Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 18. novembra 2017, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Subaru Legacy - načo sú nám SUV?

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 26.01.2010

Značka Subaru to veru nemala vždy ľahké.
Subaru Legacy - načo sú nám SUV?
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Značka Subaru to veru nemala vždy ľahké. Obvzlášť, pokiaľ ide o dizajn niektorých modelov, mohli by sme ich prirovnať k tápaniu v tme. Niečo nám ale hovorí, že tento rok by mohol ísť o jeden z najlepších. Kým takto pred rokom sme na autosalóne v New Yorku privítali nové Legacy tak trochu opatrne, prvé rande naživo v domácom prostredí dopadlo nad naše očakávania.

V bielej perleťovej farbe vyzerá Legacy výborne, najmä v prevedení kombi, resp. Touring Wagon, aby sme boli presní. Tak, či onak, vzhľad hodnotíme vysoko pozitívne a oproti svojmu predchodcovi ide o rozdiel svetelných rokov. Nám sa navyše dostalo auto do rúk v období najštedrejších snehových podmienok, čo teda okrem splývania s okolím naznačovalo kopec zábavy. Ako istotne dobre viete, pohon všetkých kolies značky Subaru patrí svojim spôsobom medzi akési konštanty, ktoré sa našťastie nemenia. Najprv ale rýchly pohľad do interiéru, kde ani nemáme dôvod sa príliš zdržovať. Prostredie je veľmi podobné novej Impreze, Foresteru, iba dostalo lepšie materiály. Mnohí z vás si aj tak asi povzdychnú, pravdou ale je, že pri tomto aute bude mäkkosť plastov tým posledným, čo budete skúmať. V žiadnom prípade ale nevidno žiadne viditeľné prehmaty, teda až na ručnú brzdu, ktorá je umiestnená na ľavo od volantu a je – elektronická. No a ovládanie palubného počítača, v Subaru asi dlho rozmýšľali, kam ho ukryjú, ale nakoniec sa im to podarilo a nájsť ho pre neznalých značky bude celkom dlhá radovánka. Inak je všetko v poriadku. Jednotlivé diely do seba zapadajú a pôsobia robustne i oddolne zároveň. Sedalá sa nastavujú elektricky, bez pripomienok, ani po priestorovej stránke. Hlavne vzadu, tam je miesta prekvapujúco veľa, najmä v oblasti chodidel, ktoré si tak môžete poriadne natiahnúť. Och áno, kufor – ten je tam, kde vždy. 459 litrov bude stačiť – radšej by sme ale chceli plnohodnotnú rezervu namiesto ďalšieho mini-odkladacieho miesta, ktoré nájdeme pod zadnou dvojitou podlahou. Páči sa nám aj to, že sklápanie sedadiel ovládané z kufra preberá čoraz viac automobiliek a ani Subaru nie je výnimkou. Praktické.

Klasický kľúč s trojicou mikrospínačov na ovládanie centrálneho zamykania rýchlo na svoje miesto a môžeme naštartovať motor, o ktorom sa od jeho uvedenia vyjadrujeme iba v superlatívoch. Neočakávajte prosím žiadnu zmenu, ide naozaj o výborný agregát, ktorý vyniká jednak silou a tiež kultúrou chodu, voči ktorej nemáme žiadne námietky. Zahrieva sa pomerne rýchlo a dojazd s plnou nádržou signalizujúci vyše tisíc kilometrov bude pre Subarákov istotne príjemnou zmenou. Ako plynú kilometre zisťujeme, že tento motor si s Legacy rozumie však tak dobre, až začíname pochybovať nad zmyslom ostatných motorizácii. To si zrejme myslia aj v Subaru a preto nie su iné ani v ponuke.

Ako sa motor pomaly zahrieva, jeho zvuk sa pomaly, ale takmer úplne stráca a počuť ho iba pri vyšších otáčkach (nad 3500), kam ale svojím výkonnostným prejavom vyslovene láka. S týmto autom vôbec nie je problém jazdiť naozaj rýchlo. Štandardnou položkou našej výbavy je totiž športový podvozok. A nie veru obyčajný. Značka Bilstein napísaná nenápadným malým fontom hovorí za všetko a skutočne, na tento podvozok sa môžete spoľahnúť. Na rozdiel od nemeckej konkurencie vie byť tuhý a presný aj bez toho, aby sa vám roztriasli kolená, či ste stratili istotu o priľnavosti vášho auta v akejkoľvek rozbitej zákrute. Na suchu, či na mokre jednoducho zatáča tak, ako sa na veľký kombík ani nepatrí. Rozbité cesty, jamy, či hrbolaté cesty zvláda s pozoruhodným pokojom aj na testovaných 18palcových kolesách, ktorých pneumatiky veru pojem profil, nedajbože vysoký nepoznajú. No a keď už sme spomínali sneh a v hojnej miere aj ľad, zistenie, že Legacy sa zo svojho boxu pohne bez najmenšieho zaváhania aj keď od predchádzajúceho dna pribudlo 30 čísiel je vskutku na nezaplatenie. Nebudeme ani radšej hovoriť o tom, čo sa stane, ak náhodou natrafíte na opustené a čerstvo zasneženú rovnú plochu. V tom prípade stačí iba jemne pridávať plyn a v okamžiku pochopíte, čo prináša neustály pohon všetkých kolies. Desiatky metrov dlhé drifty, ladné zmeny smeru, to všetko aj v tých nie práve najskúsenejších rukách môže vyzerať ako ten najkrajší balet, za čo u nás Legacy získava 10 bodov z 10. Na prehnaný plyn si ale dávajte pozor aj v prudších zákrutách – kde vás aj zapnuté ESP nechá s kľudným svedomím až pozoruhodne vybočiť zo stopy, kým naplno zaberie. Bravo. Nepotrebujete ale nič z toho, aby ste už pri bežnej jazde odhalili jeho kvality, pohon všetkých kolies nijako výraznejšie neobmedzuje jeho jazdné vlastnosti a po niekoľkých rýchlych prejazdoch zákrut na mokrej, či klzkej vozovke až pochopíte, ako vám vlastne pomáha. Istotne, ak to s nájazdovou rýchlosťou naozaj preženiete, predok má tendenciu cestovať po priamke von, stačí ale jemne povoliť natočenie volantu, nepúštať plynový pedál a zákrutou prejdete bez straty hrdosti. Práve naopak.

Rozplývať nad novou generáciou by sme sa mohli naozaj dlho. Faktom je, že nám neuveriteľne učarovala a nebyť zopár ale, auto by ihneď putovalo na piedestál auta roka. Niektoré veci sme už spomenuli, na európanov stráca svojim interiérom, ergonómiou istých ovládacích prvkov a aj keď ich predčí bohatou výbavou, jeho cena sa šplhá pomerne vysoko. Vo výbave Sport stojí nemalých 36 940 EUR, čo je na našom trhu hranica, za ktorú si môžete dnes zakúpiť aj pomerne schopné vozidlá SUV, ktoré sú svojim dominantnejším vzhľadom našincom z nepochopiteľných dôvodov stále bližšie. Povedzme si ale úprimne, poznáte akékoľvek SUV (a dobre vieme, koľko ich navštívi ľahší terén, či vôbec poľnú cestu), ktoré aj napriek svojej veľkosti dokáže bez problémov jazdiť pod 6 litrov, pri dynamickej jazde za 7, poskytuje stály pohon všetkých štyroch kolies vďaka ktorému ho v teréne obmedzuje jedine svetlá výška a na ceste sa správa tak, ako u iných značiek špičkové sedany? Ja osobne nie.
 
Vítame:
- Výborné jazdné vlastnosti na akomkoľvek povrchu
- Šikovný pohon všetkých kolies
- Naftový agregát
- Priestor

Chýba nám:
- Európskejší interiér
- Väčšie cenové rozpätie
- Silnejší naftový agregát




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Stavba nízkoenergetických montovaných domov
Paletový SERVIS - Výkup, EPAL, výroba, predaj d...



Opravy zásuviek,vypínačov,svietidiel,bytových z...
Ponúkam kompletné elektroinštalačné práce v rod...
Vykonávame elektroinštalácie (i menšieho rozsah...

Jsme česká kontrolní agentura a hledáme nové KO...
PLATOVÉ PODMIENKY 3,70€/hod netto + variabilná...
Prijmem samostatného stolára na výrobu a montáž...

124 700.00 €
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 73 m2
3 285.00 € /mesiac
Na prenájom výrobný priestor, rozloha 885 m2
169 000.00 €
Na predaj byt, 4 a viac izieb, rozloha 129 m2





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 3 rokmi
O desať dní sa bude na Slnečných jazerách konať podujatie Senecké leto, ktoré otvorí tohtoročnú letnú sezónu.
pred 4 rokmi
Poslanec liberálov vypúšťa zo zákona ustanovenie, podľa ktorého má štátny jazyk prednosť pred ostatnými jazykmi používanými na území Slovenskej republiky.
pred 3 rokmi
Nesrovnal by mal rozhodnutie oznámiť na krajskom predsedníctve.
pred 6 rokmi
Spoločnosť Nikon Europe dnes predstavila svoju úplne novú vlajkovú loď medzi bleskami, Nikon SB-910 s meraním i-TTL (inteligentné TTL), ktorý nahrádza vysoko oceňovaný blesk SB-900.
pred 6 rokmi
V Nohavicovej tvorbe sa neraz objavili odkazy na krajinu našich susedov, či už tematické, alebo v podobe poľských slovíčok. Bolo teda iba otázkou času, kedy sa Nohavicova tvorba naplno prevalí aj tam.
pred 5 rokmi
Slovenská nadácia srdca v spolupráci s Kanceláriou Svetovej zdravotníckej organizácie na Slovensku pripravila na marec okrem Vlakov zdravia aj množstvo ďalších podujatí.
pred 4 rokmi
Návštevníkov čaká uvedenie novej skladby na podporu adopcií zvierat s názvom Spolu, vegánske občerstvenie s receptami, venčenie psov ako aj adopčná poradňa.
pred 3 rokmi
Výročná kompilácia muzikanta s mimoriadnym záberom štýlov a mimoriadnou kvalitou. Šesť krížikov na jeho chrbte tu predstavuje Michaela Kocába v takmer päťdesiatich nahrávkach z rokov 1980 až 2014.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT