Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 25. apríla 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Renault Thalia 1,4 16v Dynamique - praktický sedan

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 06.02.2007

Francúzska automobilka Renault svojimi výrobkami oslovuje široké spektrum záujemcov o automobil. Je preto potešiteľné, že nezabúda ani na sociálne slabšie skupiny obyvateľstva, resp. menej náročných kupcov a ponúka im dva typy – Thaliu a Logan (Daci
Renault Thalia 1,4 16v Dynamique - praktický sedan
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Francúzska automobilka Renault svojimi výrobkami oslovuje široké spektrum záujemcov o automobil. Je preto potešiteľné, že nezabúda ani na sociálne slabšie skupiny obyvateľstva, resp. menej náročných kupcov a ponúka im dva typy – Thaliu a Logan (Dacia), ktoré kombinujú zaujímavý pomer úžitkových vlastností k nadobúdacej cene.

Dnes sa pozrieme na menší z uvedenej dvojice – Renault Thalia v najluxusnejšej výbave., ktorý poháňala benzínová „jedna-štyrka“ Renault Thalia nepatrí medzi autá, za ktorými sa budú ľudia na s obdivom obracať... Už na prvý pohľad je zrejmé, že východzím typom bol hatchback Clio, ktorému konštruktéri trochu násilne „prilepili“ rozmerný batožinový priestor. Jednako, Thalia si aj napriek skutočnosti, že neoslňuje vzrušujúcimi krivkami karosérie, dokázala uchovať špecifický francúzsky šarm.

Základom modernizácie Thalie je prepracovaná maska so svetlometmi s čírou optikou a svetlami do hmly, ktorá posilňuje osobnosť Thalie a zvýrazňuje jej dynamický charakter. Prepracovaná predná časť s čistými, jasnými líniami pochádza z modernizovaného Clia 2. generácie a predný nárazník, ktorý má farbu karosérie, spoločne s maskou štýlovo zjednocujú Thaliu s najnovšími typmi francúzskej automobilky. Nový je aj zámok batožinového priestoru, ktorý nesie masívne logo francúzskej značky a dizajnové zmeny neobišli ani zadné skupinové svetlá. Pri zadnej časti treba spomenúť ochranný pás, ktorý sa okrem iného podieľa i na odľahčení zadnej línie vozidla.

Zdá sa akoby Thalia dozrela ako víno – čím staršia tým lepšia a krajšia, a tak s nesmieme diviť, že v súčasnosti je oveľa príťažlivejšia ako na začiatku predaja, na čom majú zásluhu okrem zjemneného vonkajšieho dizajnu aj ďalšie inovované detaily, ktoré prospeli interiéru a výbave.

Podstatné zmeny sme zaznamenali aj v interiéri testovaného vozidla. Ten na nás pôsobil sympaticky a útulne a kvalita použitých materiálov, dobre dielensky spracovaných, bola na slušnej úrovni. Prístrojový panel je nám akýsi povedomý – pochádza z Clia 2. generácie. Veľkým plusom je volant s radiacou pákou, ktoré sú obšité kožou. Ovládače sú logicky a prehľadne usporiadané; odpovedá však zažitému štandardu s niekoľkými francúzskymi špecifikami. Vkusné sú aj nové prístroje. Na otáčkomeri nám chýbalo varovné červené pole, ktorého absenciu nahradzoval omedzovač otáčok zasahujúci bez varovania po prekročení 6 500 ot/min. Dobre do rúk padnúci volant sympatického, malého priemeru by sme si však vedeli predstaviť aj s hrubším vencom. Akýmsi náznakom luxusu v tomto type automobilu bola automatickú klimatizácia, za ktorú však bolo potrebné priplatiť, lebo sériovo sa dodáva iba mechanická klíma.

Sedadlo vodiča i volant s posilňovačom riadenia sú výškovo nastaviteľné, po ruke bolo elektrické ovládanie predných okien a vonkajších spätných zrkadiel a klimatizácie. Horšie to bolo s ovládaním zadných okien, ktorých ovládače sa nachádzajú medzi sedadlami na stredovom tunely za ručnou brzdou. Autorádio sa dalo ladiť ovládaním zabudovaným pod volantom. Pri ozvučení interiéru sa pamätalo aj na spolujazdcov na zadných sedadlách.

Rázvor naprav 2470 mm umožnil vytvoriť dostatok miesta aj vzadu – pre priemerne vysoké postavy. Skutočnosť je taká, že osoby vyššieho vzrastu sa sťažovali na nedostatok miesta pre nohy a nad hlavou.

Problémom pomerne pohodlných sedadiel sú ich „úsporné“ rozmery. 190 cm vysokému chlapovi operadlo končí v oblasti lopatiek, nedostatočná sa nám zdala aj ich šírka. Ak sedia vpredu dvaja urastení dospelí, miesta nie je nazvyš. Vzadu je situácia obdobná.

Prednosti Thalie s vonkajšími rozmermi 4 191 x 1 911 x 1 440 mm (dĺžka x šírka x výška) sa však neukrývajú v jej výzore; tie je potrebné hľadať úplne niekde inde a tu je zakopaná obľuba Thalie a odpoveď na skutočnosť, že stále patrí k najobľúbenejším typom slovenských motoristov.

Predovšetkým je to atraktívny pomer ceny k úžitkovým vlastnosti, nezanedbateľným plusom je aj batožinový priestor s fantastickým objemom. Konkrétne sa bavíme o 510 litroch jeho kapacity, ktorá sa po sklopení operadiel zadných sedadiel dá zväčšiť takmer na dvojnásobok.

Žiaľ, nedelené zadné sedadlá a úzky, len cca 200 mm vysoký spojovací otvor medzi „kufrom“ a kabínou, ho v tejto zostave predurčujú na prevážanie menších predmetov; s prepravou dlhých predmetov, napr. sme ale problémy nemali. Malá je aj šírka veka batožinového priestoru inak dobre využiteľného „kufra“.

Srdcom testovanej Thalie bol zážihový 16 ventilový štvorvalec 1,4 l s nadštandardným výkonom 72 kW/100 k pri 6 000 ot/min. a maximálnym krútiacim momentom 127 Nm pri 3 750 ot/min., ktorý ľahkému, len 980/1 500 kg (pohotovostná/celková hmotnosť) vážiacemu sedanu prepožičiava veľmi slušnú dynamiku vyjadrenú maximálnou rýchlosťou 186 km/h a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 11,2 s. Milo nás prekvapilo veľmi dobré odhlučnenie motoru a jeho ochota rýchlej reakcie na zmenu polohy plynového pedálu.

Moderná hnacia jednotka, ktorá spolupracuje s päťstupňovou mechanickou prevodovkou, vyhovie širokému spektru temperamentu vodičov: od ležérnych, ktorí uprednostňujú jazdu bez častého preraďovania prevodových stupňov a v meste môžu s Thaliou 1,4 jazdiť pokojne aj na päťku, až po skupinu temperamentných, ktorí majú záľubu v dynamickom spôsobe jazdy. Reakcia francúzskeho štvorvalca na povely v podobe stlačenia pedálu plynu bola v tomto prípade prekvapivo ústretová a svižná. Ak sme ho náhle popohnali, neprotestoval: razom sa zmenil na udatného bojovníka a ochotne dával najavo silu, ktorá v ňom väzí. Iba limitujúci počet koní mu zabránil ukázať viac...

To sme pocítili napr. pri rýchlom predchádzaní do kopca alebo pri plnom obsadení. Čulému motoru zrazu chýba sila a tak nám neostávalo nič iné, dvakrát si dobre rozmyslieť tento manéver. Pri výletnom tempe alebo v meste je všetko v poriadku a motor sa odmeňuje svojmu pánovi tichým, nerušivým pradením a rovnako priaznivou spotrebou, ktorá sa počas testu pri kombinovanej prevádzke sa ustálila na slušnej hodnote 7,6 l/100 km. Výrobcom udávané hodnoty spotreby v mestskej prevádzke, mimo mesta a kombinovanej sú 9,9/5,4/7,0 l/100 km. Objem palivovej nádrže 50 l tak zabezpečuje minimálny dojazd 500 km.

Jazdné vlastnosti sedanu vyplývajú zo zmesi komfortne ladeného pruženia a jednoduchého podvozku s nezávisle zavesenými kolesami. Thalia sa v nízkych a stredných rýchlostiach správala bez náznakov nervozity; svoje kvality potvrdila aj na komunikácii s jamami a najrôznejšími nerovnosťami.

Isté problémy nám robila citlivosť na bočný vietor. Jeho účinky bolo nutné korigovať volantom, napr. predbiehajúci kamión len tonu vážiacu Thaliu slušne rozkolísal, podobne s ňou zamával aj nečakaný poryv vetra na moste.

Vysoko položené veko objemného „kufra“ sťažuje manévrovanie na stiesnenom priestore, napr. pri parkovaní, keď sme nevideli zadné „rohy“ karosérie a do medzery sme sa vsúvali viac nemej na slepo.

Renault Thalia ponúka útulný a hodnotne pôsobiaci interiér a veľmi príjemný, pomerne ekonomický motor. Kto hľadá cenovo dostupný automobil a je priemerného vzrastu, tomu Thalia určite vyhovie. Najlacnejšia Thalia s motorom 1,2 16V 55 kW/75 k je k dispozícii od 284.900,- Sk, základná cena sto koňovej Thalie ICE 1,4 16V je 386.900,- Sk, v najluxusnejšej výbave Dynamique sa cena vyšplhá niečo nad 400 tisíc Sk (408.900,- Sk), cena testovaného vozidla, ktoré malo naviac automatickú klimatizáciu (+ 7.100,- Sk) a metalízu (+ 12.300,- Sk) tak vzrástla na konečných 428.300,- Sk.
 
Klady
- útulný interiér z príjemných materiálov, - objemný batožinový priestor, - ľahké ovládanie, - výkonný motor, - priaznivá cena.

Zápory
- obmedzený vnútorný priestor s menšou variabilitou, malé sedadla, - citlivosť na boční vietor, - obmedzená aktívna a pasívna bezpečnosť.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Svoje trojmesačné turné po českých a slovenských kluboch uzavrie skupina The Paranoid v Ostrave. Vystúpi ako hosť na súťaži Radegast Líheň a prevezme aj rolu jej patróna.
pred 8 rokmi
Mladé a hlasovo nadané dievča z vidieka v podaní Christiny Aquilery mieri za slávou do samotného Los Angeles...
pred 7 rokmi
Hudba k filmu The Amazing Spider-Man, k jednej z tohtoročných letných filmových premiér, o ktorú sa postaral James Hornes (Titanic, Votrelci, Statočné srdce, Čistá duša, Avatar).
pred 8 rokmi
Apple po štyroch rokoch zosadil z trónu Google. Štúdia firmy Millward Brown tvrdí, že hodnota značky výrobcu iPhonov a iPadov je 153 mld. USD, čo je takmer polovica jej trhovej kapitalizácie.
pred 5 rokmi
Slávny americký spisovateľ, autor medzinárodného bestselleru Da Vinciho kód navštívil Prahu.
pred 7 rokmi
Slovenská skupina Iné Kafe vydá v pondelok 14. novembra nový album Právo na šťastie. Bude to ich prvá štúdiovka po osem rokov starom albume Bez Udania Dôvodu (2003).
pred 9 rokmi
Tri roky po vydaní úspešného albumu Worlds Collide dokončila Apocalyptica svoj siedmy štúdiový album, nazvaný 7th Symphony.
pred 7 rokmi
James Holmes 20. júla na polnočnej premiére filmu Návrat temného rytiera zabil 12 ľudí a 58 ďalších zranil.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT