Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 27. júna 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Testovali sme Chevrolet Orlando

Zdroj: © Server.sk, redaktor: gus, pridané: 02.05.2011

Poznáte to, zazvoní vám telefón a hlas v ňom sa opýta, či nemáte požičať náhodou aspoň 7miestne vozidlo. Vraj iba na jeden deň.
Testovali sme Chevrolet Orlando
Zdroj obrázku: © Server.sk
 

Poznáte to, zazvoní vám telefón a hlas v ňom sa opýta, či nemáte požičať náhodou aspoň 7miestne vozidlo. Vraj iba na jeden deň. Svadba, oslava, nech je dôvod akýkoľvek, len málokedy je odpoveď pozitívna. Väčšina 7miestnych vozidiel je totiž 7miestnych iba na papieri. Či už sa dozadu zmestia iba ultra-malé deti, alebo si obete zlomia krky, papier to označenie znesie. Česť výnimkám ako napríklad LandRover Discovery, alebo napríklad taký Chevrolet Orlando.

...šikovne ukryté úložné miesto na telefóny, alebo MP3 prehrávač, či USB kľúč...

Na cestách by ste si ho možno ani nevšimli, v tmavých farbách ide o nenápadné auto, aj keď jeho predné svetlomety, či celkové rozmery nie sú práve najmenšie. Svetlejšie farby nechávajú omnoho lepšie vyniknúť veľký gril, alebo kontrastné oplastovanie spodných častí karosérie. Za vzhľad od nás dostáva 8 bodov z 10. Interiér je variáciou modelu Cruze a v niektorých detailoch spoznáte dizajnovú ruku, ktorá kreslila aj Insigniu. Ťažko nám ale bolo si k tomuto miestu vytvoriť vzťah. Kvalita je v poriadku, šikovne ukryté úložné miesto na telefóny, alebo MP3 prehrávač, či USB kľúč je výborne vymyslené i ostatných odkladacích miest je tu dostatok, no ide jednoducho iba o dobre fungujúci celok. Nič, o čom by ste chceli rozprávať večer priateľke pri sviečkach.

Chevrolet Orlando je o priestore

Patrí sa ale spomenúť priestor, pretože o tom Orlando je. Predné sedadlá, tam je všetko v poriadku, ani vyšším postavám nič nezavadzá. Vzadu je lavica rozdelená v tradičnom pomere, pričom širšia časť je výklopná pre lepší prístup dozadu. Je tam však vzduchová vzpera a tak je táto operácia ľahká a rýchla, pričom prístup na zadné sedadlá je tak omnoho šikovnejší. Posed v treťom rade je samozrejme neporovnateľný s tým v druhom rade, no aj keď máte 180cm, cestu v týchto priestoroch hravo prežijete. Škoda len, že ak používate aj tretí rad, do kufra sa už toho veľa nezmestí. Naopak, ak sú tieto dve sedadlá sklopené, uberajú z priestoru pre batožinu a keďže ich nemôžete nijako jednoducho vyňať – asi ich budete aj vždy nosiť so sebou „pre istotu“ (ak ich teda nevymontujete klasickou cestou, teda s využitím náradia – to ale asi bude už nastálo). Vytvárajú ale minimálne akú-takú rovinu spolu so sklopeným druhým radom a tak môžete v aute prevážať aj dlhšie predmety.

Spotreba sa držala v okolí 6 litrov - na veľké auto dobrá hodnota.

Samostatnú kapitolu by si zaslúžil naftový agregát a podvozok Orlanda. Ten prvý je naozaj na jednotku a ten druhý, to už je bohužiaľ taký trojkár. Agregát je veľmi kultivovaný a pri ustálených rýchlostiach – ale ani pri akcelerácii o ňom takmer nebudete vedieť po zvukovej stránke, i keď nárast výkonu nad 2000 otáčkami je pomerne výrazný. Spotrebou sa však po celý čas statočne držal v okolí 6 litrov (mimo mesto 5.5l, diaľnica cca 6.6l), čo je na tak veľké auto s nie práve najlepším aerodynamickým odporom veľmi dobrá hodnota. Podvozok si už toľko chvály nezaslúži. Na dobrom povrchu je všetko v poriadku, auto sedí dobre aj v rýchlejších zákrutách a zle vám nebude ani z prehnaných náklonov. Problémom, ako už iste tušíte sú tie nekvalitnejšie cesty. Nejde ani tak o poskakovanie, či nárazy od dorazov tlmičov, tých sa nebojte. Ide ale o to, že ho budete neustále počuť. Na všetkých menších i väčších jamkách, hrboľoch, či spojoch – budete o všetkom informovaní až priveľmi dobre. Škoda, že v Chevrolete nepopracovali na podvozku z Cruze o niečo viac a lepšie ho neutlmili. Ide síce iba o hádam jedinú výraznejšiu chybu tohto auta, no človek až zamrzí, aký to mohol byť výborný celok, pretože v prípade Orlanda sú jeho dobré vlastnosti podporené aj mimoriadne priaznivou cenou.

Vítame:

Priestor
Výborná spotreba
Cena

Chýba nám:

Odhlučnenie podvozku
Lepšie osvetlenie interiéru (zadné sedadlá)

Technické údaje: Chevrolet Orlando LT Plus 2.0VCDI

Motor
: 4 valec, 16 ventil
Objem
: 1998 cm3
Max. Výkon
: 120kW/163
Max. krútiaci moment
: 360Nm / 2000
Typ prevodovky
: Manuálna
Počet prevodových stupňov
: 6
Typ prevodovky
: Manuálna
Kolesá / pneumatiky
: 205/60/R16
Maximálna rýchlosť
: 195 km/h
Akcelerácia z 0-100 km/h
: 10,0 s
Palivo
: Nafta
Spotreba paliva: mesto
: 7.9 (l/100 km)
Spotreba paliva: mimo mesto
: 4.9 (l/100 km)
Spotreba paliva: kombinovaná
: 6.0 (l/100 km)
Kombinované CO2 emisie(g/km)
: 159
Hmotnosť prevádzková
: 1730
Nádrž
: 64
Batožinový priestor - 7miestne
: 89 (l)
Batožinový priestor - 5miestne
: 454 (l)
Základná cena (bez metalízy)
: 19 300 EUR


Galéria

Chevrolet Orlando 01
Chevrolet Orlando 04
Chevrolet Orlando 03
Chevrolet Orlando 02

Interiér

Chevrolet Orlando 13
Chevrolet Orlando 06
Chevrolet Orlando 08
Chevrolet Orlando 09
Chevrolet Orlando 10
Chevrolet Orlando 11
Chevrolet Orlando 12
Chevrolet Orlando 05

Úložný / nákladný priestor

Chevrolet Orlando 07
Chevrolet Orlando 14
Chevrolet Orlando 15
Chevrolet Orlando 16
Chevrolet Orlando 17




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Fotografia
Anonym
pred 7 rokmi
Poznáte to, zazvoní vám telefón a hlas v ňom sa opýta, či nemáte požičať náhodou aspoň 7miestne vozidlo. Vraj iba na jeden deň. Odkaz na článok: http://auto.server.sk/redakcne-testy/testovali-sme-chevrolet-orlando/

Bez šance dosiahnuť takú spotrebu ako uvádzate v svojom teste. Jazdil som s plne naloženým Orlandom, s prázdnym, s dodržiavaním rýchlosti, s vytáčaním motora až do 165 km/hod, po diaľnici a normálnych cestách, v meste a spotreba sa stále drží na 7,4l/100km podľa počítača a aj prepočtu natankovaného paliva a prejdených km. Moje Chevrolet Orlando LT Plus 2.0VCDI ma momentálne najazdených 27400km a motor 96KW.

 

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 4 rokmi
Spoločnosť Panasonic uvádza na trh nové hybridné osvetľovacie riešenie, ktoré v sebe kombinuje funkcie osvetľovania a premietania videa. Možno ich použiť v maloobchode, v múzeách i v reštauráciách.
pred 4 rokmi
Robo Grigorov vydal album, na ktorom odráža najlepšie časy slovenskej populárnej hudby.
pred 6 rokmi
Profesor Sykes opiera svoje tvrdenie o testy DNA, ktoré urobil na vzorkách získaných z miest, kde údajne yetiho videli.
pred 5 rokmi
Dynamický román o tom, že život sa po štyridsiatke ani zďaleka nekončí... Mladé žabky ponechajme mužom bez fantázie, štyridsiatničky chcú chlapov s fantáziou a pochopením!
pred 8 rokmi
Organizátori 17. ročníka putovnej prehliadky sľubujú, že filmoví fanúšikovia sa môžu tešiť na unikátny výber desiatich celovečerných titulov a jeden krátky film.
pred 6 rokmi
Spisovateľ voľné pokračovanie bestselleru Kód 9 (2010) vydá v septembri.
pred 5 rokmi
Podľa hnutia NOVA smeruje do parlamentu zákon, ktorý umožní úzkym záujmových skupinám zarábať na predaji slovenskej vody do zahraničia.
pred 7 rokmi
Vitajte v hoteli Transylvania! V Drakulovom luxusnom päť hviezdičkovom hoteli, kde sa môžu všetky najznámejšie svetové monštrá stretnúť a byť ďaleko od všetkých vbezpečnom prostredí bez ľudí.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT