Neobyčajne temperamentné kombi je určené rodičom so športovým srdcom...
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Neobyčajne temperamentné kombi je určené rodičom so športovým srdcom, ktorí si radi dvíhajú adrenalín keď jazdia sami, ale zároveň potrebujú aj veľký priestor pre rodinu alebo nákupy na celý týždeň. Tak ako väčšina výrobcov ani Škoda nepoužila v najsilnejšej Octavii žiadne dizajnérske výstrednosti. Elegantné krivky športového kombíka ozdobuje len decentný športový kit. Súčasťou originálnych fabrických doplnkov je mohutný, dynamicky tvarovaný predný nárazník, atraktívne 16-palcové disky z ľahkých zliatin, oválna koncovka výfuku, spojler na zadnom veku a logo RS v maske chladiča.
V interiéri vás zaujmú svetlé športové sedadlá Recaro. Nielen výber farieb (bielej s čiernou), ale predovšetkým kombinácia použitých materiálov (látka a koža) veľmi dobre korešponduje so športovým duchom auta. Tento dojem umocňuje množstvo detailov. Kožou potiahnutý trojramenný športový volant, meracie prístroje so svetlým pozadím, karbónová dekorácia stredového panelu a hlavice radiacej páky a odľahčené hliníkové pedále s gumenými výčnelkami proti sklznutiu chodidla. Štandardná výbava je aj vo verzii kombi tradične bohatá. Patrí do nej klimatizácia, audiosústava s 8 reproduktormi a CD prehrávačom, diaľkovo ovládané centrálne zamykanie a elektrické ovládanie všetkých okien a spätných zrkadiel. Okrem nadpriemerného temperamentu nechýbajú vozidlu ani úžitkové vlastnosti dané dvojpriestorovou karosériou s dobre prístupnou variabilnou zadnou časťou. K dispozícii sú aj vstavané strešné lyžiny na montáž nosičov. Batožinový priestor má objem 548 l, ale sklopením asymetricky delených zadných sedadiel ho zväčšíte na 1512 l.
Octaviu Combi RS poháňa prepĺňaný 1,8 l zážihový štvorvalec s päťventilovou technikou
výkonu 132 kW/180 k pri 5500 ot/ min. Najväčší krútiaci moment 235 Nm dosahuje pri otáčkach 1950 1/min ale v širokom rozsahu dosahuje hodnotu blížiacu sa tejto veľkosti. Octavia Combi dosahuje s ním nadpriemerné dynamické vlastnosti. Prekvapujúca je predovšetkým jej elasticita a chuť akcelerovať (z 0 na 100 km/h za 8,0 s), ktorá vozidlo neopúšťa ani na piatom prevodovom stupni pri rýchlosti 200 km/h (maximálna rýchlosť je 231 km/h). Pokiaľ držíte toto stádo koní na uzde a povolíte ju len občas, v pohode sa vmestíte do spotreby 9,5 l na 100 km. ZobarzV prípade, že uzdu povolíte úplne, vzrastie spotreba na 12 l. Podvozok znížený o 19 mm vybavený tvrdšie naladenými pružinami, tlmičmi a pevnejšími stabilizátormi plne harmonizuje s jazdnými výkonmi bez toho aby výraznejšie znižoval komfort, charakteristický pre tento modelový rad. Vodičovi zabezpečuje aj pri dynamickej jazde dostatočný kontakt s vozidlom a vynikajúcu ovládateľnosť. Hoci jazdné vlastnosti stráži niekoľko elektronických pomocníkov, bezpečnostné rezervy podvozka sú natoľko bohaté, že aj pri ich vypnutí dlho nepocítite náznak nervozity ani zmeny takmer neutrálneho správania.