Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 20. októbra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Renault Megane na tretí pokus

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 27.11.2008

Fotky nového Megane unikli zamestnancom Renaultu už pekných pár týždňov dozadu a v Paríži sme ho videli už aj všetci konečne naživo.
Renault Megane na tretí pokus
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Fotky nového Megane unikli zamestnancom Renaultu už pekných pár týždňov dozadu a v Paríži sme ho videli už aj všetci konečne naživo. Zopár zahraničných novinárov už malo tú česť no my sme si museli chvíľu počkať. 17. november ale nebol iba sviatkom, v tento dátum sa konečne aj nám podarilo poprehánať toto vozítko v okolí slnečného Madridu a priniesť niekoľko prvých postrehov.

Auto s vami začne komunikovať okamžite, ako sa k nemu priblížite. Dizajnový jazyk je výrečný a je jedno, či pred sebou máte päť-dverový model, alebo trojdverové „coupe“, ako ho v Renaulte volajú. Oblé tvary s ostrými hranami sa len tak na povrchu ako keby hrali, pôsobí to dobre. Stačí sa iba pozrieť z blízka na niektoré detaily.. čo vás ale okamžite zatiahne do kabíny, kde je pokrok najvýraznejší. Preč sú rôzne povrchy z minulej generácie, ktoré sa tak ľúbili rozozvučať po niekoľkých tisíckach kilometrov a vy sa pozeráte na jednoduché a čisté línie pochádzajúce z väčšej Laguny. Podarená je najmä kaplnka združujúca tie najdôležitejšie ukazatele, ktoré sú teraz združené v troch kruhoch. Tie sú navyše digitálne a veľmi efektne podsvietené, ako možno vidieť aj na obrázkoch – sú dobre čitateľné aj za ostrého svetla. Sedačky sú dobré – testované vozidlá majú samozrejme plnú výbavu, no v 5dverovom aute sa nám zdali sedáky trochu krátke – pokiaľ vaša výška prevýši 190 centimetrov. V trojdverovom modeli samozrejme treba rátať s komplikovanejším nastupovaním – našťastie majú predné sedadlá (elektrické) pamäť, čiže sedadlo sa pekne vrátilo na svoje miesto a vcelku aj rýchlo.

Tlačidlo štartovania okamžite vybudí motor a my vyrážame vpred. Ticho, s ktorým nový Megane prichádza do svojho segmentu narobí vrásky všetkým konkurentom. Či išlo o výkonný 180-koňový dvojlitrový agregát s prepĺňaním, alebo naftový motor – ticho od motora v bežných otáčkach bolo úžasné. Benzínový dvojliter so svojím športovým charakterom trošku výraznejšie preniká do kabíny, čo by bolo v zásade v športovom aute v poriadku – iba ten náš kus bol v prípade, ak sme stále jazdili vo vysokých otáčkach (nad 5 tisíc), možno až trošku príliš intenzívny. Nie rušivý – iba ho niekedy počuť tak, akoby monotónne – bez rastúcej intenzity. Ak sme ale preradili vyššie a vrátili sa ku normálnej jazde, bolo po probléme.

Jeden výrazný „problém“ sme ale zaznamenali všetci - idete si po krajinke, okolie sa len tak premieta okolo, vy predbiehate iné autá, zaradíte sa nazad do pruhu. Ak sa v tom momente pozriete na tachometer – možno budete rovnako prekvapení ako my – tam svieti totiž číslo 200.. znie to neuveriteľne, ale je to tak. Megane dokáže pocit rýchlosti tak dokonalo izolovať, že si ani neuvedomíte, ako rýchlo idete. A je jedno, či na diaľnici, alebo obyčajnej ceste. Nespoznáte to. Podvozok oboch vozidiel bol na španielskych cestách ako doma – tichý, poddajný a tak správne tuhý. Trojdverový model je samozrejme o 12 milimetrov bližšie k zemi a je ešte o niečo tuhší, no stále v týchto podmienkach veľmi príjemným spoločníkom. Po novom presne cítite, ako v zákrutách pracujú jednotlivé tlmiče, karoséria a vnímate aj to – ako interiér konečne neprotestuje. Nemôžeme sa dočkať, kým vozidlo získame na naše cesty, ktoré lepšie ukážu, čo toto auto dokáže. Na prvé rande bol ale dojem výborný.

V zákrutách si to Megane užíval rovnako, ako vodič. Riadenie je priame, s obmedzenou spätnou väzbou, no nie príliš preposilované, ako v minulej generácii. Mechanici sa s ním poriadne vyhrali, riadenie je totiž úplne nové, nielen jemne prepracované. Elektrický posilovač je najnovšej generácie, silentbloky dostali novú konštrukciu a v je to aj poriadne cítiť. Nemohli sme sa ubrániť pocitu, ako keby sme jazdili iba v o niečo menšej Lagune, čo je v priamom porovnaní s predchodcom, Meganom 2, obrovský kompliment. To auto určite nebolo zlé, predalo sa ho predsa vyše 3.8 milióna kusov z celkového množstva 8.5 milióna predaných Meganov, no malo aj svoje rezervy. Tie nový Megane vypĺňa veľmi dobre a jazda v ňom u nás zanecháva iba tie najlepšie pocity. Ak by sme mali hodnotiť motory – benzínový dvojliter je poriadny ťahúň, no nie je to vysoko-otáčkový milovník. Tiahne však plynule a okamžite, pričom rýchlosti, v ktorých sa budete pohybovať záležia iba na vás. Auto ich zvládne, dokonca o tom ani nebudete vedieť, majte sa teda na pozore. My sme s autom jazdili v priemere za štrnásť litrov, no naša jazda mala veľmi ďaleko od bežnej premávky a jazdili sme takmer výhradne na prázdnych cestách, čo sa aj odzrkadlilo. S naftovým motorom o výkone 130 koní to bolo podobné. Podmienky identické, spotreba polovičná, ale podľa zvuku bol motor ešte príjemnejší. Tichší a pre nás aj kultivovanejší. Keď sa ale vozidlo dostane na náš trh, rozhodovanie bude o to ťažšie, že motorov nájdeme v päť-dverovom modeli 9 a v kupéčku 8. Ale aspoň si vyberie naozaj každý. A pokiaľ ide o priestor – trojdverák je vzadu užší (14mm)a má o niečo nižšiu strechu (54mm), no stále pohodlný pre jeho pasažierov, ktorými budú vysoké osoby asi iba výnimočne. Samozrejme, má aj menší kufor. Kým väčši model má 405 litrov, športovejšie kupé má iba 377 litrov pre batožinu, čo ale pre väčšinu jeho majiteľov nebude predstavovať zásadný problém.

Ceny na Slovensku ešte nepoznáme, no tie francúzske už áno. 5dverový model začína približne na 18 tisícoch Eur a Coupe tesne nad dvadsiatimi tisíckami, čo by vzhľadom na kvalitu vypracovania, jazdné vlastnosti a ponúkanú výbavu mohlo osloviť široké spektrum zákazníkov. Teraz navyše aj tých, ktorým sa dizajn minulej generácie a la Avantime príliš nepáčil. Uvidíme teda už v januári, ako si auto bude rozumieť s našimi cestami či cenami, no už dnes môžeme zodpovedne prehlásiť, že tí frantíci nasadili poriadne tvrdú taktiku a ostatní sa jednoducho budú musieť prispôsobiť. Zákazníci sa majú veru na čo tešiť. A to sme ešte nespomenuli, že Megane by mal byť najbezpečnejším autom svojej triedy, ktorý ma dokonca v trojdverovom modeli aj úplne nové stehenné airbagy v sedačkách. Áno – v tejto triede. Vitajte v roku 2009.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 4 rokmi
Novovznikajúca strana Sieť za tri týždne vyzbierala dostatočný počet podpisov na založenie politického subjektu, aj s 30 percentnou rezervou.
pred 7 rokmi
2900 € je hodna Biblia Dalí, ktorú včera predstavili v bratislavskom Dóme sv.Martina.
pred 14 rokmi
Triatlon patrí v súčasnosti medzi olympijské športy a jeho popularita neustále stúpa.
pred 6 rokmi
Za každou katastrofou sa skrýva celý rad udalostí Rad spúšťacích momentov, ktoré dohromady vytvoria pohromu a to väčšinou bez predchádzajúceho varovania.
pred 7 rokmi
Vianočný koncert Josého Carrerasa v košickej Steel aréne vo štvrtok 8. decembra bude určite nevšedným zážitkom pre všetkých slovenských milovníkov vážnej hudby.
pred 8 rokmi
Aby náš imunitný systém účinne chránil pred infekciami a chorobami, potrebujeme stály a vyvážený prísun nevyhnutných vitamínov a minerálnych látok.
pred 5 rokmi
Predstaviteľom KDH sa nepáči, že päť týždňov pred zverejnením návrhu štátneho rozpočtu na budúci rok vláda žiadne nepredstavila.
pred 3 rokmi
Sily dobra a zla odnepamäti vedú vojnu o našu planétu.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT