Predchádzajúca generácia Corolly veľmi neoslovila európskych zákazníkov.
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Predchádzajúca generácia Corolly veľmi neoslovila európskych zákazníkov. Toyota sa z toho poučila a dizajn 9. generácie najpredávanejšieho auta sveta preto projektovali v štylistickom centre automobilky vo Francúzsku. Podľa európskeho trendu mu tam navrhli jednoduché línie s mierne športovým nádychom.
Nová Corolla je o 60 mm dlhšia a rázvor jej náprav vzrástol na 2600 mm. Pocítia to najmä cestujúci na zadných sedadlách, ktorí boli v minulom modele ukrátení. Teraz majú k dispozícii dostatok miesta. Vďaka pohodlným a dobre tvarovaným sedadlám a dostatočnému priestoru v oblasti bokov i hlavy sa aj na dlhých cestách cítite príjemne. Spolujazdcove sedadlo je sériovo vybavené mechanizmom uľahčujúcim nastupovanie a vystupovanie zozadu. Škoda, že túto jednoduchú a praktickú pomôcku si nemôžete objednať pre vodičove sedadlo. Podobne to riešia ale aj iné značky. Na rozdiel od kabíny batožinový priestor sa takmer nezmenil. Jeho objem narástol iba o 8 na 289 l. Situáciu však môžu vylepšiť asymetricky delené zadné sedadlá. Po ich sklopení vznikne vzadu príkladne využiteľná rovná úložná plocha. Predné sedadlá sa svojimi tvarmi, vypracovaním a funkčnosťou približujú k športovým. Veľmi príjemný dojem v nás zanechali poťahové materiály špičkovej kvality. Nepáčilo sa nám však, že vodič nemá možnosť nastaviť si polohu volantu aj v pozdĺžnom smere. Výška
sedáka a sklon predného operadla sa nastavujú namáhavo, lebo páčky na ich ovládanie sú pri zatvorených dverách ťažko dostupné.
Základný 1,4 litrový 16V štvorvalec s pokrokovým variabilným časovaním ventilov
VVT-i sa výkonom 97 k radí na horný okraj spektra konkurenčných pohonných jednotiek. Corolla s ním zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 11,7 s a dosahuje maximálnu rýchlosť 185 km/h. Jeho radosť z vytáčania po hranicu 6000 1/min a maximálny krútiaci moment 130 Nm dosahovaný až pri otáčkach 4800 1/min poukazujú na športovú charakteristiku motora. Nemožno preto očakávať, že by ťah zospodu bol jeho silnou stránkou . Na dosiahnutie výrobcom avízovanej dynamiky sa musí dostať do vyšších otáčok, kde je ale mierne hlučný a aj viac smädný. Napriek tomu jeho priemerná palivová spotreba neprekročila 9 l na 100 km.
Ovládanie krátko odstupňovanej 5-rýchlostnej manuálnej prevodovky je presné a ľahké. Pripomienky nemáme ani k bezchybne fungujúcim brzdám. Veľký posun vpred zaznamenala Corolla v jazdných vlastnostiach. Iba pri prechádzaní cez rýchlo za sebou nasledujúce krátke nerovnosti sa dá vyviesť z pokoja. Napriek bočnému nakláňaniu nemá nič proti športovému spôsobu jazdy, najmä keď riadenie s premenlivým účinkom posilňovača pracuje tak ľahko a precízne. V hraničných situáciách má sklon k nedotáčavosti.