Prvé obrázky Škody Superb Combi ste mohli vidieť už niekoľko týždňov dozadu tesne pred Frankfurtským autosalónom,...
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Prvé obrázky Škody Superb Combi ste mohli vidieť už niekoľko týždňov dozadu tesne pred Frankfurtským autosalónom, no iba niekoľko dní dozadu sa nám s novinkou podarilo už aj povoziť. Aké sú teda naše prvé pocity?
Už obyčajný Superb bol jednoznačným favoritom priestrannosti. Na zadných sedadlách si môžu takmer ľahnúť aj hráči basketbalu a opierka na nohy pod prednými sedadlami nedbanlivo poukazovala na luxus triedy business class. Teda, v balení z Mladej Boleslavi. Aby toho ale nebolo málo, Combi k tomu pridáva ďalšie extrémy. 633 litrov základného batožinového priestoru môžete takmer strojnásobiť sklopením zadných sedadiel, vďaka čomu vytvoríte priestor pre priam neskutočných 1865 litrov batožiny. Na zabudovaný bazén to je stále málo, ale inak by tento priestor mohol vyhovovať už naozaj aj tým najnáročnejším.
Vpredu za volantom sa toho veľa nezmenilo. Interiér pôsobí dobrým dojmom aj v nižších stupňoch výbavy a posádka nemá žiaden výraznejší dôvod na sťažnosť. Oproti sedanu ale pribudne aj zopár noviniek. Combi môže byť na prianie vybavené bezkľúčovým systémom, ktorý ich experti pomenovali KESSY a rovnako za príplatok si môžete objednať aj elektricky ovládané piate dvere. A takmer sme zabudli – v kufri nájdete zabudovanú prenosnú baterku, ktoá na jednej strane obsahuje malý magnetický prúžok a tak ju jednoducho môžete v prípade potreby upevniť o akýkoľvek kovový povrch. Toľko teda k výbave.
Konštrukčne – odhliadnuc od karosérie za najväčšiu zmenu považujeme nové silentbloky na zadnej náprave, ktoré by mali prispieť k výraznejšiemu tlmeniu nerovností, ako aj hluku prenášaného dovnútra. Pri našom krátkom predstavení sme v okolí talianskych jazier hľadali „slovenské cesty“ zbytočne a tak až pri poriadnom teste uvidíme, nakoľko boli úspešní. K jazde v talianskych podmienkach výhrady nemáme. Okrem citeľnej váhy na prednej náprave v prípade najsilnejšej motorizácie v kombinácii s ostrejšou jazdou po zakrútených okresných cestách sme žiadne výrazné problémy nezaznamenali. Podarilo sa nám povoziť na viacerých motorizáciách vrátane základnej pohonnej jednotky s objemom 1.4 litra a výkonom 92kW (125 koní). Ani malý objem ale nebude veľké auto príliš brzdiť ak sa s vozidlom pohybujete často v meste a nevozíte plné auto pravidelne.
Približne do 120kmh voči jeho dynamike nenamietame a so spotrebou sme boli veľmi spokojní (rátajte s priemerom 7 až 8 litrov). Ako sme už spomínali, malá nevýhoda
najväčšej pohonnej jednotky je v aute cítiť hlavne, ak sa s autom snažíte ísť tak, ako mu neprináleží. V ostatných prípadoch podobný problém mať nebudete a vozidlo s hladko (aj keď nie najrýchlejšie) radiacou prevodovkou vám vždy ponúkne toľko výkonu, koľko budete práve potrebovať. Pre človeka, ktorý väčšinu času trávi na diaľniciach, či dlhších cestách so služobným autom a priestor Superbu Combi využije, ide o veľmi zaujímavú voľbu. Vďaka priamemu vstrekovaniu si pri konštantných rýchlostiach nevypýta ani priveľa paliva a jeho príjemný šesťvalcový prejav dáva autu istý nádych luxusnejšieho auta. Ak vám ide ale o ticho za volantom, pričom výkon šesťvalca nepotrebujete – vyskúšajte motor 1.8TFSI. Z benzínových motorov ide asi o najkultivovanejšiu jednotku, ktorá dáva autu už aj potrebnú šťavu a dokonca aj kúsok dynamiky, v kombinácii so 7stupňovým DSG ide priam o ideálnu kombináciu. No a samozrejme – pre milovníkov dieslov, na výber
sú dva dvojlitrové agregáty s výkonom 103 a 125kW, pričom ten silnejší môžete mať rovnako, ako benzínový šesťvalec vybavený aj pohonom všetkých kolies (Haldex 4tej generácie). Práve tejto kombinácii dávame najväčšiu šancu na úspech. Silný naftový motor, pohon všetkých kolies a toľko priestoru, to je kombinácia, ktorá prinúti porozmýšľať nad svojimi modelmi asi viaceré automobilky. Ak totiž v novembri škodovka pri predstavení cien potvrdí naše odhady a ponúkne verziu Combi iba za symbolický príplatok niekde v okolí 1000 EUR, Superb Combi sa stane zrazu veľmi nebezpečným autom aj pre niektorých konkurentov z vlastných radov. Škoda síce vidí hlavnú konkurenciu v autách, ako je práve Passat Combi, či Mondeo, no aj po tomto krátkom zvezení máme skôr pocit, že Superb Combi môže zatnúť nebezpečnú sekeru aj do prémiovejšieho segmentu.
Ak vás toto auto oslovilo, záujemcovia o by sa už pomaly mohli začať pripravovať na výlet do predajní. Ich predpredaj Škodovka odštartuje začiatkom novembra a prvé autá sa dostanú na trh už v januári.
Vítame:
- Priestor
- Komfortný podvozok
- Výber motorov
- Cena
Chýba nám:
- Cit vo volante
- Váha na prednej náprave s motorom 3.6FSI
- Podpora SD kariet s vyššou kapacitou ako 2GB