Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 02. decembra 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Volkswagen Golf GTI - DSG

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 24.06.2005

Prvý ľudový športovec VW Golf GTI posadil latku pomerne vysoko. Pri pohotovostnej hmotnosti 870 kg dával výkon 81 kW a dosahoval rýchlosť 182 km/h.
Volkswagen Golf GTI - DSG
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Prvý ľudový športovec VW Golf GTI posadil latku pomerne vysoko. Pri pohotovostnej hmotnosti 870 kg dával výkon 81 kW a dosahoval rýchlosť 182 km/h. Súčasný Golf GTI je takmer o triedu väčší, má 6-stupňovú prevodovku, motor s turbodúchadlom výkonu 147 kW a dosahuje rýchlosť 235 km/h. Kým v roku 1976 mu stačilo pokoriť stokilometrovú rýchlosť za 9 s, dnešný GTI navzdory o 430 kg väčšej hmotnosti to zvláda za menej než 7 s.

Po dvoch stagnujúcich a nie veľmi výrazných generáciách (či už dizajnom alebo výkonmi) sa Golf GTI opäť vracia k svojim koreňom - k športu. Oprašovanie slávneho erbu GTI začína sa už pri vonkajšom dizajne. Na rozdiel od 3 predchádzajúcich generácii sa súčasná odlišuje od základného modelu hlavne dizajnom prednej časti. Opticky prehĺbená čierna maska chladiča s červeným lemom a štruktúrou pripomínajúcou včelí plast sa oveľa viac ponáša na súčasný dizajn vozidiel Audi než na decentnú papuľku bežného Golfa. Nad konfekciu vyniká aj vďaka osobitne tvarovaným nárazníkom, červeným strmeňom kotúčových bŕzd a špeciálne pre GTI navrhnutým 17-palcovým hliníkovým diskom obutým do pneumatík rozmeru 225/45 R17. Mierne sklamaní sme však boli z priveľmi civilnej zadnej časti, kde pribudla iba dvojitá koncovka výfuku a strešný spojler.

Oveľa viac nás prekvapil interiér, ktorý vyzerá viac luxusne než športovo. Najlepšia je na ňom tradične špičková kvalita materiálov a dielenského spracovania. Ani pri najdivokejších kúskoch nevychádzali z útrob auta žiadne pazvuky. Športové predné sedadlá s bočnou oporou nielen pre efekt držia telo v zákrutách ako kliešť. Duša každého autíčkára zaplesá aj pri dotyku s kožou potiahnutým pretekársky profilovaným vencom volantu menšieho priemeru. Nechýbajú však ani ďalšie prvky pripomínajúce, že sedíte v Golfe GTI: hliníkové pedále, rýchlomer ciachovaný do 300 km/h a veľa chrómovaných a hliníkových doplnkov. Všetky užívateľské klady Golfa - veľkorysé priestorové pomery vpredu i vzadu a objem batožinového priestoru 350 l - ostali aj vo verzii GTI zachované.

Úspech či zatratenie športových verzií odvodených od bežných modelov väčšinou závisí od motora. GTI poháňa prepĺňaný zážihový štvorvalec 2.0 TFSI, ktorý nás očaril svojimi vlastnosťami už pod kapotou Audi A4. Menší a ľahší Golf mu na chuti ešte pridáva, nehovoriac o tom keď ho skombinujete s jednou z najvydarenejších robotizovaných prevodoviek DSG umožňujúcou aj sekvenčne radiť. Vďaka priamemu vstrekovaniu benzínu má na zážihový turbomotor až neuveriteľný ťah z nízkych otáčok. Obrovský krútiaci moment 280 Nm, ktorý máte k dispozícii okamžite po nástupe turba pri otáčkach 1800/min zase spôsobuje, že je úžasne elastický na ktoromkoľvek prevodovom stupni a vytáčať sa nechá až nad 6000 ot/min. Pochváliť tiež treba nádherný hlas motora a športovo ladený výfuk , ktorý vytvára ešte pôsobivejšiu zvukovú kulisu než u Audi A4. Jazda s týmto motorom je zážitkom takmer za všetkých okolností, zvlášť s prevodovkou DSG.

Zvukom a silou motora sa môžete opájať nielen pri športovej jazde ale trebárs aj cestou do práce a na nákupy. Pritom sa netreba pohybovať na limite predpisov, ale stačí využiť pri rozbiehaní maximálne zrýchlenie a s pasiou vychutnávať mimoriadne rýchle sekvenčné radenie bez výraznej straty v ťahu motora, navyše sprevádzané efektným plesnutím vo výfuku pri preradení. Dovolíme si preto tvrdiť, že prevodovka DSG ponúka minimálne rovnaké potešenie z jazdy ako manuálna 6-stupňová, navyše s lepším zrýchlením z 0 na 100 km/h o 0,3 s (6,9 s versus 7,2 s) pri neuveriteľnej kombinovanej spotrebe 8,2 l na 100 km. Podvozok perfektne sedí na ceste, ale pruženie sa nám zdalo vzhľadom na výkonový potenciál motora a prevodovky priveľmi civilné a mäkké.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Hviezdu po incidente previezli do nemocnice a podľa jej hovorkyne bude v poriadku.
pred 5 rokmi
Slovensko stále fandí Vincentke, je jej najdôležitejším exportným územím
pred 8 rokmi
SDKÚ-DS sa pokúsi v budúcom roku presadiť v parlamente napríklad stravné aj pre živnostníkov, ktorí podnikajú popri zamestnaní.
pred 5 rokmi
Predaj mimo kamenných obchodov alebo prostredníctvom e-shopov zaznamenal v roku 2014 opäť rast. Vyplýva to z prieskumu európskej Asociácie priameho predaja SELDIA.
pred 9 rokmi
Každý dlh treba zaplatiť, a pokým to neurobíte, nakoniec vás to zničí.
pred 9 rokmi
Brad Pitt sa chce po sedem rokov trvajúcom vzťahu konečne oženiť s Angelinou Jolie.
pred 7 rokmi
Lisztovo Requiem zaznie v rámci medzinárodného Katedrálneho organového festivalu v Dóme sv. Martina po 102 rokoch.
pred 7 rokmi
Budúci slovenský prezident Andrej Kiska sa vzdá svojho prezidentského platu v prospech ľudí v núdzi. Sľub, ktorý dal ešte počas kampane, podľa neho platí.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT