktoré cítiť nielen na stabilite vozidla v zákrutách ale aj v interiéri. Špeciálne miestom pre kolená a v oblasti ramien na zadných sedadlách ako aj objemom batožinového priestoru, ktorý narástol o 60 na 405 l, na mňa zapôsobil natoľko, že bez váhania by som ho postavil vedľa Passata aj ďalších dvoch spomínaných nemeckých zástupcov strednej triedy. Cestujúci vzadu môžu byť samozrejme traja. Jediné čo ich bude trochu obmedzovať je zvažujúca sa strecha alebo dlháni sediaci na predných sedadlách. Subjetívne hodnotenie síce veľa neznamená, ale trojica cestujúcich na zadných sedadlách sa aj po 2 hodinách cesty tvárila spokojne. Po sklopení zadných asymetricky delených operadiel vznikne priestor objemu 883 l. V tejto triede je možnosť sklopenia spolujazdcovho operadla zatiaľ raritou. Je to na uľahčenie prepravy dlhých predmetov. Sedadlá s koženými poťahmi pôsobia veľmi hodnotne a na dlhej ceste poskytujú solídnu oporu.

K dokonalému zážitku z jazdy prispieva aj vynikajúco tvarovaný trojramenný volant a športovo krátka radiaca páka 6-stupňovej manuálnej prevodovky s primerane krátkymi dráhami a presným radením. Jedinou chybičkou krásy jej kulisy, ktorú zdedila od koncernového brata Mondea, je nie celkom zrozumiteľne odlíšená poloha jednotky a spiatočky. Často sa mi preto spočiatku stávalo, že namiesto prvého rýchlostného stupňa som zaradil spiatočku a naopak. Je však len otázkou zvyku, kedy vycítite rozdiel medzi oboma polohami a viacej sa vám to nestane. Nami testovaný model poháňal budúci bestseller - nový 2.0-litrový turbodiesel, ktorý je výsledkom spoločného vývoja koncernov Ford a PSA Peugeot Citroen . Štvorvalec so štvorventilovou technikou dáva výkon 100 kW/136 k pri 4000 ot/min a najväčší krútiaci moment 320 Nm odvádza na kolesá už pri 2000 ot/min. Jeho priame vstrekovanie paliva Common rail druhej generácie dávkuje palivo extrémne rýchlo a jemne, vďaka čomu pôsobí tento vysokozdvihový agregát veľmi kultivovane a na zošliapnutie akcelerátora reaguje neobyčajne spontánne. Jeho charakteristickými črtami sú fantastický ťah (zbierať sa začína už od 1000 ot/min) a zdravý kovový zvuk, ktorý síce počuť stále, ale nijako vás neruší.

Vďaka mohutnému krútiacemu momentu si s 1,4 t vážiacou limuzínou hravo poradí až po 210 km/h a udeľuje jej zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,5 s. Potešiteľná je aj palivová spotreba, ktorá počas testu nepresiahla 7 l na 100 km. Najväčšou pýchou Volva S40 sú ale jeho jazdné vlastnosti. Zavesenie kolies a riadenie pochádzajú z modelu Focus C-Max, čo je dobrý základ. O ďalšie doladenie na úroveň špecifickú pre túto značku sa postarali inžinieri z Volva. Výsledkom ich práce je nádherne presné a kľudné riadenie, ktoré neprenáša žiadne rázy ani vibrácie. Chválu si tiež zaslúži podvozok, ktorý napriek typicky komfortnej charakteristike pruženia prekvapuje predovšetkým stabilitou v rýchlo prechádzaných zákrutách.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 4 rokmi
Výrazné zvýšenie oproti schválenému rozpočtu generálnej prokuratúry na tento rok čaká položku bežných transferov a kapitálové výdavky.
pred 8 rokmi
Keď pôvodne 27. februára tohto roku vyšiel singel so skladbou We No Speak Americano, zostava Yolanda Be Cool vs. DCUP pravdepodobne ani len netušila,
pred 4 rokmi
Ak vás téma Slovenského národného povstania zaujíma, na knizny.sk nájdete knihy, z ktorých sa určite dozviete viac o tomto dôležitom historickom míľniku.
pred 4 rokmi
Poslanci budú hovoriť o zmenách v odpisoch i novom systéme dane z motorových vozidiel.
pred 5 rokmi
Nový model radu VAIO Duo narástol z pôvodných 11-palcov na 13,3 palca. Napriek tomu si zachoval svoje minimalistické rozmery.
pred 2 rokmi
S podtitulom 30 rokov spolu, 30 rokov od seba bude mapovať kariéru českej kultovej kapele Lucie.
pred 6 rokmi
Súd zároveň rozhodol, že záväzky Nemecka v rámci tzv. trvalého eurovalu nemôžu bez súhlasu parlamentu prekročiť súčasných 190 miliárd eur.
pred 3 rokmi
Holanďan bol doteraz kmeňovým hráčom katalánskeho klubu FC Barcelona

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT