Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 21. augusta 2017, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Subaru XV 2.0D Comfort

Hodnotenie: 10 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: remo, pridané: 03.09.2012

Písmená XV sa u Subaru po prvý krát objavili u oplastovanej verzii Imprezy, no pred časom sa osamostatnili a pomenúvajú úplne nové auto.
Subaru XV 2.0D Comfort
Zdroj obrázku: © Server.sk
 

Aj keď je Subaru XV v propagačných materiáloch vyobrazované prevažne v meste a aj samotný výrobca ho označuje ako auto ideálne do mesta, nejde o žiadneho drobca. Karoséria hatchbacku pochádza z pripravovanej Imprezy novej generácie, no je posadená na vysokom podvozku, čím budí dojem veľkého auta.

Subaru XV má za úlohu vyplniť medzeru medzi Imprezou a Foresterom.

Čerstvý dizajnový závan novinky robí z XV auto, ktoré sa bude spomedzi všetkých modelov Subaru páčiť asi najviac. Plastové prvky dodávajú autu terénny nádych, vysokej prednej časti dominuje maska chladiča a prižmúrené svetlá, v hmlových svetlách je denné svietenie. Bočná línia je klasický hatchback, žiadne nafúknuté SUV. Zadný masívny nárazník nesie náznak difúzora s hmlovkou uprostred. Dravý vzhľad moderného crossoveru zdobia sériovo dodávané štýlové zliatinové disky kombinujúce čierny a leštený povrch.
Subaru XV 2.0D Comfort 01
Zvonku je Subaru XV atraktívnym a moderným crossoverom, ktorý sa v dave nestratí.

Pod kapotou je naftový Boxer s objemom dva litre a štyrmi protiľahlými valcami. Po stránke hluku a vibrácií je agregát príkladne kultivovaný a striedmy je aj v spotrebe nafty. Pri diaľničnom tempe 130 km/h počítač ukazuje spotrebu 7 litrov, podpisuje sa na nej hlavne vyššia karoséria, v meste si zapýta podľa premávky okolo 6,5 litra, no mimo mesta sa dá ísť aj za menej než výrobcom udávaných 5 litrov. Celkový test skončil s priemerom 5,9 litra a dojazdom slušných 1000 kilometrov. Výhodou je, že takúto spotrebu možno dosiahnuť bez veľkej snahy o úsporu paliva pomalou jazdou. Motor s výkonom 147 koní pri 3600 otáčkach vynikajúco reaguje na plyn, do 1600 otáčok má pokojný a lineárny nárast výkonu. Potom prichádza k slovu maximálny krútiaci moment 350 Nm dostupný do 2400 otáčok, ktorý auto razantne rozbehne smerom vpred s citeľným nárastom rýchlosti až do 4000 otáčok. Na stovku s týmto motorom XV akceleruje za 9,3 sekundy a dosiahne rýchlosť 198 km/h.
Subaru XV 2.0D Comfort 02
Dvojlitrový Boxer má dostatok výkonu a dokáže jazdiť s nízkou spotrebou.

Pri rýchlostiach blízko maxima je aerodynamický hluk a aj prejav motora výraznejší, do povolených limitov na cestách je však cesta s ním jedna radosť. Jazdné vlastnosti robia zo Subaru XV mimoriadne univerzálne auto v meste, na okresných cestách aj diaľniciach. Vďaka koncepcii uloženia motora a pohonného ústrojenstva má auto nízko položené ťažisko a nestráca tak na ceste istotu a správa sa neutrálne, ani pri náhlych zmenách smeru sa nenakláňa. Aj pri tvrdšom naladení podvozka je auto stále dostatočne komfortné a dobre si poradí aj s nerovnosťami nekvalitných ciest. Nestratí sa ani úplne mimo cesty, kde profituje z rovného podvozku bez vystupujúcich prvkov a zo svetlej výšky 220 mm, ktorá v tejto triede ťažko nájde premožiteľa. Hlavným limitom v teréne je dlhší predný previs. Jazdu na cestách aj mimo nich podporuje pre Subaru tradičný trvalý symetrický pohon všetkých kolies. Vynikajúce jazdné vlastnosti tvoria dobrý základ pre pohodlné ovládanie auta. Multifunkčný volant s ovládaním audia a tempomatu má správnu spätnú väzbu aj strmosť, brzdy sú primerané výkonu auta a presne sa dávkujú, škoda trochu neposlušnej radiacej páky, ktorej by sa hodili kratšie a presnejšie vymedzené dráhy.
Subaru XV 2.0D Comfort 03
Subaru XV štandardne prichádza na 17-palcových diskoch s nevšedným dizajnom.

Dvere sa otvárajú do širokého uhla a nastupovanie je pohodlné, sedenie však ako v bežných hatchbackoch. Sedadlá sú dostatočne komfortné aj na dlhé cesty, ale pri razantnejšej jazde by sa im zišlo podstatne lepšie bočné vedenie. Priestorové pomery sú vynikajúce vpredu aj vzadu, v kabíne nebudú mať problém usadiť sa ani štyria dlháni, zadné stredné miesto poslúži iba pre osoby do 170 cm. Batožinu si so sebou odvezú v priestore s pravidelným tvarom a objemom 450 litrov. V prípade potreby sa dá sklopením zadných operadiel zväčšiť po strechu až na 1270 litrov. Nakladacia hrana je vo výške nemalých 80 cm nad zemou.
Subaru XV 2.0D Comfort 04
Základný objem batožinového priestoru na väčšinu účelov plne postačuje.

Vzhľad interiéru sa nesnaží hrať na prémiovosť a pôsobí síce elegantne, avšak trochu šedo a konvenčne. No určite nie lacno. Výrobca neexperimentoval a pred estetickým výrazom uprednostnil funkcionalitu a ergonómiu, ktorá by bola dokonalá, keby páčke smeroviek nechýbala funkcia trojbliku a ovládanie okien jedným dotykom. Spracovanie plastov je kvalitné a materiály sú na dotyk príjemné, ovládanie prvkov výbavy je intuitívne. Pochváliť treba aj pre mestskú premávku nevyhnutný vynikajúci výhľad vodiča do okolia, dosiahnutý tenkými stĺpikmi a veľkými zrkadlami. Prístroje pred vodičom sú prehľadné a jednoduché, čo platí aj o ovládaní palubného počítača s farebným displejom s výborným rozlíšením na stredovej konzole. Ten sa ovláda z volantu a zobrazuje údaje týkajúce sa spotreby, prácu pohonu všetkých kolies alebo obraz zo zadnej kamery. Škoda, že kamere pri cúvaní neasistujú aj senzory pre lepší odhad vzdialenosti od prekážky a pri točení volantu čiary neukazujú, ktorým smerom auto pôjde. Veľkým plusom pre Subaru je, že menu palubného počítača je v slovenčine. Vedľa farebného je druhý displej zobrazujúci nastavenie klímy v aute. Ovládanie klimatizácie prebieha otočnými ovládačmi pod rádiom, audiosústava zvládne prehrávanie hudby aj z USB alebo vstupu AUX.
Subaru XV 2.0D Comfort 05
Interiér je priestranný a kvalitne spracovaný, no na niekoho môže pôsobiť fádne.

Do stále sa zväčšujúcej rodiny automobilových krížencov, takzvaných „crossoverov“, prihodilo Subaru horúce želiezko, avšak masovkou sa asi nestane. Ponúka vynikajúce jazdné vlastnosti v meste aj mimo, jeho spoľahlivý pohon všetkých kolies a svetlá výška poráža konkurenciu v terénnych schopnostiach a jeho výkonný a kultivovaný naftový Boxer s objemom dva litre dokáže reálne jazdiť so spotrebou, ktorú deklaruje výrobca. Jednoznačne ide o veľmi podarené a univerzálne auto, s dieselovým agregátom však cenou siaha do triedy väčších SUV, priaznivcov si teda nájde asi jedine medzi dobrodruhmi, ktorí potrebujú auto s vysokou agilitou aj v mestskom prostredí.

Motor
: 2.0D Boxer
Typ motora
: Turbodiesel so 4 protiľahlymi valcami
Objem valcov
: 1 998 cm3
Max. výkon
: 108 kW (147 k) / 3 600 ot./min
Max. krútiaci moment
: 350 Nm / 1 600 – 2 400 ot./min
Max. rýchlosť
: 198 km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h
: 9,3 s
Palivo
: Nafta
Pohon
: Permanentný symetrický 4x4
Prevodovka
: 6-stupňová manuálna
Dĺžka
: 4 450mm
Šírka
: 1 780 mm
Výška
: 1 570 mm
Rázvor náprav
: 2 635 mm
Svetlá výška
: 220 mm
Pohotovostná hmotnosť
: 1 435 kg
Objem batožinového priestoru
: 450 / 1270 l
Spotreba mesto
: 6,8 l/100km
Spotreba mimo mesta
: 5,0 l/100km
Spotreba kombinovaná
: 5,6 l/100km
Spotreba – priemer testu
: 5,8 l/100km
Objem palivovej nádrž
: 60 l


 

22 obrázkov / Subaru XV má za úlohu vyplniť medzeru medzi Imprezou a Foresterom
Subaru XV
Subaru XV
Subaru XV
Subaru XV
Subaru XV
Subaru XV




Hodnotenie: 10 / 10

Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Spoľahlivosť, kreativita a zodpovednosť pri sta...
Protipovodňová ochrana životov, majetku a objek...



Vykonávame elektroinštalácie (i menšieho rozsa...

Hľadáme partiu stolárov
Umelecký kováč Ján Kaniansky z Handlovej hľadá ...

104 500.00 €
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 63 m2
79 999.00 €
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 66 m2, novostavba
87 000.00 €
Na predaj byt, 4 a viac izieb, rozloha 86 m2





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 5 rokmi
Každé mesačné kolo prinesie zaujímavé ceny. Absolútny víťaz pocestuje do Štrasburgu.
pred 4 rokmi
Tento raz hudobne príliš neexperimentujú a ostávajú verní rockovej strune, aj keď s výraznou náklonnosťou k chytľavým refrénom, čo mnohí označili za príklon ku komercii a k popu ako takému.
pred 6 rokmi
Na fotografii stojí pred rozostavaným domom neďaleko Osvienčimu, o ktorom tvrdí: "Ach, toto je môj hotel v Poľsku." James, toto sme si o tebe nemysleli...
pred rokom
Škótska kapela Middle of the Road mieri do Piešťan. Na Slovensko sa vracia po vyše 40-tich rokoch.
pred 5 rokmi
Ruský premiér Vladimir Putin vo štvrtok vystúpil pred asi 130-tisícovým davom jeho priaznivcov, ktorí prišli na míting na športový štadión Lužniki v centre Moskvy.
pred 5 rokmi
Predpoveď na sedem dní, GPS lokalizácia a predvolené lokality, počasie na mape. Všetky slovenské obce, 1000 svetových navyše.
pred 5 rokmi
Mnohé už bolo vydané, ale tento 5CD box je absolútnou nevyhnutnosťou pre všetkých fanúšikov československej rockovo najtrvanlivejšej a najúspešnejšej kapely.

 
 
 

Dara Rolins má nový album - ETC
Dočkali sme sa a je fantastický!
Dara Rolins má nový album - ETC
Dara Rolins má nový album - ETC
Dočkali sme sa a je fantastický!
Dara Rolins má nový album - ETC
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Ak milujete skvelú hudbu, tak máme pre vás super novinku.
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Ak milujete skvelú hudbu, tak máme pre vás super novinku.
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Nový album IVANA MER Early Works
Prečítajte si viac o tomto albume.
Nový album IVANA MER Early Works
Jedna z najúspešnejších českých skupín Chinaski vydáva nový albumNení nám do pláče.
Produkcie sa opäť ujal Greg Haver, ktorý stojí i za mimoriadne úspešnou poslednou nahrávkou Rockfield.
Jedna z najúspešnejších českých skupín Chinaski vydáva nový albumNení nám do pláče.