Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 21. septembra 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

So Scoutom do Ženevy

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 25.03.2008

Alebo ako nám zámena namiesto pôvodnej Octavie RS padla vcelkom vhod..
So Scoutom do Ženevy
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Alebo ako nám zámena namiesto pôvodnej Octavie RS padla vcelkom vhod..

Myšlienka navštíviť tohtoročný autosalón v Ženeve sa od začiatku uberala jednoznačným smerom. Keďže vzdialenosť do Ženevy nepredstavuje neprekonateľný problém ani pre jediného vodiča, cesta autom bola voľbou číslo jedna. Jednak ide o pekný výlet a navyše s príjemnou spoločnosťou by to mohla byť aj pekná mini-dovolenka. Keď sa ma teda opýtali zo Škodovky, či by som nechcel ísť na ich RS-ke, povedal som si, prečo nie. S RS-ou som jazdil doteraz iba po meste a jej veľký kufor má tiež niečo do seba. Dohoda bola na svete. Pár dní pred cestou však prišla menšia zmena, RS musela ostať v požadovanom termíne doma a ako náhrada nám bol ponúknutý naftový skautík. Štvorkolka, vyššia svetlá výška, či dodatočné oplastovanie vo mne síce nebudilo predstavy ideálneho diaľničného krížnika, no ale dobre, uvidíme.

Dva dni pred odchodom som si prišiel do škodovky pre auto, ktoré čakalo v garáži čistučké a vyleštené, akoby vyšlo práve z linky. A ďaleko od toho ani nebolo, auto malo na tachometri ešte len čerstvučkých 7480 kilometrov. Prvý dojem v showroome bol ale viac, ako dobrý. Auto vyzerá dobre, karoséria kombi mi k oktávke vždy sedela najlepšie a ani spomínané plasty jej príliš neublížili. V testovanej metalíze sa jej dokonca celkom hodili. Poďme ale za volant. Sedí sa príjemne nízko, volant je tak akurát a jeho koženné obšitie je na dotyk aj príjemné. Ciferníky klasika škodovka, rovnako ako aj stredová konzola, ktorej je ťažko niečo vyčítať. Plasty sú rovnaké (niektoré mäkčené, iné tvrdšie), ako v ostatných oktávkach a jediný rozdiel predstavujú doplnky strieborného charakteru s logami Scout, či 4x4. Jednoduché, výstižné. Auto som pre istotu hneď v prvý deň vybavil všetkými potrebnými náležitosťami, ako sú cestovné nabíjačky, navigácia, rakúska diaľničná a podobne a odparkoval až do odjazdu.

V nedeľu večer po dvojhodinovom prípravnom spánku sme tak mali ťažkú pohodu. Do pripraveného auta sme nahádzali potrebnú batožinu a poživeň na cesty a utekali na polnočné stretnutie s ostatnými „účastníkmi zájazdu“. Pri petržálskom supermárkete nás čakal už menší zraz v podaní meďáku e220cdi a novej lagúny kombi, taktiež nafťáčik. Posledné pokyny, doplnenie paliva až po vrchnák a môžeme ísť. Nočná diaľnica cez rakúsko prináša prvé postrehy. Auto je príjemným spoločníkom, napriek svetlej výške sa príliš nenakláňa a vyzerá to zatiaľ dobre. Jedine moje obavy týkajúce sa spotreby na diaľnici sa ukázali ako celkom na mieste. Prvá nádrž padla už tesne za Mníchovom. Je síce pravda, že sme si to po nemecku švihali tak 160, ale tempomat a vyrovnaná jazda by mohla byť úspornejšia. No veď uvidíme. Náš počítač hlási 7.8, meďák 7 a lagúna naopak takmer 9. To na tom teda nie sme až tak zle, pričom my máme auto najvyššie a navyše aj štvorkolku.. Po krátkom oddychu vyrážame smer Švajčiarsko a ďalšia zástavka v nedohľadne. Nakoniec pri Zurichu zastavujeme na krátke raňajky a dohodu ohľadom obeda, ktorý sme sa rozhodli stráviť vo Vevey, malom mestečku na opačnej strane Ženevského jazera. Príchod opäť bez problémov, spotreba pomaličky klesá a auto sa správa už aj kultivovanejšie. Starší motor s technikou vstrekovania čerpadlo-dýza, a nie teda moderného Common-Railu, je síce hlučnejší, no mocný záťah turba a drsnejšia povaha celku to dobre potláča. Pri ustálenej rýchlosti je navyše v kabíne príjemne a motor svojím zvukom neruší.

Rýchly obed, prvé fotenie pri jazera a šviháme sa akreditovať na Palexpo. Tam prichádzame v dostatočnom predstihu, otvárajú až o takmer dve hodiny. V nohách vyše tisíc kilometrov, no auto aj ja sme vo veľkej pohode. No čo, aspoň budeme prví. A tak aj bolo, rýchla akreditácia a šup dovnútra. Všetko ešte nie je dokončené na sto percent, no aj tak sa už prechádzame medzi prvými exponátmi, z ktorých je väčšina ešte ukrytá pod plachtami. Aspoň máme predstavu, kadiaľ bude viesť naša cesta po otvorení oficiálneho dňa.. Nasleduje zraz a naša družina sa vydáva na cestu do hotela, ktorý by mal ležať v Annecy vo Francúzsku vzdialeného asi 65 kilometrov od nás. Navigačný systém sa tvári, že pozná aj ulicu. Tak fajn.

Zácpy. Zácpy, stovky áut, malé dedinky. Začínam cítiť prvú únavu a hotel sa zdá byť vzdialený približne osemsto kilometrov. No, nakoniec neleží ani tak v Annecy, ako v blízkej dedinke a tak sa dostávame do hotela už za tmy. Rýchla sprcha, dvadsaťminút spánku a šup nazad do Ženevy na oficiálnu akciu Škodovky a celého koncernu, kde by mali byť exkluzívne predstavené všetky novinky. Cesta je príjemnejšia, silné xenóny svietia tak, ako majú a dokonca na miesto dorážame včas. Show je samozrejme veľkolepá a postupne sa predstavujú všetky značky koncernu aj s ich vedúcimi predstaviteľmi. Na pódiu tak postupne prefrčí Bentley, Lamborghini, Audi, Volkswagen, Bugatti, Seat ako aj Škodovka. Všetky autá však nájdeme aj vo vedľajšej hale, kam utekáme medzi prvými a snažíme sa nafotiť všetko, kým je tam prázdno. Jednoznačnou hviezdou je nový Superb súdiac podľa dvoch vystavených áut. Nové Scirocco, A4 Avant, Bocanegra, Lambo Gallardo či Brooklands sú tu len po jednom kuse. Dosť bolo, ide sa spať.

Ráno ide do Ženevy asi tak polovica Francúzska a tak máme čas hľadať prvú pumpu pre ďalšie tankovanie a pohrať sa so všetkými prepínačmi, rádiom, či ako podaktorí, napísať aj prvé články. A je to tu, Palexpo 2008. Ťažko opísať prvé pocity. Haly sú rozľahlé, autá a ženy kam oči dovidia. Pomaly prechádzame novinky, niektoré ešte stále pod plachtou – svoje premiéry si plánujú postupne aby sa novinári stihli dostať pekne všade. Tak pome teda postupne. Fotky väčšiny z nich nájdete v našej separátnej fotogalérií, pričom nedá mi okomentovať celý autosalón ako celok. Ženeva kedysi patrila medzi absolútne špičky a automobilky sem prichádzali predstavovať svoje najhorúcejšie novinky, no tento rok sme tu videli iba veľmi málo toho, čo sme ešte nevideli. V dnešnej dobe internetu sme drvivú väčšinu videli na spy, či už dokonca oficiálnych fotkách. Trošku sklamanie, aj keď možnosť si ich pozrieť zblízka je celkom príjemná. Nevadí, život ide ďalej. Trochu viac sa zdržíme v stánkoch, kde niekoho poznáme a zvyšok času obzeráme talianskú školu dizajnu a jedným očkom aj hostesky.. Mali by zamestnávať viac sloveniek..

Čo nás najviac oslovilo? Jednoznačne hostesky Lamborghini, zvedaví sme boli aj na Volvo XC60, kufor nového Superbu, ktorého dvojité otváranie zaujalo naozaj všetkých prítomných (celkovo expozícia Škody bola hlavne o Superbe – tých tam bolo na mraky. Fabia s Octaviou dostali maličké mini-poschodíčko vedľa bufetu). Ďalej to bolo Tata Nano, Alfa 8c Spyder, BMW X6 (auto je už mesiac vystavené na mníchovskom letisku, takže opäť žiadna veľká premiéra v Ženeve), malá Fiesta, Toyota Urban Cruiser, či nový Accord. Toľko teda Ženeva. Rýchlo ešte vlakom do mesta na obhliadku a poďme preč..

Aby cesta neskončila len tak sucho, po ceste nazad sme sa rozhodli na základe odporúčania nášho dvorného kameremana a fotografa osídliť hotel Weissenstein pri Berne. Podľa inštrukcií bolo treba ísť na konci jednej malej dediny do mierneho kopca. No.. dopravné značenie o uzavretej ceste poznáme aj my doma. No spať niekde musíme. Zľadovatelá cesta posypaná čerstvým snehom až do výšky 1230 m nad morom bola v noci celkom zážitok a haldexu sme ďakovali celý čas. Ereska by to asi nezvládla. Po príchode do hotela sa spustila nefalšovaná výchrica a tak som ráno popohľade z okna skoro zinfarktoval. Vyparkovať bude problém.. (viď foto).. našťastie však to tak celkom nebolo a po pár pokusoch sme sa zo závejov vyhrabali a vybrali sa na cestu domov. Po najdlhšej časti zostúpenia do údolia po ďalšej 20centimetrovej vrstve nového snehu na včerajšej ľadovej základni nakoniec netrvala ani 8 hodín a aj najpriek temer neustálej 150tke sme dorazili večer do Bratislavy už iba s 35 litrovým dotankovaním opäť v Mníchove. Celkovo sa naša spotreba po tomto vyše 2500 kilometrovom výlete zastavila na číslici 6.3, čo oproti prvému tankovaniu predstavuje takmer dvojlitrový rozdiel. Motor teda zdá sa, že si po prekročení desať-tisícovej hranice konečne sadol jednak spotrebou, ale aj svojím prejavom. Stále to nie je na jednotku, no Skauti tiež nechodia celý život iba v oblekoch... Tak, či onak, po celý čas jazdil ako hodinky, nezahanbil ani pri miniatúrnych pretekoch a hlavne, doviezol nás živých a zdravých bez väčšej námahy. Ak teda hľadáte auto s veľkým kufrom, slušnou spotrebou, náhonom na všetky štyri a nepotrpíte si na veľkých prémiových SUV, možno by stál Scout za dôkladné zvezenie..teda pardon, zváženie.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 8 rokmi
V Mníchove budú spomínať na obete útoku palestínskeho teroristického komanda počas OH 1972.
pred 8 rokmi
Kabinet si vypočuje informáciu o cvičení krízového manažmentu NATO CMX 12 a kybernetickej obrany NATO Cyber Coalition 12.
pred 9 rokmi
Vedeli ste, že v bežnej reči znamenajú toxíny aj látky, ako nikotín, alkohol, kofeín, tmavé mäso?
pred 8 rokmi
Pred Vianocami Slováci využívajú online nákupy čoraz častejšie. Nie všetci sú však dostatočne opatrní.
pred 10 rokmi
Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, ako organizmus dokáže spracovať množstvo jedla, ktorými ste ho počas celého dňa kŕmili?
pred 7 rokmi
Chýbajúce peniaze si vysoké školy budú musieť uhradiť z vlastných zdrojov, alebo o tento objem znížia valorizáciu.
pred 7 rokmi
Sviatok sv. Valentína tu nie je od počiatku sveta.
pred 9 rokmi
Záujemca o kuraciu 'nugetku' nápadne pripomínajúcu prvého amerického prezidenta Georgea Washingtona zaplatil 8100 dolárov..

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT