Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 24. októbra 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Renault Sport na tému Twingo

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 16.12.2008

Trojkové Clio od RenaultSportu je vážna mašina, pri ktorej sa aj skúsená konkurencia musela vrátiť k rysovacím doskám...
Renault Sport na tému Twingo
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Vopred sa ospravedlňujeme za expresívne výrazy.
Trojkové Clio od RenaultSportu je vážna mašina, pri ktorej sa aj skúsená konkurencia musela vrátiť k rysovacím doskám a jeho starší brat Megane, v poslednej reinkarnácii R26R na ringu zahanbil svojím časom dokonca aj päťstokoňové „ubersedany“ z Nemecka. Nové Twingo, predstaviteľ toho najmenšieho z našich ciest dostalo nálepku RS iba nedávno, no okamžite po zaradení tohto vozidla do press parku Renaultu sa začali šíriť legendy. Tá prvá je zaujímavejšia, rozpráva napínavé príbehy plné zákrut a vraj to je riadna pecka. Ďruhá sa obmedzuje iba na suché konštatovanie, že Twingo vyzerá odvážne, no očakávania boli väčšie.


Faktom je, že by ste mali zbystriť pozornosť. Twingo RS si to síce vynúti samé, no pre tých, ktorí ho zatiaľ videli iba na fotkách, je to dôležitá informácia. Renault nepodcenil žiadnu potenciálnu skupinku budúcich majiteľov a tak okrem vecí ukrytých pod karosériou Twingo patrične vyšperkoval aj z vonku. Rozšírená karoséria sa stala domovom aj pre zopár vkusných spojlerov, nenápadnú koncovku výfuku, pekné kolesá a samozrejme nutné polepy Renault Sport. Naše Twingo oproti štandardu dostalo príplatkový podvozok CUP, ktorý sedí ešte o 4mm nižšie k zemi ako podvozok Sport, respektíve 14mm oproti podvozku Twinga GT a sedemnásť-palcové disky z ľahkých zliatin.

Minulý rok síce o kríze vedeli iba amíci, no už vtedy sa rozhodlo, že Twingo dostane jedna-šestku. Bez turba. Naozaj živú, mimochodom. A tých 133 koní stačí. Aj pri 6750 otáčkach. Píšu, že na stovke je auto za 8.7 sekundy a ide 201. Stačí ale usadnúť do výborných sedačiek, nastaviť si výškovo volant, na ktorom je malý guľatý otáčkomer (komentár nezainteresovanej osoby:„ nemá to už nejako veľa áut takto?“), zrkadielka a naštartovať. Zvuk je pôsobivý. Motor vrčí a výfuk si jemne prská už od voľnobehu. Ale ešte pár drobností. Oranžové bezpečnostné pásy sú pekné a naše Twingo malo aj zopár neštandardných drobností navyše – manžeta riadiacej páky spolu s riadiacou pákou boli iné, ako sériové a keďže v zozname príplatkovej výbavy sme ich nenašli – v prípade záujmu treba asi kontaktovať predajcu. Taktiež úprava pedálov so znakmi známymi skôr z hudobných prehrávačov má niečo do seba a aj keď si zvyčajne na také maličkosti nepotrpíme –pôsobia milo a hodnotne.

Asi dve minúty od tejto chvíle už budete mať ale zaradenú päťku a iba neveriacne pozerať na digitálny tachometer. Jednak za to môže poriadne nakrátko sprevodovaná skriňa (pri 130 točí vyše 4000 otáčok), po druhé tuhosť Cup-ového podvozku a tiež odozva motora, ktorá pripomína väčší agregát z Clia. Nečudo, prevádzková hmotnosť Twinga predstavuje iba 1049 kilogramov, ktoré sedia na extrémnom podvozku. Od tohto momentu už záleží iba na vás, aku cestu si zvolíte a ku ktorej legende sa prikloníte. Pre tých, ktorí čakajú extrémnu akceleráciu na prvý prevodový stupeň a pohodlné vozenie toto auto jednoducho nie je. Omnoho dôležitejšia je totiž jeho pružnosť, láska k otáčkam a hlavne spolupráca so zvyškom karosérie.

Tá funguje dokonalo. Aj po presadnutí aj z Meganu RS budete mať ale pocit, ako keby ste si sadli do závodnej motokáry. Nízke pneumatiky Twinga informujú o povrchu, kamienkoch, dierach, či hrboloch tak intenzívne, že jedinou obranou je útok. Na riadiacu páku a otáčky samozrejme. Twingo zareaguje okamžite a vy sa každou chvíľou budete za jeho volantom cítiť lepšie. Obzvlášť, ak príde na zákruty. Už v tej prvej si všimnete, že tu niečo nesedí. Prší, vy ste práve prekročili povolenú rýchlosť a kontrolka ESP ešte ani raz neblikala.Twingo RS zásadne mení pohľad na rýchlosť. Rýchlosť v zákrutách takpovediac mizne spolu s metrami, ktoré prekonáte a Twingo si iba spokojne prská z výfuku. Ak pridáte, Twingo sa podvolí a pridá. Ak pridáte ešte viac a nebodaj pohnete volantom viac, ako je potrebné, možno si konečne preblikne aj ESP, no to už pôjdete naozaj rýchlo.

Ak ste asi doteraz mysleli, že vaše túžby po rýchlom aute dokáže uspokojiť iba Porsche, alebo podobný kaliber, ktorý je ale patrične drahý, no nemáte s podobnými autami skúsenosť, skúste Twingo. Mna presvedčilo. Twingo dokáže totiž aj v rozumnejších rýchlostiach sprostredkovať taký zážitok z jazdy, aký nie sú schopné poskytnúť ani niektoré viacnásobne drahšie autá. Samozrejme, existujú námietky proti. Twingo je malé. Twingo ma malý kufor a hlavne, Twingo RS je určite drahé! To tak ale celkom neplatí. Vodič sa na miesto stažovať nebude, rovnako ako ani spolujazdec. A tí vzadu? Keď nastúpia, majú dve možnosti. Vďaka posuvnej lavici sa môžu posunúť úplne dozadu, čo síce scvrkne kufor na 165 litrov, no miesta vzadu bude kráľovsky vela. Pre dvoch samozrejme (aj keď – ak si kúpite Cup-ový podvozok, vzadu asi nebude nikto chcieť sedieť – bolí z neho hlava – od nárazov o strechu ? ). Ak si ju neposunú miesta bude tak akurát, ale určite nie málo. A stále vám ostane 285 litrov na batožinu, čo je iba o niečo menej ako má nová Fabia. No a tá cena. Cenník hovorí 406 400Sk. Za auto so závodným podvozkom a tak výborným motorom. Navyše, v súčasnosti platí 20.000Sk zvýhodnenie, s ktorým sa dostanete na konečnú cenu 386 400.-SK. V základnej výbave samozrejme, alebo ak si priplatíte za lepšie audio, digitálnu klímu, podvozok Cup, či väčší zadný spojler, dostanete sa na zhruba 420 000.-SK. Spomínali ste konkurenciu? Cenovo? Nepoznáme. Jazdnými vlastnosťami? Áno, zhruba za cenu približne o dvesto, až tristotisíc korún vyššiu.

Ešte maličkosť, ktorá zaujíma všetkých - spotreba. Twingo má 40 litrovú nádrž, ktorú sme po doplnení vyčerpali za približne 400 kilometrov. Nie úplne, iba začala svietiť rezerva. Podmienky boli ale neúprosné, ako vidno aj na jednej z fotiek. To ostatné si už vypočítajte sami.

Je to teda nový Renault 5 Turbo? Nie tak úplne, predsa len povahu subtílnej turbínky v dnešnej dobe len tak nikto zo sériových výrobcov znovu nezreprodukuje, ale budete po ňom túžiť rovnako. Prípadne po pohľade do cenníka ešte viac. Niečo nad dvanásť tisíc eur je totiž viac, ako fantastická ponuka. Veď už okrem spomínaného fantastického agregátu, výborného podvozku v aute nájdeme takmer všetko. Klimatizáciu, hmlovky, tempomat, disky z ľahkých zliatin, rádio či kompletnú elektriku. A pokiaľ ide o bezpečnosť, Renaultu sa vždy podarí vytĺcť aj slušnú porciu hviezdičiek od NCAP, čomu pomáhajú aj štyri sériové airbagy, ESP, či asistenčný systém bŕzd.

Po pravde, nie je to auto pre všetkých. Veľkej skupine sa bude zdať pritvrdé, iným slabé. Pre nás ostatných - mali by sme asi zaviesť ocenenie Redakčný TIP. Ja by som dal Twingu RS hneď aj dve ..




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Zbav nás zlého je napínavý krimihoror, v ktorom autor skĺbil klasické vymietanie diabla s akčným policajným pozadím.
pred 9 rokmi
Zakladajúci člen Genesis Mike Rutherford prichádza s novým albumom svojho paralelného projektu Mike & The Mechanics, ktorý vyšiel v apríli a dostal názov The Road.
pred 7 rokmi
Francúzsky režisér, scenárista a herec, Laurent Tuel, bol v roku 2007 nominovaný na cenu César za snímku Jean-Phillipe o znovuzrodení najvyššej francúzskej rockovej hviezdy.
pred 8 rokmi
Predstaviteľ Sheldona Coopera v komediálnom seriáli Teória veľkého tresku (2007) po prvý raz verejne prehovoril o svojej sexuálnej orientácii.
pred 3 rokmi
7. srpna uplyne 90 let od narození Jiřího Maláska - klavíristy, hudebního skladatele, aranžéra, rozhlasového a televizního hudebního dramaturga. SUPRAPHON jeho tvorbu připomene exkluzivním 3CD Zlatá kolekce, jež sestavil jeho syn Petr Malásek.
pred 5 rokmi
V roku 2009 sa zdalo, že jedna z úspešných britských skupín konči.
pred 7 rokmi
Projekt Bezpečný návrat domov je zameraný na prevenciu rizík, ktoré vznikajú pri návrate z diskoték či zábav.
pred 12 rokmi
Kvety v knihe Alica v krajine zázrakov od Lewisa Carrolla vedeli rozprávať, ale tie v záhrade pri mestečku Gally neďaleko Paríža sú jedlé!

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT