Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 20. septembra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

TTS na domácej pôde

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 25.06.2008

Od oficiálneho predstavenia nového Audi TTS ( článok ) ubehol sotva mesiac aj par dní, no konexie oficiálneho importéra nepoznajú kompromisy.
TTS na domácej pôde
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Od oficiálneho predstavenia nového Audi TTS ( článok ) ubehol sotva mesiac aj par dní, no konexie oficiálneho importéra pravdepodobne nepoznajú kompromisy. Novučičké oranžové TTSko totiž na naše značky prihlásil už v priebehu mája. Prvých tritisíc kilometrov samozrejme zabiehali najmä tí služobne najskúsenejší, no počas uplynulých dní sa tento kúsok dostal konečne aj medzi nás.. A aj keď oranžová farba autu veľmi svedčí a podľa reakcií verejnosti ide o mimoriadne atraktívnu kombináciu, my by sme pre auto zvolili o niečo nenápadnejší odtieň..

Naše prvé kilometre v tomto vozidle ešte na ukážkovo kvalitných a prázdnych cestách v okolí Mníchova sme si nemohli vynachváliť, no dnes je situácia iná. Mesto je plné dopravných zádrheľov a cesty sú, no povedzme menej kvalitné. O to intenzívnejšie sú ale prvé momenty za volantom. Špeciálne kožené poťahy v oranžovo-čiernej kombinácii spoľahlivo ofukuje automatická klimatizácia kým si pekne manuálne (elektronika by bola zbytočne ťažká)nastavujeme ideálnu polohu sedadla, ako aj spätných zrkadielok . Oranžovou niťou prešité poťahy sú veľmi pekné na pohľad, ako aj na dotyk, no my vypíname prémiový hudobný systém s logom Bose (prečo vždy niekto pred nami vypečie basy na maximum??) a štartujeme. Ručičky ukazovateľov nádherne opíšu celú svoju dráhu, aby sa následne vrátili na svoju východziu pozíciu. Efektné, no mám pocit, že niekde sme to už videli.

Dvojlitrový benzínový motor s technológiou TFSI sme si podrobnejšie predstavili v predchádzajúcej recenzií a tak môžeme zopakovať iba to najdôležitejšie. Úplne nové vnútornosti, 272 koní pri šiestich tisícoch a 350Nm od 2500 otáčok. Zrýchlenie na stovku je podľa oficiálnych údajov tesne pri hranici piatich sekúnd. Už nech sa tie oleje poriadne zahrejú..

Už za studena je motor pekne ukecaný. Na voľnobehu príjemne vrčí, pričom s nárastom otáčok jeho hlas mohutnie a do kabíny preniká čoraz intenzívnejšie. TTS sa tak javí ako auto, pri ktorom sa namiesto hľadaní kompromisov v podobe auta pre všetkých zamerali na niečo celkom iné. Túto skutočnosť ešte viac zdôrazňuje použitý podvozok. 10milimetrový pokles je síce ledva badateľný, jeho tvrdosť však nie, aj keď je auto štandardne vybavené systémom MagneticRide. Bežný model s rovnakým objemom a výkonom dvesto koní je o veľký kus pohodlnejší (samozrejme obzvlášť, ak obúva omnoho menšie kolesá, ale používa najmä inak nastavené podvozkové komponenty) a šesťvalcová tri-dvojka dáva naopak príliš okúsiť váhu použitého agregátu, no TTS je niekde úplne inde. Aj keď pri pohybe cítite príjemnú ľahkosť (upravený dvojlitrový agregát je stále omnoho ľahší a našťastie už aj výkonnejší, ako šesťvalec), zvuky a pocity od náprav auto ako keby predurčovali na použitie na okruhoch. Veľmi presne kopíruje zemský povrch a vodiča informuje o všetkých nedokonalostiach.

Túto tvrdosť cítiť najmä pri nižších rýchlostiach pri jazde v meste. S rastúcou rýchlosťou sa podvozok ukľudní, no diery a ostré hrany mu rozhodne nerobia dobre. Systém Magnetic Ride však ponúka ešte jednu možnosť a tou je voľba režimu Sport. V tom momente kvapalina v tlmičoch ešte viac zhustne a z auta sa stáva nekompromisný stroj. Ten upozorňuje aj na najmenšie kamienky a verte mi, že existuje len veľmi málo miest, kde si ho budete chcieť zapnúť. To však nie je pri bežnom jazdení vôbec nutné, veď už v štandardnom móde poskytuje autu veľmi dobrú priľnavosť, ktorej výdatne sekunduje pohon všetkých kolies. Ten je v modeli TTS štandardom, čo oceníte pri každom prejazde zákrut, či zmene počasia. 272 koní nie je určite málo a obzvlášť v dlhých a tiahlych zákrutách cítite, ako sa pripájajú jednotlivé kolesá v snahe preniesť všetok výkon na asfalt. Aj vďaka tomu pôsobí TTS veľmi agilne a rýchlo za všetkých okolností, obzvlášť na auto s dvojlitrovým motorom. Premávkou, ako aj cestami sa prepletá s obrovským nadšením a výdatným zvukovým sprievodom, zábavu tak kazí iba stáleľahký a málo komunikatívny volant.

My sme mali šťastie a jazdili sme takmer výhradne za suchého a teplého počasia, kedy sa podvozok správal veľmi priateľsky. Stopy sa držal s vervou a hoci na nekvalitných cestách vám bude auta poriadne ľúto (hlavne kôli hluku od kolies), nečaká na vás žiadne záludné správanie. Pri odvážnej nohe v práci s plynom dokážete vyvolať aj zábavnú pretáčavosť, no väčšinou v ostrejších zákrutách budete mať prácu s nedotáčavosťou. Tak, či onak, záleží najmä na vašich skúsenostiach, no TTS vie byť až čertovsky rýchle. Naštastie, rovnako rýchlo vie aj zabrzdiť a celkovo sa dobre postarať o bezpečie svojej posádky.

Audi TTS sa teda celkom úspešne snaží dokázať, že nepatrí už iba medzi klasické „imidžové“ vozítka a zaslúži si svoj prívlastok S. Ten ale tentokrát nestavil na žiadne kompromisy a nové TTS totiž už nie je auto pre všetkých a na každý deň. Audi svoje najmladšie TT-čko šikovne posunul medzi úplne inú kategóriu vozidiel a za svoje peniaze získavate poriadne drzé, hlučné, kvalitné, nepoddajné a rýchle náradie, s ktorým si jazdu užijete takým spôsobom, ako so žiadnym iným TT doteraz. A na dôvažok si doňho môžete priobjednať takmer akúkoľvek mysliteľnú komfortnú položku z ponuky Audi.

Čo ale za to? Ak sa pýtate na spotrebu, TTS spapá toľko, koľko chcete. Pri ostrom zaobchádzaní spálite nádrž veľmi rýchlo, no výhodou TFSI motorov je ich nenáročnosť pri úspornej jazde. Nám sa podarilo dosiahnúť tak spotreby 19.1 l/100km, ako aj a 9.6l/100km. Ani jedna hodnota nebola problematická, môžete teda očakávať, že na jednu nádrž najazdíte približne 400 kilometrov. Samozrejme v prípade, ak svoje auto radi aj prevetráte. Ak vám ale pôjde o spotrebu, motor sa vám odmení dojazdom aj vyše 550 kilometrov. Ak ale ide o nadobúdajúcu cenu.. Vo verzii Coupe začína na hranici 1.478 700 korún. Náš testovaný kúsok sa vďaka bohatej individuálnej výbave vyšplhal až niekde k hranici 1.7 milióna, hoci sme ešte nemali v cene ani povinné vynikajúce škrupinové sedadlá, za ktoré si musíte priplácať ďalších takmer sto-tisíc korún. Škoda len, že to už je hranica, v ktorej sa nachádza aj ďalšia veľmi silná konkurencia.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 3 rokmi
Česká speváčka Klara. sa dočkala medzinárodnej podpory.
pred 7 rokmi
Najnašlapnutejšia česká tanečná kapela Skyline sa vrátila zo svojej prvej koncertnej cesty do USA, kde odohrali tri úspešné koncerty.
pred 7 rokmi
Najnovší film českého režiséra Jana Hřebejka s názvom Svatá čtveřice bude podľa scenáristu snímky Michala Viewegha "medzigeneračnou komédiou“.
pred 4 rokmi
Film hovorí o kedysi skvelom nájomnom vrahovi Jimmym Conlonovi (Liam Neeson), ktorý mal prezývku Gravedigger.
pred 2 rokmi
Vychádza album piesní a hudby Michala Davida z divácky úspešného filmu Decibely lásky.
pred 5 rokmi
Prvá skladba od skupiny Depeche Mode zaznela na jej koncerte už počas vystúpenia predskokanky Kataríny Knechtovej.
pred 6 rokmi
Nová legislatíva má za cieľ znížiť počet fajčiarov o polovicu.
pred 4 rokmi
Živia sa krvou, ktorú cicajú voľne žijúcim, ale aj domácim zvieratám a náhodne sa ich korisťou môže stať aj človek. Na cicaní by nebolo nič také zlé, ale pritom môžu prenášať baktérie alebo vírusy.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT