Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 21. augusta 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Suzuki Ignis 1.3 DDiS

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 13.10.2004

Donedávna figuroval v ponuke automobilky Suzuki len jediný model, pod kapotou ktorého ste mohli nájsť turbodiesel.
Suzuki Ignis 1.3 DDiS
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Donedávna figuroval v ponuke automobilky Suzuki len jediný model, pod kapotou ktorého ste mohli nájsť turbodiesel. Bol to Suzuki Grand Vitara s úsporným 2-litrovým motorom HDi z koncernu PSA. Začiatkom leta k nemu pribudol aj menší Suzuki Ignis, ktorý poháňa jeden z najpokrokovejších malých prepĺňaných vznetových motorov dneška. Obrovský záujem o moderné vznetové motory sa na európskych trhoch v posledných rokoch rozšíril aj do triedy malých automobilov , kde nezvykli mať takú silnú pozíciu. Vďaka čipernejším jazdným výkonom a najmä nízkej palivovej spotrebe ich však ponúka stále viac výrobcov. Tak aj 1,4- alebo 1,3-litrové náfťáky prestali byť raritou. Začiatkom leta sme testovali Suzuki Ignis 1.3 DDiS, ktorý poháňa dieselový motor zdvihového objemu 1248 cm3.

Skratka DDiS síce vyzerá ako náhodný zhluk písmen, sú to však prvé hlásky slov Diesel Direct Injection System. Ak by som to mal preložiť do zrozumiteľnešieho jazyka, v podstate ide o ten istý špičkový malý nafťáčik Fiat 1.3 Multijet, ktorý poháňa modely Fiat Panda, Idea, Punto a Dobló, Opel Corsa a Subaru Justy. Štvorvalcový motor so štvorventilovou technikou, priemerom valcov 69,6 mm a zdvihom piestov 82,0 mm dáva výkon 51 kW/69 k pri otáčkach 4000 1/min a jeho krútiaci moment má najväčšiu hodnotu 170 Nm pri 2000 otáčkach za minútu. V porovnaní s 1,3-litrovým benzínovým motorom je to síce o 18 kW menší výkon ale až o 44 % väčší krútiaci moment. To znamená, že diesel je pružnejší v nízkych a stredných otáčkach. V šprinte 0 - 100 km/h má Ignis 1.3 oficiálny údaj 11.1 s, verzia 1.3 DDiS je s osobným rekordom 15 s výrazne pomalšia. V maximálke tiež vyhráva "benzín", ale nie o veľa (160 km/h oproti 155 km/h). Lenže pri porovnávaní spotreby paliva nastáva rošáda a diesel víťazí na celej čiare.

Maloobjemovým vznetovým motorom nechýba primeraný výkon a veľmi lákavá je hlavne ich spotreba . Žiaľ, argument o lacnejšej nafte je z mesiaca na mesiac vratkejší, a tak priamo možno kalkulovať iba s výhodou, ktorá vyplýva z rozdielneho apetítu oproti porovnateľnému benzínovému motoru. Pri Ignise to vyzerá takto: 1.3-litrový zážihový motor má spotrebu 8,3/5,5/6,5 l/100 km (mesto/mimo mesta/mix), pre Ignis 1.3 DDiS výrobca uvádza 6,2/4,4/5,0 l/100 km. Viac než 2 l v meste a vyše 1,5 l v kombinovanej prevádzke v prospech nafty. To sú markantné rozdiely. Pravda, ak sa pustíme do počítania, optimizmus trochu vybledne. Pretože aj keby sme najazdili ročne 10.000 km iba v mestských podmienkach, pri súčasných takmer rovnakých cenách benzínu a nafty usporíme na palivovej spotrebe asi 7.500 Sk. Rozdiel v cene nových vozidiel s motorom 1.3 respektíve 1.3 DDiS (s rovnakou výbavou - 460.000 Sk verzus 534.000 Sk) by sa nám vrátil asi za 10 rokov. Tento holý fakt sme však konštatovali už neraz: vyššie vstupné náklady sa vrátia za rozumnú dobu tým majiteľom dieselov, ktorí najazdia ročne 25.000 až 30.000 km. Pri porovnávaní nákladov na prevádzku vozidla Suzuki Ignis s benzínovým a naftovým motorom objemu 1.3 l netreba však zabúdať na povinné zmluvné poistenie. Zatiaľ čo benzínová 1.3-ka svojím zdvihovým objemom valcov prekračuje nižšiu hranicu sadzby do 1300 ccm (má totiž 1328 ccm), nafťáčik je s rezervou pod ňou (1248 ccm). Takže z ušetrených peňazí pri kúpe a prevádzke Ignisa s benzínovou 1.3-kou treba ešte ročne odrátať minimálne 5.000 Sk za poistku . To je približný rozdiel medzi cenami povinného zmluvného poitenia vozidiel s motorom zdvihového objemu do a nad 1300 ccm.

Naftový Ignis kombinujú s najhodnotnejšou zostavou prvkov bezpečnosti a komfortu. Okrem dvoch predných má aj 2 bočné airbagy, ABS s EBD, mechanickú klimatizáciu a hliníkové disky kolies.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
George Michael príde 14. novembra so svojou šou s názvom Symphonic - The European Orchestral Tour do Prahy.
pred 7 rokmi
Multiplatinová, cenami Grammy ovešaná skupina konečne oficiálne oznámila názov svojho dlho očakávaného štúdiového albumu.
pred 12 rokmi
Je to najčastejšia príčina zranení.
pred 5 rokmi
Ako hosť večera sa predstaví aj herec Tomáš Vravník, ktorý so skupinou predvedie hit Jamesa Browna I Feel Good.
pred 6 rokmi
Parlament podľa predsedu poslaneckého klubu SDKÚ-DS Ľudovíta Kaníka má vôľu zmraziť aj platy sudcov.
pred 6 rokmi
Jedna z najvýznamnejších predstaviteliek českej povojnovej hereckej generácie naposledy vydýchla vo svojom dome v pražských Vinohradoch.
pred 7 rokmi
Láska vo všetkých svojich aspektoch, fázach a veku je hlavnou témou šiesteho dlhometrážneho filmu jedného z najslávnejších nórskych režisérov súčasnosti Benta Hamera.
pred 5 rokmi
Keď Walt Disney podľahol prosbám svojich dcér, aby sfilmoval ich obľúbenú knihu Mary Poppins netušil, že mu to bude trvať 20 rokov...

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT