Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 26. septembra 2017, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Rozdiely sú v spôsoboch - 2 x Peugeot 207 SW

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 12.05.2008

Nájdite sedem rozdielov, alebo najlepším dôkazom rozdielnej výchovy sú zistenia prameniace z priameho porovnania súrodencov.
Rozdiely sú v spôsoboch - 2 x Peugeot 207 SW
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Nájdite sedem rozdielov, alebo najlepším dôkazom rozdielnej výchovy sú zistenia prameniace z priameho porovnania súrodencov. Dvestosedmička ako dvestosedmička, poviete si. Opak je ale pravdou, naše dvojičky nemohli byť odlišnejšie. Pravda, obe patria do rodinky 207 SW. Obe poháňa motor s objemom 1.6 litra. Obe majú päť-stupňovú prevodovku. A taktiež, obe stoja niečo nad pol milióna. Ktorú si teda vziať? 207 Outdoor, alebo 207 Sport?

Otázka priam shakespearovská, no po takmer tisícke kilometrov poznáme, zdá sa, už aj zopár odpovedí. Všetko sa to začalo v showroome. Kým prívlastky Outdoor a Sport pri kombíku od Peugeota, navyše ich najmenšieho, pôsobia trošku umelo, skutočnosť je ceľkom zaujímavá.

Začnime ale pri našom obľúbenom slovíčku Sport. Aj keď väčšina automobiliek podobne označuje svoje športové modely, alebo limitované edície, Peugeot prívlastkom Sport označuje stupeň výbavy. A tak namiesto obrovských kolies, silného výfuku, veľkého výfuku, či rýchlych pásov vedúcich celou karosériou Peugeot získava panoramatickú (fantastickú) strechu, zadné otvárateľné okno kufra (praktické na odkladanie menších predmetov do kufra), lepšie autorádio, či klimatizáciu. No a samozrejme, športový volant, sedadlá, chrómovanú koncovku výfuku a predný nárazník SPORT. Toľko teda k nášmu čiernemu Sport-u.

Outdoor, ako už názov napovedá, na všetko ide úplne odlišným spôsobom. Klasickú karosériu SW-čka v Peugeote mierne podvihli (127mm vpredu, 132mm vzadu), podvozok poriadne spevnili (motor dostal dokonca aj spodný kryt) a nakoniec to celé dokolečka oblepili plastovými dekoráciami na spôsob esúvečiek. Auto okrem toho dostalo taktiež predný nárazník SPORT a špeciálne šesťnásťpalcové kolesá predávané iba v tomto vyhotovení. Ten náš do vienka získal aj farbu žltú Lacertu, ktorá okrem vznešeného mena priťahovala viac pozornosti, ako vedľa-stojací, upravený športiak.

A to je aj prvý zásadný rozdiel. Kým čierny Sport si všimol málokto, za žltým Outdoorom sa obzerali všetci a aj keď bolo zaparkované, záujem okoloidúcich bol vždy dostatočný. Druhým, omnoho významnejším odlišujúcim prvkom bol samozrejme motor. 1.6 HDI a 1.6 VTI sú si podobné nielen objemovo, ale aj správaním. Oba majú totiž rovnakú chuť po otáčkach. Aj keď, nebolo všetko tak hneď od začiatku. Outdoor sme dostali tesne po zábehu a tak je veľmi ťažké posúdiť budúce správanie aj spotrebu. Tá spočiatku neklesla pod 8 litrov na sto kilometrov v meste, no ku koncu testu sa už držala blízko pri hranici 7.3 litra. Odkedy počiatočný stav počítadla prekročil prvotných 2000 kilometrov, pri ktorom sme si auto prevzali, motor sa zlepšuje každým kilometrom. Zvukovou kulisou, spotrebou,ale najmä prejavom. Jeho počiatočný, utlmený charakter rýchlo vystriedal hlad po otáčkach. Vzhľadom na „terénnejšiu“ povahu vozidla to nepôsobí prirodzene, no predsudky musia ísť bokom. Zvuk rastúcich otáčok si jednoducho stále pýta viac.

1.6 HDi toľko svojím zvukom neláka ( jeho jeho zvuk nie je najpríťažlivejší, no rozhodne ani príilš rušivý), no ako nasvedčujú parametre, najvyšší výkon motora je dostupný práve v štyrok tisíckach, nie teda práva najbežnejších otáčkach pre naftové motory. A práva tam ho aj veľmi ťahá. A čo sa týka jeho spotreby. V meste si motor vypýta v priemere päť a pol litra, na diaľnici pri ustálenej povolenej rýchlosti zhruba o liter viac. Nepodstatný detail, no ak by sme si mali vybrať, zobrali by sme si práve toto hádeíčko. Malému sťahováku stačí nielen dynamicky, ale aj povahovo. Navyše, dojazd skoro sedemsto kilometrov tiež nie je práve na zahodenie. Obzvlášť v často neľahkých testovacích podmienkách. Mať tak ale presnejšiu 6-stupňovú prevodovku.. Situácia so spotrebou by bola lepšia v oboch prípadoch..

Poďme ale ďalej. Ako sme už spomínali na začiatku, Outdoor má o niečo vyššiu svetlú výšku. Tá ho síce do poriadného terénu nepustí (bežné pneumatiky, predný náhon ho limitujú dostačujúco), no na lúky, nespevnené povrchy a niektore lesné cesty postačuje a nemusíte sa báť, že si poškodíte podvozok po prvých metroch. Okrem tejto malej príjemnosti ale niekoho poteší aj komfortnejšie správanie. Sport na svojích kolesách s rovnakou veľkosťou prechádzal väčšinou nerovností s omnoho hlasnejším, ako aj citeľnejším prejavom. Naopak na diaľnici, tam kde Outdoor plával, Sport isto a sebavedomo držal svoju stopu, pričom vodičovi dával siľnejší pocit dôvery. Jednoduchý výsledok, na diaľnice berieme Sport, do mesta a okolia Outdoor..

Pokiaľ ide o zvyšok auta, Peugeot sa rozhodne nemá za čo hanbiť. Kvalita spracovania interiéru je na veľmi dobrej úrovni, v tejto cenovej kategórií niet čo vyčítať (SW začína od 391.000.-Sk). Plasty aj keď sú niektoré tvrdšie pôsobia príjemne. Netradičným azda z pohľadu vodiča bolo iba umiestnenie spätných zrkadielok, no po pár dňoch sme si zvykli. Vodič aj spolujazdec okolo seba nájde aj dostatok odkladacích priestorov či už na poháre, telefóny, kľúče, či aj naopak väčšie predmety. Sedadlá boli lepšie vo verzií Sport, tie poskytovali vhodnú oporu najmä v zákrutách, nepôsobiac pri tom ani tvrdo, ani unavujúco. Zadná lavica je na tom s priestorom už o niečo horšie. Pohodlne sa vzadu odvezú najmä deti, ostatní nad 180 cm budú mať málo priestoru.

A tak to chodí aj v skutočnom svete. Objem kufra je rovnaký (337 litrov, respektíve 1258 so sklopenými zadnými sedadlami), počet odkladacích miest (dostatočný) tiež, jeho praktičnosť rovnaká (výbava SPORT má ale otváracie zadné sklo na zadných dverách), v motoroch máme jasno a tak definitívne rozhodnutie záleží od spôsobu jazdy, alebo prostredia, v ktorom sa auto bude pohybovať. No a samozrejme, od veľkosti rozpočtu..




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Online predaj výživových doplnkov pre zdravie, ...
Prekladateľská agentúra ALEX



Vykonávame elektroinštalácie (i menšieho rozsah...

Hľadáme partiu stolárov
Kúpele Luhačovice, a. s., sú atraktívnym zamest...

79 999.00 €
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 66 m2, novostavb...
87 000.00 €
Na predaj byt, 4 a viac izieb, rozloha 86 m2
110 000.00 €
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 69 m2





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred rokom
V hlavných úlohách filmu Rozprávky pre Emu sa môžete tešiť na Ondřeja Vetchého a Aňu Geislerovú.
pred 5 rokmi
Tvrdia to vedci z Boston University, ktorí rok sledovali 633 pacientov s dnou.
pred 7 rokmi
Atkinson, svoju diétu charakterizuje ako nízkotuková diéta, pričom kladie dôraz nie na rýchle schudnutie s jojo-efektom, ale presadzuje myšlienky dlhodobého schudnutia...
pred 5 rokmi
Z celkového počtu ochorení bolo 377 chrípkových
pred 3 rokmi
Rok 2014 sa pre slovenskú R´n´B divu Tinu niesol v duchu dvoch elementov – rodiny a akustických projektov.
pred 4 rokmi
O život sa pripravil skokom z tretieho poschodia.
pred 4 rokmi
Mechanický hlavolam, známy na celom svete, vymyslel v roku 1974 maďarský sochár a architekt Ernő Rubik.
pred 4 rokmi
Táto dvojica si nemala kedy upevniť pozíciu na trhu natoľko, aby ich revolučná vlna nezmietla so sebou na toľko, že zrejme obaja usúdili, že doba sa zmenila a mali by sa venovať niečomu inému, ako spevu.

 
 
 

MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
Vanda vydala svoj prvý španielsky album. Jej nový singel vás prekvapí
Slovenská speváčka vydala popový album v španielčine. Akokoľvek zvláštne to pôsobí, výsledok znie veľmi zaujímavo a sviežo.
Vanda vydala svoj prvý španielsky album. Jej nový singel vás prekvapí
September plný hudobných noviniek!
Fergie, Rag'n'Bone Man, Anastacia, Madonna, Suzi Quatro, Shania Twain
September plný hudobných noviniek!