Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 22. mája 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Toyota Avensis 2.0 D-4D - 125 nenápadných pracantov

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 30.06.2009

Toyota Avensis patrí medzi tie autá, ktoré obdivuje skutočne veľké množstvo ľudí. O jej spoľahlivosti, robustnosti ...
Toyota Avensis 2.0 D-4D - 125 nenápadných pracantov
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Toyota Avensis patrí medzi tie autá, ktoré obdivuje skutočne veľké množstvo ľudí. O jej spoľahlivosti, robustnosti a iných kvalitách kolujú chýry už po viacero generácii, no ich zvláštnosťou je to, že na ne musí vyslovene prísť reč. Niekto musí povedať „Avensis“, alebo musíte stretnúť jej majiteľa, pretože inak na túto Toyotu len tak reči nezablúdia.

Dúfam, že úvod na vás nepôsobí príliš negatívne. Chcel som iba poukázať na skutočnosť, že ak príde v krúžku motoristických nadšencov reč na sedany strednej triedy, okamžite začnú padať rôzne dvoj-, troj-, či štvor-písmenové značky, reči o šesťvalcových motoroch, emotívne zážitky. Veci, ktoré sa bohužiaľ Avensisu veľmi netýkajú. I keď nový Avensis prešiel výraznou zmenou a pôsobí o niečo dynamickejšie, stále to nie je ono. Veď – aj najsilnejší motor, ktorý v novom Avensise nájdeme má 130kW. A je to...diesel.

Nie však ten, ktorý nájdeme pod kapotou nášho auta. Tu sa udomácnil naftový agregát s výkonom 93kW, teda 125 koní, ktorý spolu so svojim krútiacim momentom 310Nm tvorí základ naftovej ponuky značky. Nad týmto motorom nájdeme ešte 2.2litrový agregát s výkonom 110kW (150koní) a s rovnakým objemom už spomínaný agregát s výkonom 130kW (180koní). Ak by ste mali záujem o benzín, k dispozícii máte tri agregáty s objemom 1.6, 1.8 a 2.0 litra a výkonom 97, 108 a 112kW (132, 147 a 152 koní). Všetky sú vybavené štandardne 6stupňovou manuálnou prevodovkou, k niektorým motorom si môžete objednať aj 6stupňovú automatickú prevodovku, alebo CVT prevodovku označovanú ako Multidrive S.

Teda, neviem si osobne dosť dobre predstaviť základnú pohonnú jednotku s objemom 1.6 litra, pretože už s naším motorom Avensis nepatril medzi žiadnych pretekárov. To vám bolo ale jasné už pri pohľade do tabuľky. Zrýchlenie na sto, či maximálna rýchlosť nie sú až tak zásadné parametre, no od auta v tejto triede čakáme istú výkonovú rezervu, ktorú už dnes považujeme za priam bezpečnostnú položku. Testovaná pohonná jednotka v tejto kategórii príliš nevytŕčala z davu. Trpela citeľným nástupom turba, kedy do 1800 otáčok motor pôsobil mierne podvyživene s následným výbuchom výkonu, ktorý ale čoskoro opäť opadol. Vodič si tak musí strážiť otáčky, najmä pri predbiehaní. Pri pomalej a úspornej jazde to za problém považovať nebudete, no akonáhle zrýchlite, vaša pravá ruka si od riadiacej páky a jej dlhších dráh neodpočinie. Na druhú stranu, k dynamickej jazde vás nebude pokúšať ani podvozok. Ten je naladený tak, ako keby jeho tvorcovia poznali naše cesty. Avensis si s nimi veľmi dobre rozumie a pri jazde ho len tak niečo nerozhádže. Nerovnosti dobre tlmí nie je hlučný. Ani v momente, kedy začnete viac šliapať na plyn vás nezradí, i keď jasne dá najavo, že on by na to šiel inak. A keď už sme spomínali spotrebu – tabuľka výrobcu výnimočne neklame a ani v meste sme nemali problém podliezť uvedené hodnoty, v priemere sme jazdili tesne pod 7 litrami.

Uvoľnenú atmosféru vzbudzuje aj interiér auta. Pohodlné sedadlá, elegantná palubná doska s ľahko čitateľnou grafikou, navyše aj pomocným ukazovateľom ideálneho preradenia rýchlosti, všetko v poriadku. Čo je skôr ale nezvykom – na dotyk sú materiály ešte príjemnejšie, ako na pohľad. Prekvapia aj odkladacie priestory. Obzvlášť obrovské úložisko pod lakťovou opierkou, ktoré má dokonca niekoľko poschodí. Tento priestor si vybral svoju daň neďaleko. Vodič prišiel o tradičnú ručnú brzdu, ktorej ovládač teraz nájdete na veľmi nelogickom mieste. Je dokonca tak dobre schované, že ho nenájdete ani na našich fotkách, aj keď tam je. Za toto si pochvalu teda nezaslúžia. Za zvyšok áno. S priestorom sme boli spokojní vpredu aj vzadu, kde si posedí aj trojica dospelých, kufor neurazí a na sedan má príjemnú nakladaciu hranu. Kto by potreboval ešte viac priestoru – tomu poradíme kombík, ktorý je podľa nás ešte o niečo krajší.

Toyota samozrejme myslí aj na bezpečnosť posádky. Vo výbave nájdeme 7 airbagov, ABS, EBD (el. distribúcia brzdnej sily), BA, VSC+ (riadenie stability) i TRC(trakčná kontrola ), ako aj dobré brzdy. No ak sa vám však stále máli, k najvyššej výbave „Premium“ si môžete doobjednať ešte Safety Pack za príplatok 2200 EUR, ktorý pozostáva z adaptívneho tempomatu, pred-nárazového bezpečnostného systému, systému udržania v jazdnom pruhu a tiež varovného systému pred opustením tohto pruhu. Škoda, že je to možné iba pri najvyššom stupni výbavy, pretože ten začína až na hranici 31 600 EUR.

Pravdou je, že k novému Avensisu sme si za celý čas testu žiaden výrazne vrúcny vzťah nevytvorili, no to z neho v žiadnom prípade nerobí zlé auto. Ide len o čisto subjektívny pocit vytvorený na základe osobných preferencii, ktorý neovplyvní ani kvalitné spracovanie, ani naozaj výnimočná povesť spoľahlivosti. Ak by sme sa ale mali rozhodnúť objektívne a čisto podľa rozumu, Avensis by určite patril do najužšieho výberu.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Americká speváčka a herečka Selena Gomez o sebe nedávala posledné mesiace vedieť. Tento rok bude v znamení jej nového albumu, a prvý singel práve prichádza do rádií.
pred 6 rokmi
Súd s obžalovaným sa začal 6. marca, pričom minulý týždeň sa muž nedostavil na pojednávanie.
pred 6 rokmi
Aj napriek tomu, že sa všetci snažia zabrániť odhaleniu čohokoľvek z ich tragickej histórie, Kipps zisťuje, že v dome, ktorý patril jeho klientke, žije duch ženy v čiernych šatách.
pred 6 rokmi
Čo by ste napísali na zoznam úloh, keby ste sa dozvedeli, že ste smrteľne chorí a zostáva vám niekoľko dní života? Čo by ste odkázali svojej milovanej rodine, aby to tu bez vás zvládli a boli navyše šťastní?
pred 5 rokmi
Prelet z Britských ostrovov na európsku pevninu, by mohol dokazovať, že migračná trasa netopierov vedie cez Severné more.
pred 8 rokmi
Je jednoduché odsúdiť myšlienku cestovania v čase ako science fiction. Uplynulo už takmer 200 rokov odvtedy, čo H. G. Wells napísal knihu Stroj času, a nikto ho doteraz nepostavil.
pred 10 rokmi
Treba pri pumpovaní železa pumpovať aj srdce?
pred 5 rokmi
Dubovcovážiadala, aby ÚS SR preskúmal ústavnosť zákona o pobyte cudzincov.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT