Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 03. júna 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Seat Ibiza Cupra, Seat Ibiza FR a do tretice.. Bocanegra

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 10.07.2009

Bocanegra znie dobre. Ak by som to mal prirovnať k rozprávkam, pod menom Bocanegra by som si predstavil asi Zorra, na čiernom rýchlom koni,.
Seat Ibiza Cupra, Seat Ibiza FR a do tretice.. Bocanegra
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Bocanegra znie dobre. Ak by som to mal prirovnať k rozprávkam, pod menom Bocanegra by som si predstavil asi Zorra, na čiernom rýchlom koni, ktorý v okamihu dokáže zmiznúť v obrovskom mraku prachu. Prvá štúdia s týmto menom tak aj vyzerala. Obrovské kolesá, ostrý a tmavý červený lak, toto auto v nás vzbudilo obrovské očakávania už pri prvom pohľade. Pozvánka ale spomínala tri mená. Ibiza FR, teda Formula racing, Ibiza Cupra, ako Cup Racing a Bocanegra. Uff, naše očakávania rástli.

Bocanegru spoľahlivo identifikujete na prvý pohľad. Prednú časť jasne definuje čierna maska prechádzajúca od kapoty celým nárazníkom, odkazujúc na pôvodný model 1200 Sport, ktorý získal prezývku Bocanegra (čierne ústa) práve pre podobnú čiernu masku (v roku 1975 našťastie nepoužívali ešte toľko chrómu). Pre ďalšie odlišnosti si budete musieť otvoriť dvere a poriadne poobzerať interiér, pretože tu nájdete „odlišné“ sedačky (iný vzor) s veľkým B-éčkom, ktoré nájdeme aj na spodnej časti volantu a tiež, pri iných verziách príplatkový „karbónový“ kit.. Zvyšok auta je viac, či menej zhodný s tým, čo si zvolíte ako základ. Bocanegra je po novom vlastne styling-packet, ktorý si môžete priplatiť ku modelu FR aj Cupra. Aby ste ich ale na cestách nestretli veľmi veľa, Seat plánuje vyrobiť iba 1000 takýchto vozidiel ročne a spraviť z neho akúsi zberateľskú záležitosť. Toľko teda k Bocanegre.

Medzi modelmi FR a Cupra nájdeme rozdielov viac. Okrem interiérových častí, kde ide zase hlavne o sedadlá (vzor) sú to ešte kolesá, mierne štylisticky upravené nárazníky a tiež výfuk, ktorého centrálna koncovka na modeli Cupra vyzerá pôsobivo. Ibizu FR si môžete zakúpiť v 5 aj 3 dverovom prevedení, kým Cupru iba ako SportCoupé, teda trojdverový model. Pod kapotou oboch nájdeme rovnaký agregát s objemom 1.4 litra, označovaný ako twin-charger, teda prepĺňaný kombináciou kompresora, ako aj turba. Nič prevratné, motor poznáme ešte z Golfu GT 5tej generácie.

Výkon v modeli FR je nastavený na 110kW, teda 150 koní a v Cupre na 132kW, teda 180 koní. Dôležité je, že aj pri zachovaní podobného výkonu, akého dosahovali ich predchodcovia s väčším objemom, sa Seatu podarilo významne znížiť emisie. Pri modeli FR to je 146g a v Cupre skvelých 148g CO2. Vzrušujúce, že?

Prečo uvádzame tieto čísla a nie zrýchlenie? (Dobre dobre.. FR 7.7 sekundy, max 212kmh, Cupra 7.2sek, 225kmh max). Jednoducho preto, že tieto čísla určujú charakter oboch áut. Aj keď ich nominálny výkon je relatívne vysoký, v skutočnosti si ho priveľmi neužijete, pretože tieto autá sú sériovo dodávané so 7-stupňovou prevodovkou DSG. Nie, s inou prevodovkou v Seate ani nepočítajú.

Aby sme boli objektívni, na reálne porovnanie týchto vozidiel budeme potrebovať dostať tieto autá na naše cesty a obe reálne porovnať. Cupra je evidentne silnejšia, jej prejav je omnoho krajší – ak nepočujete práve príjemné brblanie od výfuku, môžete si užívať pískanie turba, či hučanie sania. Model FR je oproti nej až priveľmi civilizovaný, tichý, skutočne až nenápadný. A pri oboch autách je navyše tá nešťastná prevodovka, ktorá ani v plne manuálnom móde nenechá vodiča rozhodovať o zaradenom stupni. A tak keď náhodou máte v „manuálnom“ režime a chcete už pri vyšších otáčkach preradiť, môže sa vám stať, že preradí zároveň aj prevodovka a tak namiesto jedného, preskočíte hneď o dva stupne. Vrrr..

Isté je, že tieto autá sú vyrobené veľmi kvalitne, jazdia príjemne, zbytočne vás nevytrasú a sú vybavené aj silnou vizuálnou príťažlivosťou. Majú výkonné motory, no súčasne sú priateľské aj k životnému prostrediu. A čo je naozaj úžasné, to je ich výbava. Takmer všetko, naozaj všetko máte už v sérii. Či je to tempomat, veľmi veľa airbagov, silné brzdy (môžete si priplatiť aj za lepšie Seat Racing brzdy), rádio s CD, klimatizácia, ESP, hill-holder a po novom sa pripája aj elektronický diferenciál XDS, čo je vskutku v tejto triede unikát. Napriek tomu nás ale tieto autá nechali chladnými. Možno za to mohla zle zvolená trasa našich ciest, alebo príliš dobré a rovné cesty bez množstva zákrut, na ktoré sme sa tešili, no stalo sa a dúfame, že naše nie práve najlepšie cesty dokážu odhaliť v týchto autách to, čo sme počas krátkych jázd na medzinárodnej prezentácii nedokázali.

Ak však čakáte už iba cenu, nesklameme ani vás. Za tieto čerstvé novinky si v Seate nechajú štedro zaplatiť. Ceny pre model Ibiza FR boli stanovené na sumu 20 600 EUR, za Cupru zaplatíte 22 500 EUR a pokiaľ by ste mali záujem o úpravu Bocanegra, priplatíte si ďalších 860 EUR ( pri modeloch FR aj Cupra rovnako). To už sa dostávame s cenou pekne vysoko, pričom pri modeli Cupra nechávame za sebou aj momentálneho lídra segmentu, podarené Clio Sport (ktorého nie tak pekná čierna maska je už dokonca v cene). Po našej krátkej ochutnávke ale už vieme, že Ibiza tomuto autu konkurovať jednoducho neplánuje. Je to možno pochopiteľné v očiach marketingu, no nás mrzí, že už ani v silnejšom modeli Cupra sme nenašli aspoň trochu drzej, či agresívnej povahy prvej Cupry. Seat sa tak trochu vzdal odkazu tohto mena a namiesto toho vyrobil dve civilizované GTíčka, ktoré sú omnoho univerzálnejšie na každodenné použitie, pričom jednému nadelil zopár koníkov a hlučnejší výfuk navyše.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Ebola si v západnej Afrike už vyžiadala viac ako 1000 obetí
pred 6 rokmi
Ľudia sklamaní láskou pociťujú bolesť v oblasti v hrudi, pričom pocit šťastia prechádza celým telom.
pred 8 rokmi
Album Glassheart, ktorý 27-ročná speváčka Leona Lewis začala nahrávať ešte v júli 2010, by mal vyjsť v októbri.
pred 6 rokmi
Už ťa nebavia staré repráky, potreboval by si výkonnejšiu bezdrátovú myš, chýba ti prenosný reprák? Toto všetko môžeš vyhrať so Server.sk v prázdninovej súťaži.
pred 8 rokmi
Speváčka hneď na začiatku dala znať, že nie všetko bude tak ako zvyčajne a na jej nový album si fanúšikovia budú musieť nejaký čas počkať. Oplatilo sa.
pred 9 rokmi
Príchod železníc navždy zmenil svet. Od 18. storočia prešlo veľa času. Človek vymenil parou poháňané vozne za najmodernejšie vlaky, ktoré dosahujú neuveriteľné rýchlosti.
pred 8 rokmi
Ak vláda presadí zmeny v dôchodkoch a odvodoch, SDKÚ-DS sa s podnetom obráti na Radu pre rozpočtovú zodpovednosť.
pred 5 rokmi
Náš čas na Zemi sa chýli ku koncu. Tím výskumníkov sa odhodlá na najodvážnejšiu misiu v histórii ľudstva: vycestuje z našej galaxie a ich cieľom bude zistiť, či má ľudstvo budúcnosť medzi hviezdami.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT