Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 16. júla 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Renault Mégane CC 1,6 16V - spomienka na leto

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 24.11.2006

Renault Mégane CC je piaty karosársky variant typového radu Mégane. Francúzska štátna automobilka správne odhadla trend, keď v kategórii nižšej strednej triedy uviedla „celoročný“ kabriolet, a správnosť jej rozhodnutia potvrdzujú konkurenčné typy,
Renault Mégane CC 1,6 16V - spomienka na leto
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Renault Mégane CC je piaty karosársky variant typového radu Mégane. Francúzska štátna automobilka správne odhadla trend, keď v kategórii nižšej strednej triedy uviedla „celoročný“ kabriolet, a správnosť jej rozhodnutia potvrdzujú konkurenčné typy, ktoré sa snažia naskočiť do uháňajúceho rýchliku...

V redakčnom teste sme sa podrobne pozreli na modernizovaný Renault Mégane CC 1,6 16V, ktorému pod kapotou spokojne vrčal 1,6 litrový štvorvalec, najmenší ponúkaný agregát, akým môže byť „ce-cečko“ vybavené.

Na začiatku kabrioletu s pevnou skladacou strechou stál sedan Mégane, ktorého dynamické, ostro rezané tvary sa núkali, aby vznikol ďalší zaujímavý karosársky variant. Genéza kupé–kabrioletu s emblémom Renault však nie je samoúčelná: Mégane CC jasne naznačil svoj potenciál, keď úspešne expandoval do jestvujúcej medzery na trhu automobilov nižšej strednej triedy.

Renault Mégane CC predstavuje vozidlo, ktoré spája dva typy karosérii v jednej a dokáže tak optimálne vyhovieť rôznorodým požiadavkám a meniacim rozmarom počasia počas celého roka. Nielen ako elegantný kabriolet, ktorý umožňuje vychutnať jazdu s vetrom vo vlasoch, ale súčasne svoje kvality potvrdzuje aj pri nepriaznivom jesennom či zimnom počasí, keď pasažierom ponúka komfort, pohodu a bezpečnosť azdy auta s uzatvorenou karosériou. Aby sa atraktívne kupé zmenilo na príťažlivý kabriolet (uvedené platí aj obrátene), stačí stlačiť na prístrojovej doske tlačidlo – a vyčkať 22 sekúnd. Toľko totiž trvá elektromotorom zloženie trojdielneho hardtopu, ktorý pre Mégane CC vyvinula a vyrába nemecká firma Karmann z Osnabrücku. Prirodzene, pri zloženej streche sa objem batožinového priestoru scvrkne z pôvodných, rešpekt vyvolávajúcich 490 litrov na 190 litrov.

Renault Mégane CC 1,6 sa vyznačuje senzibilným, dobre vyladením a zreteľne komfortným pružením, ktoré však nedokázalo eliminovať necnosť vozidiel s otvorenou karosériou – vŕzgavé zvuky pri prejazde nerovností. Ak sme s kabrioletom prekonávali pozdĺžne nerovností, karoséria sa roztriasla, čo je prejavom jej menšej tuhosti v krute. To isté sa opakovalo, ak sme nabehli na jamu čí malú priečnu nerovnosť, ktorých na našich cestách je, žiaľ, požehnane. Situácia sa o niečo zlepší, keď pasažieri majú nad hlavami natiahnutú strechu, ale i tak krycie plasty mechanizmu skladania strechy znepríjemňovali inak pokojnú jazdu vŕzgavými zvukmi. Inak pruženie veľmi spoľahlivo filtrovalo všetky nerovnosti a nemáme mu čo vyčítať.

Interiér Mégane CC očaruje slušnou výbavou a solídnym dielenským spracovaním, ktoré vyniká hlavne pri zatiahnutej streche. Priestor pre posádku je navrhnutý tak že vyvoláva dojem vzdušného a priestranného interiéru. Povrch prístrojovej dosky je vyrobený z kvalitných plastov, usporiadanie prístrojov a ovládačov je prehľadné a logické.

Vodič a po jeho pravici sediaci spolujazdec nájdu dostatok voľnosti, hoci rám čelného okna je extrémne šikmý a zasahuje hlboko do kabíny – takmer k ich hlavám. Predné, anatomicky tvarované sedadlá s dlhým sedákom a vysokým operadlom ponúkajú veľký komfort sedenia, čo sme ocenili na dlhých trasách; aj priestor na nohy je vpredu veľkorysý.

Oveľa horšie sú na tom pasažieri vzadu. Už pri nastupovaní narazia na problém, dostať sa dovnútra. Ani široké dvere tento úkon neuľahčujú. A hovoriť o komforte sedenia na zadných sedadlách v prípade dospelých osôb by bolo nadnesené. Hoci je Mégane CC otypovaný ako štvormiestne vozidlo, vzadu si posádka pohodu veru neužije. V prvom rade je tu obmedzený priestor pre nohy a kolená, takže zadné sedadlá sú skôr vhodné pre deti.

Pre vozidlo vážiace vďaka nákladnej konštrukcii skladacieho hardtopu okolo 1,4 t sa štvorvalec 1 598 cm3 s maximálnym výkonom 82 kW/112 k pri 5000 ot/min a maximálnym krútiacim momentom 151 Nm pri 4250 ot/min zdá byť slabý. Slabšie dynamické vlastnosti pokrivkávajú navodenému dojmu, ktorý vyvoláva atraktívna karoséria. V každom prípade sa Mégane 1,6 CC nemôže radiť k športiakom – hoci tak vyzerá. Pokiaľ sa s touto skutočnosťou zmierime, a budete ho využívať na uvoľnenú jazdu, nebudete sklamaní. Viac ako stovka zapriahnutých koní dokáže zrýchliť Mégane CC 1,6 16V z 0 na 100 km/h za 11,8 s a pokračovať do maximálnej rýchlosti 195 km/h. Motor, ktorý spolupracuje s päťstupňovou prevodovkou s nezvyčajne presným radením, je dostatočne pružný, nemá strach ani z tiahlych stúpaní, avšak športový štýl jazdy v oblasti vysokých otáčok je mu cudzí, čo dáva najavo nielen strácajúcim dychom ale aj zvýšenou hladinou zvuku. Priemerná spotreba sa počas testu pohybovala na 8,1 litra na 100 kilometrov.

Hoci Mégane CC s „jedna-šestkou“ je základný model radu CC, nepatrí práve k najlacnejším štvorkolesovým priateľom človeka: v základnej verzií musíme za neho zaplatiť až 830 900,- Sk. Na druhej strane je tu bohatá sériová výbava, ktorá zahŕňa 6 airbagov, ABS, klimatizáciu, elektrické ovládanie bočných okien a nezanedbateľný je imidž, ktorý kúpou atraktívneho kupé-kabrioletu získam, nehovoriac o pôžitku z jazdy, ktorý nám poskytne v horúcich letných dňoch so zloženou strechou...




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Zvolenská povedala, že je to jej kamarátka Ove, s ktorou majú spoločný názor na vytvorenie jednej zdravotnej poisťovne na Slovensku.
pred 5 rokmi
Spoločnosti Intel a Rockchip budú vyrábať čipy pre cenovo dostupnejšie tablety, ktoré využívajú systém Android.
pred 6 rokmi
Najžiadanejšími zahraničnými destináciami boli pre obyvateľov európskej dvadsaťsedmičky v roku 2011 Španielsko, Taliansko a Francúzsko
pred 7 rokmi
Počet chorých na chrípku a chrípke podobných ochorení v 43. kalendárnom týždni vzrástol.
pred 8 rokmi
Na svadbe v New Yorku bola len Craigova 18-ročná dcéra Ella, 4-ročný syn Weisz Henry a ďalší dvaja priatelia.
pred 7 rokmi
Všetko najlepšie je zhruba hodinové stretnutie s osemročnou kariérou Mira Jaroša a tento výber je po každej stránke skvelou ukážkou toho, že to ani v najmenšom nebolo osem rokov zbytočných.
pred 5 rokmi
Celosvetový priemer je podľa najnovšej štúdie Medzinárodnej zdravotníckej organizácie (WHO) 6,2 litra čistého alkoholu na osobu.
pred 8 rokmi
Zážitky leta si až 70 % dovolenkujúcich Slovákov zvečnilo pomocou digitálneho fotoaparátu. Mobilný telefón použilo 23 %, digitálnu kameru 14 % a klasický fotoaparát len 2 % opýtaných.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT