Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 19. augusta 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Subaru Forester

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 18.11.2008

Na svete sa nájde mnoho fanúšikov tejto dnes už legendárnej značky.
Subaru Forester
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Na svete sa nájde mnoho fanúšikov tejto dnes už legendárnej značky. Kto by nepoznal typicky modrú metalízu pokrytú zlatými hviezdami v kruhu a kedysi sponzorským 555 po celom obvode? Subaru Impreza pod šikovným vedením vyhrávala jednu rallye za druhou a budovala pomalými krokmi imdiž značke, ktorá sa napokon stala legendou. Okrem Imprezy samozrejme na svete behalo maličké Justy, do súčasného modelu vybavené rovnakým pohonom všetkých kolies, ako ostatné modely, veľké Legacy a napokon na svet prišiel aj Forester. Hranatý kombík s iba o málo vyššou svetlou výškou, ktorý si získál srdcia mnohých.

A niektoré veci sa nezmenili po celý čas. Motory typu Boxer s protiľahlými piestmi, symetrický pohon všetkých štyroch kolies (okrem súčasného Justy), typická robustnosť a spoľahlivosť. No a nakoniec aj diskutabilné interiéry a tenké plechy karosérii. Ak ste zvyknutí na ťažké dvere prémiových značiek, či mohutnosť iných – prvý dotyk s dverami akéhokoľvek Subaru vás poriadne prekvapí. Papierovo ľahké dvere vydávajú úplne iné zvuky ako tie, na ktoré ste zvyknutí. Pod nimi nájdeme ale poriadne pevné kostry, ktoré bezpečnosť posádky strážia rovnako dobre, ako akékoľvek iné. Vďaka Boxerom zase motory dokáže Subaru spustiť tak nízko, ako sa len dá a pekne znížiť aj ich ťažisko. A ten zvuk – ten je dokonalý. Určite aspoň býval. V dnešných časoch s novými turbami, iným výfukovým potrubím u niektorých modelov aj pomaly mizne. Dnes tu máme zástupcu – ktorý tento zvuk potlačil ale priam na minimum. Stále je ale tam.

Naftový Boxer očakávala motoristická verejnosť s napatím poriadne dlho. Subaru si ale dalo načas a najprv nám ho naservírovalo už v stárnucom Legacy. My sme boli nadšení. Dnes je tu ale úplne nový Forester a v ňom ten motor čaká už úplne iná budúcnosť. Síce to už nie je iba „taký kombík“ ako kedysi, ale skôr malé SUV, tento segment stále patrí medzi tie obľúbenejšie a bez naftového motora to mal Forester ťažké. Ten čas je nenávratne preč. Nový Forester je. Je tu. A aký je – to si prečítate až na konci.

Prečo? Začali sme teoreticky motorom, ale teraz k veci. Okrem prvého „tenkého“ dotyku musíte najprv obdivovať jeho dizajn. Ten už nie je taký radikálny, ako v minulosti a pôsobí miestami až priam nemecky premyslene. Hrb na kapote je jedinečný (okrem toho má aj svoj význam smerovaním vzduchu priamo k medzichladiču) a vy budete túžiť pozerať sa cez neho. Načo váhať.. sedačky sú fajn, neunavia ani po viac-sto kilometrovej ceste. No a palubná doska. To je zmena, rozhodne je to krok vpred v kvalite. Dokonca aj volant je bez pripomienok, rovnako ako aj ovládače, ktoré v starších Subaru niekedy pôsobili príliš lacno. V aute to nevŕzga, vyzerá to lepšie, ako kedysi, materiály sú tiež lepšie. Len tá grafika budíkov – by mohla už dospieť. V každom prípade vadiť nebude – len to pôsobí pri zvyšku tak troškku divoko. Inak je všetko ako má byť. V okolí predných sedadiel nájdete dostatok odkladacích priestorov – a čuduj sa svete – aj vzadu. Tam je miesta tiež habadej a okrem toho – zadné operadlo si môžete nastaviť v troch polohách . pokiaľ ale potrebujete viac priestoru pre batožinu, zadné sedadlá sklopíte aj bez manipulácie s opierkou na hlavu – čo je tiež fajn. A vôbec – keď tak urobíte, na rovnej ploche ktorá vám vznikne sa pohodlne vyspia aj dvaja dlháni. Alebo sa tam zmestí 1660 litrov náklady, ktorý môže byť vyše metra široký.

K jazde by sme toho vedeli povedať viac. Viac, ako sa nám sem zmestí. Najjednoduchšie by bolo doporočiť testovaciu jazdu, no to by bolo zase trošku málo. Nám Forester vyhovoval. Jazda v ňom je komfortná a okrem výraznejšieho náklaňania v ostrejších zákrutách, či občasného nadskakovania na ostrých nerovnostiach to bol príjemný zážitok. Forester si vďaka ideálnemu rozloženiu hmotnosti a pohonu všetkých kolies nerobí problémy zo žiadnych ciest. Tomu napomáha aj svetlá výška 215mm, umožňujúca aj prejazd horšími terénmi, kde už úraduje stredový difák s visko-spojkou rozumne rozdeľujúc výkon medzi prednú a zadnú nápravu. Na cestách si to ani nevšimnete. Forester si drží svoju stopu a iba pri vyšších rýchlostiach okrem spomínaných náklonov badať nedotáčavosť. Pre tých, ktorí sú na pohon Subaru zvyknutých bude príjemným prekvapením , že ak si zvykli len tak občas so svojou Imprezou zadriftovať – zvládnu to aj s Foresterom. Pre tých ostatných – to netreba ani spomínať. Stačí zaradiť jednotku – a vyraziť kamkoľvek.

Rýchlostí bude ešte kopec. Forester totiž silu svojho naftového atléta prenáša na všetky štyri pomocou dobre sprevodovanej šesť-stupňovej prevodovky, ktorá je presná a ochotná k spolupráci. S motorom si rozumie a najlepším dôkazom je aj naše najväčšie prekvapenie – jeho spotreba. Aj keď sme si auto prevzali iba s tristo-kilometrami na tacháči, už po prvej tisícke sme mohli hlásiť výborné výsledky. Diaľnica – 8.2 až 8.4. mesto 6.4 až 6.8. Klobúk dole páni, pretože sme ešte stále nespomenuli to najdôležitejšie. Nový Forester z diaľky už počuť nebudete. Pokiaľ bude stáť na voľnobehu, možno ani zblízka. S kľudným svedomím totiž prehlasujem tento motor za jeden z najtichších, či najkultivovanejších naftových motor súčasnosti. Áno, od Boxer motora sa očakávajú minimálne vibrácie a kultúrny chod, no správanie tohto dízla vám vyrazí dych. Klobúk dole, s týmto motorom je radosť jazdiť.

Na záver nám toho veľa neostalo. Ak chcete Forester – budete možno sklamaní, že N1 toto auto stále nepozná. Na druhú stranu, s týmto motorom máte na výber iba dve výbavy – čo úplne stačí. V tej prvej máte všetko čo potrebujete a v tej druhej navyše xenóny, panoramatickú strechu, 6CD menič v palubovke a sedemnásťpalcové kolesá. Teda – okrem xenónov viacmenej kozmetika. Tempomat, klíma, symmetrical-AWD – to je zdravý štandard už od základnej ceny. A tá je – ak si vezmeme Subaru kedysi – sviežo príjemná – 930 tisíc, čiže 30 870,34EUR.

Nový Forester je výborný kus auta. Navyše – vodič stále pozerá cez ten hrb, čo je (možno iba subjektívne a iba pre mňa) – no priam božský pohľad.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 10 rokmi
Energetickú potrebu športovcov určujú hlavne kalórie spotrebované pri športe, čo závisí od druhu vykonávaného športu, športovej disciplíny,...
pred 5 rokmi
Archicebus achilles žil pred 55 miliónmi rokov a dorastal do dĺžky iba 7,1 centimetra.
pred 6 rokmi
Ada Lovelace vymyslela metódy programovania – stala sa prvým človekom, ktorému sa podarilo vytvoriť počítačový program.
pred 3 rokmi
Rozprávkové dobrodružstvo Malého pána s nádherným výtvarným spracovaním na motívy úspešnej detskej knihy „Veľká cesta Malého pána“
pred 3 rokmi
Opozícia videla dva hlavné dôvody na odvolanie ministra Pavlisa z funkcie. Prvým bol možný konflikt záujmov pre jeho pôsobenie vo firme Port Service a druhým schválenie investičnej pomoci pre Duslo Šaľa.
pred 4 rokmi
Česko-slovenské duetá a spolupráce nie sú v hudobnej histórii ničím výnimočným. V čerstvej novinke nazvanej Manifest snů sa však nezišli dvaja, ale spolu až piati interpreti – traja raperi.
pred 6 rokmi
Výnimočný koncert má za sebou spevák Martin Harich.
pred 4 rokmi
Festival Uprising povoláva nové posily do programu. Príde reggae hitmaker Junior Kelly, dnb legenda Aphrodite, či Iration Steppas.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT