Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 21. júla 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Test týždňa - Nový Touareg

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 14.02.2007

Po necelých štyroch rokoch na trhu prichádza Volkswagen s vynoveným Touaregom, v tesnej následnosti po predstavení inovovaného súrodenca - Porsche Cayenne, s ktorým zdieľa viacero spoločných súčiastok. Zmeny sú viditeľné na prvý pohľad takmer iba pri
Test týždňa - Nový Touareg
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Po necelých štyroch rokoch na trhu prichádza Volkswagen s vynoveným Touaregom, v tesnej následnosti po predstavení inovovaného súrodenca - Porsche Cayenne, s ktorým zdieľa viacero spoločných súčiastok. Zmeny sú viditeľné na prvý pohľad takmer iba pri pohľade spredu, zvyšné prekvapenia konštruktéri schovali pod jeho oceľový kabát. Musíme však uznať, že veľmi pekný kabát. Aj keď obyvatelia Bratislavy a hlavne oblasti v blízkosti produkcie koncernu Volkswagen už mohli jeho vzhľad obdivovať už dávnejšie z prepravných kamiónov spoločnosti, svoje oficiálne predstavenie si Touareg užil až tento piatok, 9. februára v Tunise.

Čo sa týka úspechov predchádzajúcej verzie, tie sú nepopierateľné. 300 000 predaných vozidiel, účasť na mnohých expedíciách okolo sveta, najvyšší výstup sériového automobilu na svete, alebo aj participácia na Dakare. Predstavitelia však opäť zabudli aj na fakt, že Volkswagen Touareg patrí medzi najobľúbenejšie vozidlá hneď dvoch kategórií na Slovensku. Ide o najobľúbenejšie mestské vozidlo, a samozrejme, ideálne vozidlo pre „invalidov“. Nič to však nemení na jeho kvalitách, ktoré sa rozhodli vo Wolfsburgu ďalej vylepšiť.

Celkovo nás tak čaká 2300 nových súčiastok ako nová predná maska, svetlomety, farby, či praktické 17“ až 20 palcové elektróny. Nový vzhľad hodnotíme jednoznačne na výbornú. Design dospel a jeho akurátna vyváženosť medzi eleganciou aj dynamikou má nádej na oslovenie aj tých, ktorým sa starší model až tak nepozdával. Pre tých bude istotne zaujímavý taktiež interiér. V testovaných autách bolo možné vidieť jeho dve rôzne vyhotovenia. Luxusnejšia verzia s koženými aplikáciami či už na sedadlách, palubnej doske, či v podobe brúsenej kože aj na strope dýchala exkluzivitou a pohodlím. Dojem z nej kazilo jedine miestami rušivé množstvo tlačidiel všade, kde oko dohliadlo a taktiež lacné plastové páčky automatickej prevodovky pod volantom, ktorých pevné umiestnenie nám taktiež veľmi nevyhovovalo. Opakom bol plastovejší interiér druhej verzie, ktorý naopak pôsobil veľmi jednoducho a účelne, no hneď na prvý pohľad a napriek kvalitným plastom aj ekonomickejšie. Pokiaľ to teda financie dovolia, kožený interiér je ta správna voľba. A samozrejme.. so správnym ozvučením. Volkswagen už totiž počas prezentácie načrtol možnosť príplatkového audiosystému dodávaného spoločnosťou Dynaudio, na ktorú sme boli aj adekvátne zvedaví. Jej prvé tóny sme sa rozhodli vychutnať viac, ako dôkladne. Jej zvukový prejav je príjemne neutrálny aj s rastúcou hlasitosťou, kedy nepodlieha zbytočnému skresľovaniu. Pri cestách po nekvalitnom povrchu jej mierne začína chýbať basová zložka, čo je spôsobené aj zrejme samotnými priestorovými kapacitami a danosťami prostredia. Celkový dojem bol teda veľmi dobrý, no aj s menším sklamaním nie excelentný.

Medzi najdôležitejšie novinky však istotne patria motory, ktorých je teraz dohromady šesť. Tri naftové a tri benzínové. Oproti minulosti pribudol 4.2 litrový osemvalec FSI s výkonom 257kW a teda 350 koní, ako aj krútiacim momentom o sile 440NM pri 3500 otáčkach. Po ňom nasleduje 3.6litrový šesťvalec taktiež s priamym vstrekovaním a výkonom 280 koní (206kW) a 360newtonmetrami pri 2500 otáčkach a nakoniec unikátny šesťlitrový dvanásťvalec so 450 koňmi schopný akcelerovať na stokilometrovú rýchlosť za 5.9sekundy. Hneď za ním sa drží naftový desaťvalec, ktorý prekvapivo tvorí vyše 8% zo všetkých predaných modelov. Jeho 230kW (313koní) a 750NM už pri 2000 otáčkach to však rýchlo vysvetľuje. No a nakoniec, to najrozumnejšie. 3litrový turbodiesel s výkonom 225 koní (500NM pri 1750 otáčkach) spolu s 2.5litrovým 174koňovým kamarátom (400NM pri 2250 otáčkach) tiež obľubujú nízke čísla, avšak najmä pokiaľ ide o spotrebu.

My sme neváhali a vyskúšali sme okamžite nový osemválec, ktorý nájdete aj pod kapotou veľkej Q7. Na špeciálnu žiadosť samozrejme v bielej farbe, v ktorej vyzerá fantasticky (obzvlášť s príplatkovým R-paketom).S Touaregom si motor rozumie oveľa lepšie, obzvlášť pokiaľ ide o spotrebu ako aj jazdné vlastnosti. Na cestách sa správa kultivovane, spokojne sa prevaľuje a nikoho neruší až do momentu, pokiaľ nie je potreba. V okamžiku prekročenia 5000 otáčok sa prebúdza Mr. Hyde a osemvalec reve, točí a zametá autom príliš návykovo, aby to bolo bezpečné. Ale je to rozhodne okúzľujúce. Tento motor jednoducho miluje otáčky práve tak, ako naša posádka krvavý steak.

Pokiaľ sme už ale spomenuli bezpečnosť – nemôžeme vynechať ďalšiu záplavu noviniek. ABSPlus skracuje brzdnú dráhu o 20 percent (bez priameho porovnania veľmi ťažké zmerať, subjektívne je však brzdenie na výbornej úrovni). ACC predstavuje skratku pre aktívny radarový tempomat, ktorý dokáže auto v prípade potreby aj zastaviť najmä v spolupráci s Front Scan monitorovacím systémom. Najviac sa nám páčil Side Scan Lane Change Assistant – monitorujúci mŕtvy uhol pohľadu, ktorý v prípade blízkosti vozidla vodiča o ňom informuje výstražným svetlom v spätných zrkadlách. Veľmi jednoduché a účelné.

To neskôr testovaný naftový desaťvalec už nemohol byť rozdielnejší. Mamutia sila v nízkych otáčkach padla veľmi dobre tak v teréne, ako aj pri jazde po cestách. Auto dáva majiteľovi pocit obrovskej sily pod pravým pedálom, no až pri priamom porovnaní oboch motorov človek zistí, ktorý z nich mu sadne lepšie. Niekomu vyhovuje viac istá výbušnosť naftového motoru, ktorá však pri vysokých otáčkach odoznieva, iný dá prednosť jemnému a kultivovanejšiemu prejavu osemvalca, ktorý ale vie aj riadne zarevať. V ani jednom z nich ale nebude mať vodič pocit nedostatku sily. Pokiaľ ide o ich spotrebu, všetko ako vždy záleží len na ňom. Udávaná spotreba od výrobcu, ktorá sa pri oboch motoroch líši len veľmi málo sa zdala celkom reálna. Benzínový motor má v papieroch spotrebu (mesto-mimo mesto – kombinácia) 19,2 – 10,4 – 13,6l na 100km. Naftový motor zas 17,7 – 9,6 – 12,6. Na našich testovacích autách sme sa v oboch prípadoch priblížili v kombinovanej spotrebe od 15 do 17 litrov, čo je však na povahu testovacej trate úplne pochopiteľné.

Okrem jazdy po diaľnici a v meste totiž zahŕňala aj vysokorýchlostné testy na diaľnici, či v teréne. Terénna vložka bola mimoriadne príjemná a aj napriek letným cestným pneumatikám, ktoré sa po chvíli v mokrom blate premenili na 4 pevné valce s nulovým dezénom, ju vozidlá prekonali bez najmenších problémov. Vďaka stredovej uzávierke diferenciálu a redukčnej prevodovke spolu s voliteľným uzáverom zadného diferenciálu auto nemalo z nášho pohľadu žiaden problém ani v ľahšom teréne, no jednoznačne limitujúcim faktorom boli práve pneumatiky na veľkých kolesách, ktoré nás odrádzali od hrdinskejších pokusoch pri snahe o nájdenie limitu auta.

Záverom nám už ostáva jedine možnosť sa tešiť na poriadne a dlhodobejšie testy v našich podmienkach, ktoré by mohli prezradiť viac, ako len pár hodín za volantom tohto auta. Auta, ktoré sa pravdepodobne stane zaslúžene úspešným, ale hlavne dospelejším nástupcom odchádzajúceho modelu.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 16 rokmi
Svetoznáma bábková postavička - "taťulda Spejbl" - sa objavil vo videoklipe cover verzie hitu amerického rapera ...
pred 6 rokmi
O kolonizáciu červenej planéty prejavilo záujem viac ako 200-tisíc dobrovoľníkov s vedomím, že cesta späť nie je súčasťou plánu.
pred 8 rokmi
Viedenská galéria Westlicht predstaví od 22. novembra odvrátenú tvár mesta New York z prvej polovice 20. storočia prostredníctvom fotografií.
pred 10 rokmi
Nemusí byť afektovaná, nemusí okolo seba robiť dusno, ani predvádzať veľkú show.
pred 7 rokmi
Napriek nesmierne dôležitým látkam obsiahnutým v maku, je v niektorých krajinách dodnes zakázané ho konzumovať.
pred 7 rokmi
Film Víla je príbehom o šťastí, ktoré je možné získať zo životnej sily a energie. Cesta k nemu je plná prekážok a prekvapení, každý sa musí o svoje šťastie aktívne zaslúžiť.
pred 3 rokmi
Aj rockeri sú enviro! Dokazujú to účasťou na festivale Ekofest.
pred 9 rokmi
Bezvedomie (mdloby) je spôsobené nedostatkom okysličenej krvi v mozgu (dochádza tak k náhlej poruche funkcie mozgu).

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT