Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 18. júla 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Samoúčelný experiment? Ssangyong Actyon vsadil na príliš odvážne tvary

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 12.02.2007

Actyon pri pohľade zvonku vôbec nevyzerá zle a interiér možno z estetického hľadiska taktiež hodnotiť pozitívne. Auto skosenou zadnou časťou výrazne pripomína coupé a aj na tlačovke bolo predstavené ako prvé SUC na svete.
Samoúčelný experiment? Ssangyong Actyon vsadil na príliš odvážne tvary
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Actyon pri pohľade zvonku vôbec nevyzerá zle a interiér možno z estetického hľadiska taktiež hodnotiť pozitívne. Auto skosenou zadnou časťou výrazne pripomína coupé a aj na tlačovke bolo predstavené ako prvé SUC na svete. Nie je to preklep – skratka znamená Sport Utility Coupé – teda športovo-úžitkové coupé. Jeho expresívny a dynamický výzor má však aj niekoľko chybičiek krásy – a to dosť podstatných. Najzásadnejšou je malý batožinový priestor s objemom len 321 litrov a nakladacou hranou, ktorú má priemerne vysoký dospelý človek temer vo výške pásu. Iste – pri klasickom coupé človek nemôže čakať extra veľký kufor, no keď si kúpi auto s veľkosťou SUV, predsa len čaká viac. A chcelo by to aj o niečo vyššie otváranie piatych dverí, ktoré sa nahor vyklápali pomerne ťažko (to však môže byť problém iba konkrétneho testovacieho kusu) a zastavili sa až nebezpečne nízko. Onedlho príde toto auto na trh aj vo verzii päťmiestneho pickupu, čo môže byť podstatne zaujímavejšie a hlavne praktickejšie auto.

Actyon zostáva verný tradícii Ssangyongu, ktorý sa v súčasnosti snaží stavať SUV-éčka, jazdnými vlastnosťami v teréne blízkymi ortodoxným offroadom. Je postavený na pevnom ráme s tuhou zadnou nápravou a redukčná prevodovka, no bez uzávierok diferenciálov. Štandardne je poháňaná zadná náprava, pohon 4x4 je pripojiteľný pomocou príslušného ovládača. Auto poháňa dvojlitrový diesel s výkonom 141 koní, ktorý mu dokáže udeliť maximálnu rýchlosť 163 km/h. To je ďalší zbytočný kompromis. Dvojliter nie je zlý, prekvapil nás svojim nadštandardne tichým chodom a veľmi prijateľnou spotrebou , ktorá sa počas testu vyhúpla len niečo málo nad 8 litrov. Lenže ak to má byť športovo-úžitkové kupé, chcelo by to motor, ktorý autu jednoznačne prepožičia športové vlastnosti. Navyše je doplnený len 5-stupňovou prevodovkou, ktorej sprevodovanie takisto športovej jazde príliš nežičí. S týmto agregátom a prevodovkou nemôže mať Actyon vyššie ambície, než byť bežným rodinným SUV, o čom svedčí aj mimoriadne kultivovaný spôsob, akým si aj napriek tuhej zadnej náprave poradí s nerovnosťami na ceste. Z pohľadu rodiny však nemá dostatočný batožinový priestor. Preto nám auto pripadá ako trochu samoúčelný dizajnérsky experiment a je otázne, komu je vlastne určený.

Pozitívne treba hodnotiť čierny interiér, ktorému nechýba elegancia a ani z ergonomického hľadiska na tom nie je najhoršie. Sedadlá vpredu i vzadu sú pohodlné, výhľad dopredu dobrý, dozadu však má k optimu ďaleko. Veľkým plusom auta je cena – v základnej výbave stojí len 849 900 korún, navyše ho možno kúpiť aj v úžitkovej verzii N1 už za 744 400 korún. V základe pritom nechýba elektricky priraditeľný pohon 4x4, ABS, EBD, redukčná prevodovka, predné airbagy, centrál s diaľkovým ovládaním, klimatizácia, hmlovky, 16-palcové hliníkové disky ani metalíza.

Actyon je zrejme najoriginálnejšie vyzerajúcim SUV s nadštandardnými jazdnými vlastnosťami v teréne a veľmi dobrým správaním sa na bežných cestách. Je však veľmi otázne, kto si ho kúpi. Tých, čo obľubujú tradičné športovo-úžitkové autá asi priveľmi neosloví výzorom a tí, čo majú radi ostrú športovejšiu jazdu si kôli slabšej motorizácii tiež neprídu na svoje. Actyon je skrátka auto, ktoré sa vám buď zapáči na prvý pohľad, alebo vás jednoducho nechá chladnými. Kto si nové auto vyberá skôr pragmaticky, než esteticky, temer určite siahne skôr po niektorom z konkurenčných SUV – možno menej extravagantných, zato však praktickejších pre bežné jazdenie. A konkurenciu má v tomto smere Actyon aj u materskej automobilky – Kyron je cenovo i výbavou veľmi príbuzný a má vzhľad i vlastnosti podstatne bližšie milovníkom športovo-úžitkových áut.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 5 rokmi
V roku 2012 dosiahol hodnotu 39,3 roka. Muži mali vlani priemerne 37,7 rokov a ženy skoro 41 rokov. Starnutie sa netýka len Slovenska, naberá globálny rozmer a nevídané tempo.
pred 4 rokmi
Krátkodobé zvýšenie tlaku je v našom živote prirodzené. Jeho výška závisí od intenzity práce, ktorú vykonávame, od zdravotného stavu srdca a od priechodnosti ciev.
pred 6 rokmi
V čiernobielom videu si okrem 53-ročnej hviezdy zahralo aj niekoľko polonahých chlapov, ktorí sa provokatívne pohybujú okolo speváčky.
pred 5 rokmi
DVD nasleduje po knižnom bestselleri, z ktorého sa predalo viac ako 18 000 kusov.
pred 5 rokmi
Verejný sektor by sa mal podľa prieskumu Európskej komisie viac prispôsobiť potrebám občanov.
pred 10 rokmi
Transport krvou ani prechod cez bunkovú blanu nie je potrebný.
pred 7 rokmi
Sympatický spevák v polovici júna vydal doma v Nórsku svoju národnú prvotinu.
pred 3 rokmi
Grécka vládna strana Syriza bude mať v septembri mimoriadny stranícky zjazd, na ktorom bude riešiť spor medzi premiérom Alexisom Tsiprasom a radikálnym ľavicovým krídlom strany.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT