Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 11. decembra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Seat Ibiza SportCoupe

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 10.07.2008

Od predstavenia úplne nového 5-dverového Seatu Ibiza ubehli iba necelé dva mesiace...
Seat Ibiza SportCoupe
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Od predstavenia úplne nového 5-dverového Seatu Ibiza ubehli iba necelé dva mesiace, no už dnes sa na trh dostáva ďalšia novinka z dieľní Seatu – 3dverový model Ibiza SportCoupe. Aj keď ten vychádza zo štúdie s názvom Bocanegra predstavenej ešte na ženevskom autosalóne, jeho sériová podoba je o niečo umiernenejšia. Ak vás to však trošku sklamalo, počkajte ešte chvíľu. Modely FR a Cupra na seba nenechajú určite dlho čakať a už dnes si dovolíme povedať, že štylistické výstrelky modelu Bocanegra určite nevýjdu navnivoč.

Dôležitosť tohto modelu si automobilka uvedomuje viac ako dobre. Podľa dostupných informácii z celkového objemu 4,4milióna predaných vozidiel Béčkového segmentu pripadá 67 percent na hatchbacky, ktoré sú delené v priemere 45 ku 55 na 3- a 5- dverové. Samozrejme, záleží od krajiny. Niektoré 3-dveráky zavrhujú úplne, na iných trhoch ich predaje naopak tvoria až 70 percent.

Jednu vec si treba ujasniť už od začiatku, model SportCoupe až do času, kým sa objavia verzie FR a Cupra so športom mať veľa spoločného nebude. Aj keď vydarený dizajn tvrdí opak, ponúkané agregáty (3 naftové a 3 benzínové) a ich parametre jednoducho nepustia. Ibiza SC sa objaví na trhu spočiatku s benzínovou jedna-dvojkou (70 koní), jedna-štvorkou (85 koní) a jedna-šesťkou (105 koní). Naftovú flotilu budú reprezentovať tri naftové agregáty, jedna-štvorka s výkonom 80 koní a dve výkonové verzie populárnej jedna-deviatky s výkonmi 90 a 105 koní. Bohužiaľ, pôjde o motory systému čerpadlo-tryska a s adekvátnym soundtrackom. Všetky motory budú sériovo dodávané s 5-stupňovými prevodovkami, k benzínovému motoru 1.6 si budete môcť neskôr objednať aj 7-stupňovú prevodovku DSG. Teda, objednať skôr, ale asi si na ňu budeme musieť nejaký čas reálne počkať. So samotným novým modelom na slovenskom trhu môžeme rátať až od októbra.

Počas oficiálneho predstavenia v okolí Barcelony sme mali k dispozícii benzínovú jedna-šesťku s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou, ako aj najsiľnejšiu jedna-devinu s rovnakou prevodovkou a identickým výkonom. Na oboch autách sme odjazdili približne 300 kilometrov po veľmi kvalitných španielskych cestách, čo síce o aute nepovie všetko, no na prvý dojem to stačí. Medzi najdôležitejšie údaje, ktoré si treba zapamätať, patrí od prvého okamihu váha. Tú cítite takmer okamžite a pohľad do tabuliek nesklame. Ibiza váži iba niečo nad tonu! Teda, s benzínovým motorom. Nafťák je o 85kg ťažší. Aj tak ide o pekný úspech a sám si ani nepamätám, kedy som do tabuliek vkladal takú nízku hodnotu. Dnes totiž vďaka bohatým výbavám a bezpečnostným prvkom jednoducho tak príjemne ľahké auto len tak ľahko nenájdete.

Nemyslite si však, že s Ibizou prídete skrátka. Aj keď odhadovaná cena bude na našom trhu začínať bízko hranice 12 000Eur, už v základe nájdete v showroome veľmi dobre vybavené auto. Posúdte sami: ABS, ESP, EBA, rádio na MP3, ovládanie na volante , Hill-hold control, elektrické okná vpredu, 15-palcové kolesá, výškovo nastaviteľné sedadlá, či 4 airbagy. A to nie je všetko. EuroNCAP potvrdzuje efektivitu vozidla aj na poli bezpečnosti. 5 hviezdičiek pre posádku, 4 pre deti a 3 pre chodcov. Celkom pôsobivé.

Ako to však jazdí? Ako sme už na začiatku uviedli, na nejakú divokú jazdu zabudnite vopred, no aj s benzínovou jedna-šesťkou si na dobrých cestách plných zákrut užijete. Nedotáčavosť na aute s predným náhonom je očakávateľná, no pri správnej práci s plynom sa dá čiastočne eliminovať. Škoda len chýbajúceho výkonu, Ibiza má rozhodne na viac a pri ostrejšej jazde doslova cítite chýbajúce koníky pod kapotou. Naše vozidlá boli vybavené športovým podvozkom (vo verzii Sport súčasť voliteľnej výbavy zadarmo, pri iných stupňoch za príplatok), ktorý nám síce v Španielsku príliš tvrdý neprišiel, no na finálny verdikt si počkáme, ako to bude u nás. Podvozok je tvrdší o 25 percent a zahŕňa prepracované stabilizátory, ako aj pevnejšie silentbloky.

Ako teda novú Ibizu zaradiť? Športiak to (ešte !) nie je. Ako veľmi príjemné vozidlo na cestovane z bodu A do bodu B Ibiza poslúži výborne. A vďaka aj spomínanej váhe aj celkom úsporne. Na diaľnici sme jej počítaču odčítali priemer 6.6 litra, ktorý pri serpentínkach a veľmi divokej jazde narástol na 9.3, aj to je však veľmi dobrá hodnota a predpokladám, že za normálnych podmienok Ibiza neprekročí so svojou spotrebou 8 litrov.

Nafťák je zase o niečom inom. Váhu nad prednými kolesami cítite o to viac, ako je samotné vozidlo ľahké a vďaka športovému podvozku aj viac precítite nerovnosti. S týmto motorom budete na stovku zrýchľovať rovnako, ako s najsiľnejším benzínovým agregátom, no dojem bude samozrejme iný. Vyšší krútiaci moment dodáva istým situáciám lepšiu šťavu, no pre jeho dosť hlučný prejav pri vytáčaní do vysokých otáčok tieto situácie tak často vyhľadávať nebudete. Ak vám ide o úsporu, práve tu si prídete na svoje. My sme zväčša jazdili za 5.6 litra na sto kilometrov, no pre presnosť dodávame, že obidve vozidlá mali najazdené iba približne tisíc kilometrov a tak si motory ešte nemali poriadne čas sadnúť. Ich spotreba by mohla teda neskôr klesnúť.

Jednu vec som si však nechal zámerne na koniec. Ak ste boli zvyknutí na Seaty a ich interiéry nie tej práve najlepšej, či esteticky najvyššej úrovne, budete naozaj prekvapení. Pokiaľ ste ale už mali príležitosť jazdiť niektoré iné, najmä novšie auta z koncernu VW – uvidíte odkiaľ vietor fúka. Tak, či onak, interiér nového Seatu Ibiza SC patrí medzi veľmi vydarené a je aj adekvátne kvalitný a príjemný. Poteší aj príprava na navigačné systémy tretích výrobcov priamo na palubnej doske – v súčasnosti vyvinutom najmä pre TomTom, v ďaľších mesiacoch môžeme očakávať aj ostatné hlavné značky.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Kristína sa rozhodla nový album Na Slnečnej strane sveta pokrstiť najskôr v Českej republike.
pred 10 rokmi
Dennodenne sa nás reklamy snažia presvedčiť, že nežijeme zdravo a svoj životný štýl a stravovacie návyky by sme mali zmeniť.
pred 8 rokmi
Formácia Gnarls Barkley neskončila, tvrdí spevák Cee Lo Green
pred 8 rokmi
George, ktorý sa priatelil s princeznou Dianou, vyhlásil, že nahrávanie spomínanej piesne bolo "najlepšími dvoma dňami" v jej pracovnom živote.
pred 5 rokmi
Už túto sobotu sa v Lučivnej pri Svite uskutoční 7. ročník vytrvalostných pretekov štvorkoliek QUADTROPHY LUČIVNÁ 2014.
pred 5 rokmi
Slovenský zväz protifašistických bojovníkov, ale aj viacerí starostovia, poslanci a občania ho vyzvali, aby odmietol účasť v diskusiách s Kotlebom.
pred 5 rokmi
Steven Claes a Johan Bellemans z Univerzitnej nemocnice v Leuvene si myslia, že anterolaterálny väz zohráva dôležitú rolu v niektorých prípadoch roztrhnutia predného skríženého väzu v kolene.
pred 5 rokmi
Kapela sa naposledy prezentovala EP nahrávkou Dogs Eating Dogs, ktorú uviedla na trh minulý december.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT