Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 26. mája 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Škoda Fabia Combi - jednoducho klasika

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 19.05.2008

Nová Škoda Fabia má pred sebou hneď zopár ťažkých úloh. Predchádzajúca verzia, ktorá patrila medzi obľúbené vozidlá nielen na slovenskom trhu.
Škoda Fabia Combi - jednoducho klasika
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Nová Škoda Fabia má pred sebou hneď zopár ťažkých úloh. Predchádzajúca verzia, ktorá patrila medzi obľúbené vozidlá nielen na slovenskom trhu, ale aj v zahraničí jednoducho nastavila pomyslenú priečku poriadne vysoko. Či už kvalitou jazdy, priestrannosťou, alebo dokonca aj relatívne príjemným posedením za volantom. A navyše, predáva sa dodnes a za nižšiu cenu. V tomto segmente, kde ide doslova o každú korunu to bude teda mať nová Fabia poriadne ťažké. A to sme ešte nespomenuli francúzsku, či dokonca žilinskú konkurenciu..

Aj preto sa Škoda zrejme nepúšťala do zbytočných experimentov a dizajnovo Fabiu priblížila viac najmä Roomsteru a prichádzajúcemu Superbu. Vozidlo nie je ťažké identifikovať zpredu, ani zozadu a samotný vzhľad sa drží tradične nenápadného smeru. Ničím neprekvapí, neurazí, no bohužiaľ ani nezaujme. Aj keď informačné letáky hrdo hlásajú rast novej Fabie vo všetkých smeroch, už z fotiek bude jasné, že auto narástlo najmä do výšky. Pôsobí užšie a vyššie, pričom nejde iba o zdanie. Aj keď auto mierne narástlo do dĺžky (7mm si všimnete iba v letáku), výška vzrástla už o 46 milimetrov a svetlá výška vzrástla zo 120 na 135 milimetrov. Naopak, Fabia schudla o 4 milimetre do šírky. Tie najväčšie zmeny sa ale udiali vo vnútri vozidla. Pri zachovanom rázvore narástol kufor o podstatných 54 litrov v základnom nastavení a o pozoruhodných 235 litrov pri sklopení zadných sedadiel. Miesta naopak ubudlo v oblasti hlavy a to vpredu aj vzadu a celkovo v interiéri ako keby chýbal priestor na šírku. To však môže byť aj čisto subjektívny pocit, vnútorný priestor sa podľa čísiel nezmenil. Teda aspoň vpredu, vzadu ubudlo 9 milimetrov.

Čo sa ale zmenilo výraznejšie, je hlavne kvalita spracovania interiéru. Náš kombík vo výbave Elegance s príjemne tmavým interiérom, trojramenným, kožou obšitým volantom a kopcom výbavy pôsobil veľmi príjemne. Najmä v priamom porovnaní s minulou generáciou ide o veľký skok vpred. Rovnako je aj v okolí vodiča dostatok odkladacích prietorov, čo robí z kabíny zase o niečo príjemnejšie prostredie na život. Budíky sú prehľadné a rovnako ako aj ostatné ukazatele sú veľmi dobre čitateľné. Ich ovládanie sa príliš nelíši ani od Octávie a tak sa ľahko vodič udomácni. Zvykne si ľahko predovšetkým už na spomínanú výbavu. V nej nechýba tempomat, vyhrievané sedadlá, digitálna klimatizácia, či ďalšie dve strany voliteľnej výbavy.

Z minulej verzie podedila Fabia bohužiaľ aj testovanú pohonnú jednotku s objemom 1.9 litra a prepĺňaním technikou čerpadlo-tryska. Tá je už tradične ľahko identifikovateľná podľa charakteristického hlasného prejavu, ako aj na druhú stranu výbornej spotreby. Tá počas testu málokedy prekročila šesť litrov(omnoho častejšie sme sa pohybovali okolo hranice 5 litrov na sto kilometrov), a to s autom sme jazdili často plne naloženým a prevažne v meste, alebo naopak na diaľnici. K dynamike vozidla nemáme vážnejšie výhrady, no auto by si zaslúžilo v dnešnej dobe modernejší (tichší a kultivovanejší)agregát a najmä dobrú šesť-stupňovú prevodovku. Tú by vodiči uvítali najmä na diaľnici, kde by mohla spotrebu vozidla ďalej klesnúť. Podovzok bol na testovaných príplatových šesťnásťpalcových kolesách tvrdší, no v zákrutách podržal a správal sa stabilne. Od kolies do kabíny preniká relatívne dosť hluku od pneumatík, a teda aj z dôvodov tvrdosti by sme radšej ostali pri sériových päťnástkach. Tie ponúkajú o niečo lepší jazdný komfort, pričom vzhľadovo príliš autu neškodia.

Oproti minulej verzií vnímame citeľne vyšší posed, čo aj spolu s vyššou svetlou výškou pôsobí na posádku najmä v zákrutách ako psychologická brzda. Sedadlá sú v poriadku a vpredu potešila bočná opora. Zadná lavica je primárne určená pre dvoch cestujúcich, no v prípade potreby sa zmestia aj traja. Dizajnovo zaujímavým bol aj poťah sedadiel, ten síce vyzeral veľmi dobre a pôsobil vzdnušne, no zachytával špinu z okolia rýchlo sa zašpinil. V súčasnosti Škodovka ponúka naozaj širokú paletu motorizácii, ako aj výbavy a tak bude z čoho vyberať. Pre tých najnáročnejších sú tu koženné poťahy, parkovacie senzory, navigácia, či dokonca aerodynamický styling kit. Nami testovaná výbava Elegance zahŕňala takmer všetko, čo vodič pre svoj život naozaj potrebuje, pričom jeho cena začína na 559 900 korunách s testovaným agregátom. V dnešnej dobe je ale na trhu omnoho vyššia konkurencia a tak je dobré si poriadne pozrieť, čo za tieto peniaze ponúkajú aj ostatní výrobcovia.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Ten album je zábavný, veselý, nenudí, dá sa dopočúvať do konca a to aj niekoľkokrát za sebou. Ak chcete priemernú zábavu na párty, je tu.
pred 8 rokmi
Šéf oddelenia pyrotechniky Kriminalistického a expertízneho ústavu PZ, ktorý pripravuje znalecký posudok pre vyšetrovateľov, si myslí, že by mohli skúmanie skončiť do troch mesiacov.
pred 6 rokmi
Na aktuálnej novinke Vítr ve vlasech ich je dvanásť. Totálne dokonalých pesničiek. Niektoré veselšie, niektoré smutnejšie, ako hovorí autor, pretože taký je život.
pred 8 rokmi
Na jednom pódiu sa v pondelok ocitlo viac ako 220 umelcov, čo je nový slovenský rekord.
pred 4 rokmi
Určite ste sa už stretli s niekým, kto vám hovoril, že si nemôže dovoliť kúpiť bársčo zo svojej výplaty. Vyše 80% domácnosti nedokáže vyžiť z výplaty a tak častokrát siahajú po pôžičkách a popritom si vôbec neuvedomujú riziko.
pred 8 rokmi
Softvérové pirátstvo firiem ostáva napriek poklesu naďalej vážnym problémom.
pred 10 rokmi
Druhý diel tohtoročnej očakávanej trilógie švédskej speváčky Robyn vyšiel takmer tri mesiace po vydaní jej staršieho brata (ak by sa cyklus naplnil a kruh sa uzavrel, tretej časti by sme sa mohli dočkať v decembri.
pred 5 rokmi
Autorská režisérska dvojica bratov Dardennovcov už pravidelne každý tretí rok svojim divákom prináša nové celovečerné filmy, za ktoré získava prestížne filmové ocenenia.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT