Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 19. novembra 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Skvelá rozlúčka s letom

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 12.09.2008

Audi A3 Cabriolet: Kabriolety majú veľkú moc.
Skvelá rozlúčka s letom
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Audi A3 Cabriolet: Kabriolety majú veľkú moc. Najväčšiu samozrejme v lete, no stačí iba pár slnečných, či teplejších dní v hociktorom ročnom období a ak máte dobrý kabriolet, za pár sekúnd sú všetky trápenia, či problémy vyfúkané. Tento recept znie jednoducho, no je pravdivý. Stačí si to len vyskúšať.

Okrem rastúcej popularity kabrioletov aj v našich končinách o tom svedčí aj rastúce množstvo kabrioletov, či kupé-kabrioletov v ponuke automobilových výrobcov. Najmä tých prémiových, pri ktorých je vyššia cena o niečo ľahšie akceptovateľná. V ponuke Audi už dlhší čas figuruje model A4 Cabriolet, ktorý pomaly dosluhuje pri novej verzii populárnej A4ky, ktorá prišla na trh začiatkom roka. Kým ale automobilka predstaví nový model, Audi verejnosti pripravila nového, menšieho konkurenta postaveného na platforme obľúbenej á-trojky, A3 Cabriolet.

Základným modelom v ponuke sa stalo vozidlo vybavené motorom s objemom 1.8 litra o výkone 160 koní a šesťstupňovou prevodovkou za 912 56.50 SK (30 290 EUR). Ako ale dobre vieme, kabriolety nepatria medzi tie najľahšie automobily a to, či jej bude tento motor stačiť sme sa rozhodli overiť prv, než skončia slnečné dni.

Najväčším nepriateľom kabrioletov, ako sme spomínali skôr, je ich hmotnosť. Odrezanie strechy nie je jednoduchá záležitosť a tak karoséria vozidiel musí prejsť dôkladným vystužením, čo samozrejme navýši jej hmotnosť. Druhým najdôležitejším prvkom je typ strechy. Kupé-kabriolety používajúce pevné panely logicky vážia omnoho viac, ako kabriolety s plátenou strechou a tieto mechanizmy zaberajú aj omnoho viac miesta. V malej trojke by bola pevná strecha skôr na škodu a tak sa Audi rozhodlo ponechať autu plátenú strechu podobnú tej, ktorou je vybavená väčšia á-štvorka. S menším rozdielom, v novej A3 Cabriolet túto strechu totiž zložíte o poznanie kratšie. Strecha sa otvára za 9 sekúnd a zatvára za 11 sekúnd, čo sú časy v skutku impozantné. Ich význam však takto v písomnej forme nedáva taký zmysel, ako v skutočnosti.

Až prvé nasadnutie do útulného interiéru (v átrojke sa mi tento interiér, ktorý s menšími zmenami nájdeme vo všetkých modeloch páči azda najviac) so sympaticko nízkymi sedadlami, kontrola počasia a následné stiahnutie strechy, ktoré pocitovo trvá ešte kratšie vás prinúti o tomto aute vážnejšie uvažovať. Rýchlosť, s ktorou strecha pobehuje hore-dole z tohto auta robí mimoriadne použiteľný kabriolet, ktorý neobmedzuje žiadne čakanie na strechu. Daňou za rýchlosť je o niečo jednoduchšia konštrukcia, ako v prípade väčšieho modelu. Komponenty, ktoré sa starajú o tento proces ostávajú totiž po celý čas odkryté a obzvlášť, ak máte otvorené strechu, sú vystavené na obdiv celému svetu. Vôbec to nevadí a autu to na atraktivite určite neuberá.

Druhým limitujúcim faktorom týchto vozidiel je priestor na zadných sedadlách, či obmedzený batožinový kufor. V tom druhom menovanom prípade oproti štandardnej átrojke prichádzame o 90 litrov, čo nie je až tak tragické. Horšia je však nakladacia hrana, ktorá je naozaj malá. Igelitky s nákupom, či menšiu cestovnú tašku ale naložíte bez problémov. Dobrou správou naopak je priestor na zadných sedadlách, šikovne riešená strecha síce autu pridala na hmotnosti, no pasažieri na zadných sedadlách nijako trpieť nebudú. O nejakom veľkom komforte hovoriť nemôžeme, no ani dve dospelé osoby sa výraznejšie sťažovať nebudú.

Interiér sme síce spomenuli zatiaľ iba okrajovo, no jedna vec stojí za zmienku. O kvalite, dobrej ergonómii pochybovať nemusíme, interiér je vskutku podarený, no niektoré nápady nemusia byť nutne za každú cenu tak originálne, ako ovládanie automatickej klimatizácie. Pozostáva z dvoch ovládačov, ktoré vyzerajú klasicky otočne, v skutočnosti ale pre voľbu teploty musíme otáčať ovládačmi vždy do požadovanej strany, čo v prípade, ak chceme nastaviť teplotu o niekoľko stupňov vyššie, či nižšie znamená hotové klikacie preteky.

Oveľa radšej by sme v podobnom aute prijali za štandardnú výbavu tempomat. Ten je v súčasnosti nielen záležitosťou pohodlia, ale aj úspornosti. A k motoru, ktorý nájdeme pod kapotou tohto auta by sa vyslovene hodil. Výkon 160 koní plne autu postačuje najmä vďaka krútiacemu momentu dostupnému už od nízkych otáčok, navyše bez výrazného turboefektu. Aj keď hodnota samotného výkonu nie je nijako oslnivá na prepĺňaný agregát, vozidlo zrýchľuje dostatočne naliehavo a dokáže bez problémov uháňať aj rýchlosťou vyše dvojstovky. Najväčším prekvapením bola po celý čas jeho spotreba. Pri vysokých diaľničných rýchlostiach síce z nádrže palivo ubúda statočne, no pri jazde v rámci limitoch si auto vypýta iba niečo nad hranicou 7 litrov. To znie dobre, nie? Ale to nie je všetko. Ak radi cestujete po okresných cestách, či na výlety, alebo iba potrebnom premiestňovaní medzi mestami, táto hodnota klesne takmer na rovných 5 litrov! V meste si potom auto už len vypýta máličko nad šesť litrov. Bez toho, aby sme sa po celý čas výraznejšie obmedzovali. Navyše, samotné správanie auta na ceste skôr láka k pohodovej jazde, ako k závodeniu, pre ktoré je auto svojou nedotáčavosťou určite nevhodné. Ale to sa predsa od kabrioletov ani neočakáva.

O motoroch s priamym vstrekovaním a prepĺňaním z produkcie VW group v minulosti platilo, že svoj slušný výkon niekedy nahradzovali nie práve lichotivým zvukom. To však v tomto aute neplatí, motor znie ako vymenený a prepĺňanie iba pridalo. Sympatické odfukovanie turbíny a dunivý zvuk pri upustení plynu si vychutnáte najlepšie pri otvorenej streche. A tak sme väčšinou aj jazdili. Z najazdených 840 kilometrov po Slovensku sme približne 600 spravili bez strechy. Aj bez deflektora je jazda v aute príjemná a ani na diaľnici pri rýchlostiach okolo 140 kilometrov za hodinu vietor nie je otravný. Je ho už síce počuť, no najmä ak je teplejšie, je tento vánok akceptovateľný, až príjemný. A čo sa týka karosérie, bez strechy sa nám páčila najviac. Auto sa v zákrutách príliš nekrúti a jemné chvenie prichádza až s výraznými nerovnosťami. Pokiaľ jazdíte so strechou, budete to vnímať viac, na našom vozidle s približne trinástimi tisícmi kilometrov sa už od strechy ozývalo sem tam pukanie. Omnoho nepríjemnejším prekvapením boli dve malé dierky na streche, ktorých pôvod vyzerá na odratie. Ťažko ale posúdiť, či ide o oškreniny od konštrukcie, alebo prístup niektorých novinárov k testovacím vozidlám. V oboch prípadoch to ale zamrzí.

Čo sa týka cien, auto prichádza na trh približne o 7 tisíc EUR lacnejšie, ako väčší model s rovnakým motorom. Auto je ale veľmi podobne vybavené (strecha ale v základnej výbave je iba polo-automatická, za plnú automatiku si musíte priplatiť) a priestorovo na tom nie je nijako tragickejšie v nevýhode a tak táto cena nevyzerá príliš prestrelene. Na druhú stranu za podobnú cenu máte u konkurencie pevnú skladaciu strechu, čo ale nutne nemusí byť nevýhodou, ak auto garážujete. Tu získavate za svoju cenu v podstate „prémiovú“ značku, jeden z najlepších interiérov v tejto triede a vynikajúci motor ako aj rýchlu strechu. Istotne, nižšia cena by sa nám páčila ešte viac, no skúste sa s dílerom dohodnúť na zľave a získate kabriolet, ktorý si bude dobre držať svoju cenu a odmení sa svojmu majiteľovi viac, ako srdečne.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 3 rokmi
Sú pohľady, ktoré neomrzia ani na siedmy raz.
pred 5 rokmi
Navštív veselú farmu, kde sa vždy deje niečo zaujímavé!
pred 8 rokmi
Hneď po výzore človeka, jeho atraktivite nás zaujíma jeho hlas, ktorý môže prispieť k naším sympatiám alebo antipatiám.
pred 7 rokmi
Najväčšie hity č.3 skupiny Tublatanka Cítim sa fajn, ktoré vychádzajú dnes 5.11.2012, prinášajú výber tých najlepších, vyše 20-tich skladieb z obdobia rokov 1995 až 2010.
pred 6 rokmi
Ústavný zákon o stabilite daňového systému by mal zároveň zabrániť tomu, aby Národná rada SR zavádzala ďalšie nové dane.
pred 8 rokmi
Slovenská speváčka Mária Čírová uviedla v utorok večer do života svoj nový štúdiový album Na dosah.
pred 5 rokmi
V októbri by chcel minister zahraničných vecí a zároveň predseda Rady vlády SR pre ľudské práva Miroslav Lajčák informovať radu o tom, kto bude mať na starosti agendu ľudských práv.
pred 8 rokmi
Šokujúca vojnová dráma

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT