Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie Dnes PR správy

Dnes je 22. februára 2017, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Test Chevrolet Aveo 1.3 SDE

Hodnotenie: 7 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: remo, pridané: 07.12.2012

Chevrolet Aveo 1.3 SDE láka priaznivými cenami a bohatou výbavou už od základu, turbodiesel sľubuje aj nevídane nízku spotrebu.
Test Chevrolet Aveo 1.3 SDE
Zdroj obrázku: © Server.sk
 

Šikovný a kompaktný Kórejčan s americkým občianstvom vyčnieva z priemeru svojej triedy neobvyklým dizajnom. Okrem toho láka priaznivými cenami a bohatou výbavou už od základu, turbodiesel sľubuje aj nevídane nízku spotrebu.

Neprehliadnuteľná maska malého Avea má nahnevaný výraz. Prelisy na kapote pokračujú až k mriežke chladiča a vytvárajú tak s ostro rezanými líniami karosérie pôsobivý celok. Špecialitou sú samostatné tubusy predných svetlometov bez spoločného krycieho skla. Podobne sú riešené aj koncové svetlá a aj zvyšok zadnej časti auta s mohutným spojlerom je originálny.
Chevrolet Aveo 1.3 SDE
Po stránke dizajnu patrí Aveo vo svojej triede k najvýraznejším kúskom.

Dizajn je jednoducho silnou stránkou Chevroletu Aveo, od všetkých konkurentov je okamžite odlíšiteľný z každej strany. Poznávacím znakom je aj kľučka integrovaná v stĺpiku, aj keď tu je to trochu zbytočné, väčšinou sa tento prvok využíva, ak chcú dizajnéri dosiahnuť dojem karosérie kupé. Na Aveu sa to však podariť ani nemohlo, široký stĺpik navyše obmedzuje výhľad šikmo vzad a na pasažierom na zadných sedadlách vytvára pocit stiesnenosti. Každopádne je Aveo na pohľad veľmi atraktívne auto.
Chevrolet Aveo 1.3 SDE
Zozadu si originálne tvarované Aveo len ťažko niekto pomýli s iným modelom.

Po sadnutí za volant okamžite zaujme neobyčajný prístrojový panel inšpirovaný motocyklami. Analógový budík ukazuje otáčky motora, rýchlosť a údaje z palubného počítača sa zobrazujú na displeji. Teplotu chladiacej kvapaliny alebo aktuálnu spotrebu sa ale z prístrojov nedozvieme. Ostatné kontrolky sú na pozadí otáčkomera, nad a pod displejom. Aj základný volant bez koženého poťahu je prekvapivo príjemný na dotyk, v mieste držania je povrch mäkší, perforovaný a ergonomicky tvarovaný. Nájdeme na ňom základné funkcie ovládania audia a tempomat s obmedzovačom rýchlosti.
Chevrolet Aveo 1.3 SDE
Prístrojovému panelu nechýba originalita, chýbajú na ňom však niektoré údaje.

Stredová konzola je už spracovaná klasicky, klimatizácia má jednoduché ovládanie, jej otočné ovládače sú lemované chrómovými pásikmi, čo pridáva na dojeme hodnotnosti. Vyššie je panel s ovládaním a displejom autorádia. Audiosystém v Aveu od strednej výbavy LT obsahuje aj USB a AUX vstup, no jeho výkon je
Chevrolet Aveo 1.3 SDE
Panel stredovej konzoly má prehľadné a intuitívne ovládanie

Interiér poskytne dosť pozdĺžneho priestoru pre priemernú štvorčlennú posádku a veľkú rezervu od hláv po strop vpredu. Vodič s výškou do 190 cm si nájde ideálnu polohu za volantom bez problémov, a rovnako vysoká osoba si sadne aj za neho. Na kratšiu vzdialenosť poslúži menšej postave aj stredné zadné sedadlo. Sedadlá sú primerane veľké a pohodlné, tie predné by zniesli aj trochu tvrdšiu výplň. Obloženie kabíny pozostáva z výhradne tvrdých plastov, dojem z kvality nevybočuje z priemeru lacných áut, výrobca sa očividne viac ako na pocit luxusu zameral na účelnosť.
Chevrolet Aveo 1.3 SDE
Na predných sedadlách sa nerobili priestorové kompromisy a poslúžia aj na dlhé cesty.

Odkladacími priestormi patrí Aveo k tým lepším. Veľké boxy vo dverách podržia aj dvojlitrovú fľašu, na ďalšie drobnosti má spolujazdec pred kolenami dve zatvárateľné schránky, ďalšie dve sú po stranách stredovej konzoly a jedna pred radiacou pákou, nechýbajú ani držiaky na nápoje. Batožinový priestor s objemom 290 l možno rozšíriť sklopením zadných sedadiel na 653 litrov. Ak sa použije dvojitá podlaha, jej horné poschodie vytvorí so sklopenými sedadlami rovinu. Aveo nenosí pod podlahou kufra rezervné koleso, ale sadu na opravu defektu.
Chevrolet Aveo 1.3 SDE
Vzadu sa pohodlne a bez reptania odvezú aj dve vyššie osoby.

Správanie auta na ceste je plne akceptovateľné a čitateľné, mäkšie naladený podvozok v spolupráci s 15-palcovými pneumatikami vynikajúco tlmí rázy od cestných nerovností. V zákrutách sa jemne nakláňa, no dobre drží stopu a keby došlo na najhoršie, je pripravený zasiahnuť štandardne dodávaný stabilizačný systém. Riadenie s elektronickým posilňovačom je ľahké a v kombinácii s polomerom otáčania 5 metrov sa s autom v meste vynikajúco manévruje. Na diaľnici by však volant mohol pridať viac odporu a citlivosti. Radenie 5-stupňového manuálu je bezproblémové, páka má hladký a tichý chod po presných dráhach.
Chevrolet Aveo 1.3 SDE
Batožinový priestor svojim objemom určite nesklame.

Turbodiesel 1.3 SDE predáva Chevrolet v dvoch výkonových verziách, silnejšej 95-koňovej a slabšej 75-koňovej, ktorá bola aj v testovanom Aveu. Malé auto je aj s 56 kW motorom obstojne dynamické, maximálny krútiaci moment 190 Nm dosiahne už pri 1750 Nm. O dynamike auta veľa napovie akcelerácia z 0 na 100 za 14,3 sekundy a maximálna rýchlosť 163 km/h. Napriek tomu nie je auto odkázané na to, aby v kopcoch zostalo trčať za dymiacou Aviou a má chuť sa vytočiť až do 4000 otáčok, kde je vrchol výkonu. Beh motora je sprevádzaný výraznejším dieselovým rapotom, ktorý sa prenáša aj do kabíny, jeho prejav našťastie nie je pre uši nepríjemný a dá sa naň zvyknúť. Aspoň vibrácie motora sú dobre potlačené, treba sa tak vyrovnať iba s jeho hlukom.
Chevrolet Aveo 1.3 SDE
Už v základnej výbave má Aveo denné svietenie štandardnými stretávacími svetlami.

Za slabú dynamiku sľubuje agregát 1.3 SDE kompenzáciu v podobe nízkej spotreby – v kombinovanej prevádzke výrobca udáva iba 3,8 litra na 100 km. My sme po týždni skončili s hodnotou 5,2 l/100 km, teda o takmer liter a pol viac, pri veľmi pokojnom štýle a mimo diaľnic sa dá dosiahnuť okolo 4,5 l/100 km. Oficiálnych mimomestských 3,4 l/100 km je reálnych jedine v kolóne sviatočných vodičov jazdiacich medzi obcami 70 km/h, normálna jazda znamená odber 4 litrov nafty na 100 km. V meste sa dá apetít motora udržať pod hranicou 5 litrov, systém Stop-Start však zhasína motor až podozrivo zriedkavo a zďaleka nešetrí vždy, kedy by mohol. Na diaľnici by sa prevodovke zišiel šiesty prevodový stupeň, na päťke točil motor pri 130 km/h rovných 3000 otáčok, čo znamenalo spotrebu 6,5 litra na 100 km diaľnice.
Chevrolet Aveo 1.3 SDE
Malý diesel je výkonovo postačujúci, no má výraznejší zvukový prejav a sľubovaná nízka spotreba je nereálna.


Nové Aveo je skvelou voľbou pre tých, ktorí chcú so svojim vozidlom aj v nižšej triede vyniknúť a vlastniť veľmi schopný automobil. Pritom nie je očividné, že by sa niekde výrazne šetrilo. Aj v základe ponúka Aveo množstvo bezpečnostných prvkov (6 airbagov, stabilizačný systém) a bohatú výbavu s niekoľkými prvkami, ktoré sú v tejto triede stále nezvyčajné, ako napríklad rádio s MP3, tempomat alebo asistent rozjazdu do kopca. Vo vyššom stupni LS Plus pridáva klimatizáciu a v strednej výbave LT za príplatok smiešnych 50 € je už USB a AUX vstup, ovládanie rádia na volante, Bluetooth a iné. S testovaným dieselom stojí takto vybavené Aveo v aktuálnej akcii necelých 12 000 €, so 100-koňovým benzínovým agregátom necelých 9 500 €. Nesklamú ani jazdné a úžitkové vlastnosti auta a komfort na cestách, pri výbere malého vozidla by teda Chevrolet Aveo určite nemal zostať mimo hľadáčika.

Motor
: 1.3 SDE
Objem valcov
: 1 248 cm3
Max. výkon
: 56 kW (75 k)/4 000 ot./min
Max. krútiaci moment
: 190 Nm/1 750 ot./min
Max. rýchlosť
: 163 km/h
Zrýchlenie
: 0 - 100 km/h 14,2 s
Palivo
: Nafta
Pohon
: Predné kolesá
Prevodovka
: 5-stupňová manuálna
Dĺžka
: 4 039 mm
Šírka
: 1 735 mm
Výška
: 1 517 mm
Rázvor náprav
: 2 525 mm
Objem
: 1 300 cm3
Prevádzková hmotnosť
: 1 247 – 1 322 kg
Maximálna hmotnosť
: 1 647 kg
Objem batožinového priestoru
: 260/653 l
Spotreba
: 4,3/3,4/3,8 l/100km
Spotreba v teste
: 5,2 l/100 km
Objem
: 1 300 cm3
Výkon
: 90 kW
Objem
: 1 300 cm3
Objem palivovej nádrže
: 46 l




Hodnotenie: 7 / 10

Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Je jednoduché byť iní, my chceme byť LEPŠÍ!
Predaj umeleckých obrazov a starožitností. Ponú...



Predám okrúhly stolík vhodný do obývačky.
Vybavte si pôžičku rýchlo a jednoducho. Pôžičky...
Jednoduché vybavenie, transparentné podmienky a...

Hľadáme farmárov, veterinárov, ktorí majú skúse...
V spolupráci s nemeckou spoločnosťou prevádzkuj...
Podnikanie pre ambicioznych a cielavedomích mla...

1.00 € /mesiac
Na prenájom výrobný priestor, rozloha 1 m2
6.00 €
Na prenájom, kancelársky priestor, rozloha 206....
5.00 € /m2
Na predaj záhrada, rozloha 7 400 m2



9 599.00 €
5 499.00 €


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 5 rokmi
Nová verzia ponúka vylepšené pracovné postupy pri spracovaní digitálnych fotografií
pred 7 rokmi
Hypnóza nás môže vyliečiť, odbúrať zlozvyky a obohatiť náš život poznaním.
pred 4 rokmi
Neexistuje jednoznačná odpoveď na otázku, aký štýl je najlepší, súvisí to s genetikou, školou, vrstovníkmi, traumatickými zážitkami, médiami.
pred 4 rokmi
Dobrodružstvo sleduje príbeh hlavnej postavy Bilba Bublíka, ktorý sa tak trochu proti svojej vôli vydáva na epickú výpravu, aby od obávaného draka Smauga znovu získal dávne Kráľovstvo trpaslíkov v Erebore.
pred 5 rokmi
Holandský princ Johan Friso sa už možno nikdy nezotaví po tom, čo ho pred týždňom pri lyžovaní v Rakúsku zasypala lavína.
pred 7 rokmi
Letné horúce mesiace si vyžadujú aj zmenu pitného režimu.
pred 3 rokmi
Pomsta mŕtveho muža je napínavý akčný thriller s milostnou zápletkou, ktorý sa odohráva v zločineckom podsvetí New Yorku.
pred 4 rokmi
Milan Čič bol dobrý človek, ktorý sa zapísal do novej histórie a moderných dejín Slovenska.

 
 
 

FRAGILE - QUEEN SYMPHONY 2
TOP NOVINKA ZO SVETA HUDBY - UŽ ČOSKORO
FRAGILE - QUEEN SYMPHONY 2
TOMÁŠ KLUS VYRAZIL NA RECYKLUS TOUR
CHYSTÁ „LIVE“ ALBUM, KTORÉMU PREDCHÁDZA NOVÝ SINGEL
TOMÁŠ KLUS VYRAZIL NA RECYKLUS TOUR
Je lepšie auto vlastniť alebo si ho požičiavať?
Automobily sú dostupnejšie ako kedykoľvek predtým. Svedčia o tom parkoviská, ulice i chodníky plné odstavených vozidiel. Je vlastné auto skutočne takým ternom? Dali sme dohromady plusy a mínusy života s autom a bez neho.
Je lepšie auto vlastniť alebo si ho požičiavať?
Tom Hanks v pekle Dana Browna: Do kín prichádza Inferno
Po úspešných adaptáciách kníh Da Vinciho kód a Anjeli a Démoni, prináša režisér Ron Howard filmovým divákom pokračovanie s názvom Inferno.
Tom Hanks v pekle Dana Browna: Do kín prichádza Inferno