Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 06. augusta 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

VIP vstupenka - Mercedes-Benz G 320 CDI

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 31.08.2007

Vynikajúci off-road, výborný on-road, čo viac si priať? G-éčko, ako ho familiárne nazýva väčšina z nás patrí medzi čoraz vzácnejšiu partiu vymierajúcich dinosaurov.
VIP vstupenka - Mercedes-Benz G 320 CDI
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Vynikajúci off-road, výborný on-road, čo viac si priať? G-éčko, ako ho familiárne nazýva väčšina z nás patrí medzi čoraz vzácnejšiu partiu vymierajúcich dinosaurov. Jeho tvary pútajú pozornosť už totiž viacero desaťročí a spolu s Defendrom od LandRoveru patrí medzi moje najobľúbenejšie off-roady. Kedysi tam patrila aj Toyota LandCruiser, avšak odkedy upustili od geometricky prísnych a rovných plôch, akosi jej neviem prísť na chuť. Čisto povrchne, z dizajnového hľadiska samozrejme. Poďme však nazad ku G-éčku. V rámci častej omladzovacej kúry dostalo nové zadné svetlá, nové predné svetlá, časť interiéru a ešte veľa podobných a „ľahko všimnuteľných zmien“. Našťastie ale stále vyzerá rovnako.

Jednou z výrazných nevýhod tohto auta (našťastie iba na Slovensku) je jeho povesť. Najviac týchto vozidiel, obvykle s najsilnejšími benzínovými motormi, totiž vlastnia ľudia, ktorí s nimi do terénu často nezavítajú po celú dobu životnosti auta. A úprimne, za volantom čierneho G-éčka s tmavými sklami málokto z nás čaká horára, alebo doktora z hôr. Napriek tomu však život s týmto autom, odhliadnuc od obdivných pohľadov pätnásťročných dievčat a chlapcov v teplákoch a s pokreslenými mikinami, či nenávistných pohľadov majiteľov obstarožných mercedesov, či baworákov s tmavými sklami a vyholenými hlavami (inštinktívne samozrejme túžiacimi po G-éčku), patrí medzi tie príjemnejšie.

Po vyhupsnutí do veľmi priestrannej a príjemnej kabíny vás totiž čaká mimoriadne dobrý výhľad dopredu, do strán(obzvlášť skosenie hrán v okolí predných svetiel je mimoriadne praktické pri prejazde terénom – vodič tak presne určí, kde sa nachádzajú hranice auta), síce už menej dozadu cez tmavé sklá a mrežu našej N1tky, ale to dokážeme rýchlo odpustiť. Veď pri cúvaní sa nám samozrejme natočí spätné zrkadielko a vidíme všetko. Teda, za svetla. V noci pre istotu na neosvetlených miestach necúvame. Nakopnutím testovaného vozidla rýchlo vyrážame. Aj keď 320CDI nepatrí medzi najsilnejšie motory, jeho dynamika prekvapuje aj v podaní tohto dvaapoltonového vozidla od prvého rozbehu. Vnútri je motor príjemne odhlučnený a komu chýba typický mohutný hukot dieselových off-roadov - tomu stačí jazdiť s otvoreným oknom, ktoré dovnútra vpúšťa kompletný soundtrack v jeho najprirodzenejšej forme. A samozrejme – v tomto momente získava tú najideálnejšiu opierku na ruku, akú nájdete vo vozidlách vôbec. Ako keby niekto presne vyrátal, kde sa má okno nachádzať – v úrovni zohnutého lakťa.

Ako sa však na malý rodinný domček patrí, zrýchlenie nepatrí do ligy formule jedna, napriek tomu veľký krútiaci moment všetko vynahrádza a posádku spoľahlivo tlačí do príjemných sedadiel. Predbiehania sa tiež báť nemusíte. Tomuto autu totiž uhne naozaj každý. A spomínaných 560Nm stačí vo väčšine situácií, nikdy nebudete mat pocit, že ste pomalí.

V meste sa situácia mierne mení. Autá nemajú kam uhýbať a tak sa pomaly presúvame a užívame podvozku, ktorý sa síce v najprudších zákrutách statočne nakláňa a tlačí predok ako keby pred sebou, no električkové trate a iné mestské off-roadové trate zvláda na jednotku. Spoľahlivo dokonca filtruje aj útoky „strany zelených“, ktorí vo svojich fábiách a oktáviách ako keby toto „neekologické auto“ páchajúce najrôznejšie eskapády ako keby ani nevnímali. Zvláštne. Poznámka pre nepozorných – G-éčko šetrí pokuty a umožňuje vjazd aj do zdanlivo nedobytných objektov. Jediným problémom sa tak javí jeho veľkosť. Aj keď drsné prevýšenie podzemných garáží mu nerobí žiadne problémy, rovnako ako vysoké obrubníky - horšie je to s parkovaním na verejných miestach. No, nie je to žiadny Smart.

Čo sa týka batožinového priestoru – jedinú výhradu by som mal k podbehom zasahujúcim do batožinového priestoru a tým pádom obmedzujúceho jeho praktickosť. Inak je jeho veľkosť viac, ako dostačujúca. Rodinka utečencov, 6 detí za výkupné, alebo 5 mŕtvol sa zmestí spoľahlivo. A taktiež rodinný nákup, či batožina na viacdenný výlet. Pre transport bicyklov však radšej použite externý nosič – dovnútra sa zmestí iba jeden, či dva – ale bez kolies. Mestská spotreba? Pri bežnej jazde približne 12.5 litra na sto kilometrov, čo je vzhľadom na jeho hmotnosť a rozmery priam špičková hodnota.

Toto auto však nie je iba o jazde po meste. Jeho srdce patrí jednoznačne prírode. Rýchly výlet na diaľnicu a snaha udržať vyššie rýchlosti (150kmh a viac) rýchlo odradia číslice priemernej spotreby šplhajúce sa k 18tke a tak vyrážame na najbližšie zapadnuté cestičky a chodníčky. Čo však tento tank krížený s menším rodinným domom dokáže v skutočnosti, často odradí aj tých najodvážnejších. Veď po poriadku. Brodivosť 500 mm, stúpavosť 80 percent, či bočný náklon 54 percent. Znie to síce pekne, kto však nezažil, neuverí. Terény, ktoré sme mali možnosť vyskúšať v novom G-éčku v rakúskom Kutzbuheli v off-road campe by sa mi nechcelo absolvovať ani pešo. Pre ilustráciu si stačí pozrieť priložené fotky bordového G-éčka v akcií..Tá voda ma úplne dostala, prechádzal som tadiaľ asi desaťkrát a stále nemohol uveriť tomu, že som neostal zapadnutý.

Čo viac dodať, G-éčko vskutku prekvapí. Vďaka nesmrteľnému dizajnu nepôsobí neprirodzene ani v kameňolome, ani s bielou stuhou na svadbe, rovnako ani akčnom filme. Vďaka svojmu podvozku sa bude na všetkých miestach aj správať ako doma. Či už pri pomalom posúvaní v zápchach, rýchlom prejazde potoka, alebo naháňačke na diaľnici. A s testovaným motorom navyše aj so slušným dojazdom, veď naša najvyššia priemerka dosiahla 14.6 litra na sto kilometrov, zahŕňajúc všetky spomínané situácie. Jedinou vadou tak pre mňa ostáva cena. Na druhú stranu, ak vyhrám súčasný bank v Lotto – kúpim po jednom určite minimálne našej výletnej partií , ktorá v tomto aute stihla absolvovať za dva dni takmer 600 kilometrov od nákupov cez svadbu až po naháňačky v lese. Nikto sa ho totiž nechcel vzdať..




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 10 rokmi
Jedna miliarda Indov.
pred 13 rokmi
Z môjho pohľadu bol Miro Jaroš vždy tým spevákom SuperStar, ktorý buď už veľmi dobre vedel, alebo veľmi rýchlo pochopil, o čom je šoubiznis.
pred 9 rokmi
Hemofília je dedičná choroba, ktorá sa prejavuje poruchou zrážanlivosti krvi a nadmerným krvácaním.
pred 6 rokmi
Ak sa bavíme o tom, že Zucchero odohral špeciálny a hlavne vysnívaný koncert na ďalekej Kube, bolo by hriechom, neponúknuť záznam tohto exkluzívneho vystúpenia aj fanúšikom.
pred 9 rokmi
Obraz mladej milenky španielskeho maliara vystavujú prvý raz po päťdesiatich rokoch.
pred 6 rokmi
Karel Gott stále spieva ako o život a pravidelne vydáva ďalšie a ďalšie albumy. Kým na dvoch predchádzajúcich osobitým štýlom prezentuje svetové popové evergreeny, aktuálny album S pomocí přátel prináša niečo celkom nové.
pred 7 rokmi
Zážitky blízke smrti sa rozhodli skúmať vedci z Michiganskej univerzity, avšak pozorovali zatiaľ len krysy.
pred 8 rokmi
Pokiaľ pijete málo, nemáte dostatok tekutín na vyplavenie toxínov z tela, ktoré sa počas priberania nahromadili vo vašom tele.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT