Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 07. augusta 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Tichá spoločnosť

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 21.08.2007

Volvo C70 a jeho tvrdá a náročná skúška počas pánskej jazdy k moru. Aj keď v našej zemepisnej šírke sa na dlhé leto zvyčajne nemôžeme sťažovať, posledné roky ako keby nás chceli presvedčiť o opaku. Krátke a suché zimy, dlhé a taktiež suché letá akoby
Tichá spoločnosť
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Volvo C70 a jeho tvrdá a náročná skúška počas pánskej jazdy k moru. Aj keď v našej zemepisnej šírke sa na dlhé leto zvyčajne nemôžeme sťažovať, posledné roky ako keby nás chceli presvedčiť o opaku. Krátke a suché zimy, dlhé a taktiež suché letá akoby vytvárali nosnú pôdu pre najrôznejšie kabriolety, či takzvané CC-čka (coupe-cabriolet), teda vozidlá s pevnou skladacou strechou. Ich boom od čias Mercedesu SLK a Peugeotu 206 nabral neskutočných rozmerov a dnes si takmer žiadny výrobca nedovolí jedno také neponúknuť. Vo Volve sa rozhodli podobne a namiesto dvoch rôznych modelov , ako to bolo pri predchádzajúcej verzií Volva C70, ktorý sa ponúkal zvlášť ako coupe ako aj samostatný cabriolet, uviedol na trh nové Volvo C70 práve ako CC. Jeho ľahko zaraditeľný, ale mimoriadne efektný dizajn sa stal okamžite hitom. To sa ale stalo už pred vyše rokom. Ako to vyzerá dnes sme sa s odstupom času ozhodli preveriť na poriadnej trase vedúcej zo Slovenska cez Rakúsko, Slovinsko až na slnečné pobrežie Chorvátska. Samozrejme, s mimoriadne náročnou posádkou – pozostávajúcou zo štyroch mladých mužov v ideálnom veku od 25 do 30 rokov. Tentokrát so základným motorom s objemom 2.4 litra a výkonom 140 kilowattov. Teda, vlastne nie. Druhý pohľad do technického preukazu potvrdzuje obavy – 140 koní.

Prvou náročnou úlohou bolo vyzdvihnutie kompletnej posádky a usporiadanie batožiny na dvojdňový výlet v kufri tak, aby sa dala otvoriť strecha. Je predsa leto a my musíme ukázať celému svetu naše 3 slamenné klobúky a kapitánsku čiapku vodiča. Pásikavé námornícke tričká nemôžu chýbať. Objem využiteľného batožinového priestoru sa nám ale scvrkol na 200 litrov. Ehm, kam s tou chladničkou? Naštastie sa muži dokážu zbaliť relatívne úsporne aj na tak dlhú cestu a po krátkej chvíli úspešne zatvárame kufor a skladáme strechu. Chladnička spočinula na zadnom sedadle a spustil sa dážď. Strecha putuje opäť nazad a nálada klesá pod bod mrazu.

Diaľničná nálepka pre rakúske cesty, ako aj záverečné doplnenie paliva prebiehajú v poriadku a kapitán nuluje všetky prístroje. Cesta po diaľnici bez strechy po prekročení zhruba 110 kilometrovej rýchlosti spôsobuje posádke zadných sedadiel (ktorá si však pochvaľuje dostatok miesta aj napriek prítomnosti objemnej auto-chladničky) prvé trápenie a tak opäť vraciame strechu do pôvodnej polohy a pokračujeme ďalej. Nutno však spomenúť, že osoby sediace na predných sedadlách so stiahnutou strechou nepociťovali žiaden problém až do rýchlosti približne 150 kilometrov v hodine. Strach o klobúky však nie je ľahké prekonať a údiv rakúskej colníčky nad zvláštnou zostavou nás v tom iba utvrdzuje. Širáky si uletieť nenecháme!

500 kilometrov diaľnic prechádzame na prvú nádrž, palubný počítač ukazuje priemernú spotrebu na hranici desiatich litrov. Pri striktnom dodržiavaní limitov samozrejme. Tento údaj samozrejme nie je dramaticky vysoký, nakoniec ide o veľké a ťažké auto a podobnú spotrebu má aj susedova stará jednaštvorka. Horšie to však je s výkonom , ktorý za túto daň získavame. 140 koní predstavuje naozaj veľmi základnú pohonnú jednotku, ktorá sa pri prudšej akcelerácií necíti vo svojej koži a dáva to najavo nielen patričným zvukom, ale najmä údajom na palubnom počítači. Naopak jeho veľkú prednosť predstavuje tichosť. Pri ustálenej rýchlosti na takmer akejkoľvek hodnote tento motor takmer nepočujete, čo obzlášť oceňujeme pri nočnom príjazde na chorvátske pobrežie. Po tmavej magistrále si to Volvo šinie predpisovou rýchlosťou v takmer neskutočnom tichu, prerušovanom občasnými ranami od mimoriadne veľkých dier a kanálov na ceste. Tie menšie aj vďaka svojej váhe Volvo veľmi neregistruje a posádku zbytočne neruší. Situácia sa zmení po otvorení strechy, interiér ale ani napriek viditeľným pohybom A-stĺpikov neprotestuje ani jediným škrípotom.

Počas nasledujúcich dní batožiny a potravín rovnomerne ubúdalo a tak sa chladnička konečne zmestila do kufra spolu s ostatnými vecami, čo ešte viac uvoľnilo miesto na zadnej lavici (je skvelé byť kapitán a nemeniť sa). Vadila nám však nutnosť zastavenia pri každom skladaní a otváraní strechy – jej obmedzenie na rozumných maximálnych 10 kilometrov v hodine by napríklad umožnilo jej funkcionalitu aj počas kratších zácp a niekedy tak možno uľahčilo útek pred dažďom, či inými vrtochmi počasia. A keď už sme pri tých chybách...Nutnosť meniť médiá navigačného systému pri tejto nie veľmi dlhej ceste ku komfortu neprispieva, rovnako ako aj už zastaralý spôsob jej ovládania zvláštnym ovládačom, ktorý sa počas jazdy nepoužíval vždy najlepšie a miestami odpútaval vodičovu pozornosť. Naopak zase štandardný audio systém s externým vstupom zase potešil.

Počas nasledujúcich dní sme však s autom zažili mnoho príjemných chvíľ, ku ktorým prispela aj veľmi uvoľnená automatická prevodovka, ktorá dnes už svojou rýchlosťou nikoho neohúri, no na druhú stranu ani neurazí. So zvoleným motorom tvoria temer optimálnu anti-atletickú dvojicu, ktorá vás v tichu a minimálnom zhone dopraví takmer kamkoľvek. Až na tie zastávky na pumpe. Počas 1200 kilometrovej trasy sme tankovali zhruba dva a polkrát, pričom ku koncu išlo najmä o pomalú jazdu pobrežím na ideálnych otáčkach. Vtedy si C70tka zapýtala podľa údajov palubného počítača pribižne 9 litrov benzínu na sto kilometrov. Táto hodnota však na diaľnici opäť narástla na takmer desať litrov. Jeho mestská spotreba sa ale už od tejto číslice príliš ďaleko nepohla.

Volvo C70 so základným motorom predstavuje veľmi atraktívnu cenovú ponuku. Za milión a dvestotisíc korún ponúka dostatok miesta pre štyroch dospelých cestujúcich, batožinu s objemom 400, resp. 200 litrov, ako aj skvelý dizajn a kus osobnosti, ktorá sa navyše snúbi s pre Volvo typickým argumentom – bepečnosťou. Jeho správanie v Bratislave, ako aj vyslovene domácom prostredí na pobreží mora nás presvedčiť stačilo: Volvo C70 je mimoriadne vydarený cabriolet, ako aj coupe, avšak pri vypĺňaní objednávky skúšte ušetriť na výbave(ktorá už v sérií je priam dostačujúca) a objednať omnoho úspornejšiu naftovú pohonnú jednotku, alebo siľnejší benzínový agregát. Chybu určite nespravíte. A koniec koncov, veď to auto vyzerá fantasticky !




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Najveselšia slovenská skupina oslavuje štvrťstoročie na hudobnej scéne a namiesto toho, aby páni rekapitulovali, prichádzajú s úplne novým a výborným albumom.
pred 9 rokmi
Sharp vyvinul inteligentný menič napätia, ktorý umožňuje využívať batérie elektromobilov ako akumulátory na uchovávanie domácej elektrickej energie
pred 8 rokmi
Toto ochorenie pre ženy často znamená najmä estetický problém, ale ide aj o dosť nebezpečné ochorenie. Môže to dôjsť až do štádia otvorených rán, trombóz.
pred 7 rokmi
Modrý salón v sídelnej budove národného divadla sa od 7. mája stane miestom pre večery s poéziou, rozhovory o zákulisí divadla aj pre diskusie o dianí v spoločnosti.
pred 8 rokmi
S prichádzajúcimi teplejšími dňami by sme mali ešte dôraznejšie ako v zime dbať na svoj pitný režim. Odborníci však varujú pred nadmerným konzumovaním presladených nápojov.
pred 8 rokmi
Toshiba predstavila nový 25,7 cm (10,1-palcový) tablet Toshiba AT300. Na tablete vybavenom najnovším procesorom NVIDIA® Tegra® 3 beží platforma AndroidTM 4.0, Ice Cream Sandwich .
pred 7 rokmi
Skladba sa nachádza na rapperovom albume Reincarnated (2013), ktorý vydal pod pseudonymom Snoop Lion.
pred 6 rokmi
Symbolické gesto, za ktorým stojí veľký cieľ – zvýšiť informovanosť verejnosti o zmenách klímy na našej planéte. Tento rok sa Hodina Zeme bude konať v sobotu 29. marca v čase od 20:30 do 21:30.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT