Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 13. decembra 2017, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Renault Laguna - nový vietor do strednej triedy?

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 19.09.2007

Dizajn novej Laguny sme vám nedávno predstavili. Teraz sme využili pozvanie Renaultu na jazdnú prezentáciu, ktorá sa uskutočnila v horách okolo rakúskeho Salzburgu.
Renault Laguna - nový vietor do strednej triedy?
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Dizajn novej Laguny sme vám nedávno predstavili. Teraz sme využili pozvanie Renaultu na jazdnú prezentáciu, ktorá sa uskutočnila v horách okolo rakúskeho Salzburgu. Boli sme zvedaví, ako na nás auto zapôsobí na vlastné oči a ako sa bude správať na ceste. Jej predchodca totiž odchádza s mierne naštrbenou povesťou. Na trh síce vtrhol ako vôbec prvé auto, ktoré získalo maximum 5 hviezdičiek v testoch Euro NCAP, avšak v posledných rokoch sa pohybovalo na pomerne nízkych priečkach, pokiaľ ide o dlhodobú spoľahlivosť. Či sa kvalita zlepší sa po niekoľkých desiatkach kilometrov nedá povedať, to ukážu až najbližšie mesiace a roky. Určité indície však existujú – napríklad fakt, že novšie modely tejto francúzskej automobilky išli z hľadiska kvality výrazne nahor a niet dôvodu myslieť si, že s Lagunou to bude inak. Svedčí o tom aj dôkladný systém viacstupňovej kontroly, začínajúcej už u dodávateľov, ktorou budú prechádzať všetky diely auta so zvláštnym dôrazom na identifikované slabé miesta predchodcu.

Prvý kontakt s autom ukázal, že aj povestná francúzska chuť experimentovať má svoje hranice. Tretia generácia Laguny je skôr jemným preštylizovaním predchádzajúcej verzie. Predĺžená verzia Grandtour pôsobila charizmatívnejšie, okrem vizuálneho sme sa však s ňou do ďalšieho kontaktu počas prezentácie nedostali. Ak máme stručne zhrnúť naše dojmy, tak spredu auto pôsobí mimoriadne dynamicky a poďakovať sa za to môže predovšetkým vydarenému dizajnu svetlometov. Zboku by sme - nepoučení tlačovou správou – hľadali rozdiely pomerne dlho a zadná časť nám z estetického hladiska príliš nesadla. Tu by sme kritizovali to, čo sme pri pohľade spredu pochválili – trochu podivný „zrezaný“ tvar svetlometov. Hodnotenie výzoru je síce vyložene subjektívna záležitosť, možno však zovšeobecniť, že aj napriek spomenutým výhradám exteriérové zmeny autu prospeli, hoci žiadna veľká dizajnová revolúcia sa nekonala.

Interiér je z estetického hladiska dobre spracovaný, rovnako pozitívne možno hodnotiť aj kvalitu plastov. Dizajn prístrojovej dosky akoby trochu hľadal inšpiráciu u BMW, čo však vôbec neprekáža, skôr naopak. Jej veľkým plusom je výborná grafika navigačného displeja na stredovej konzole, navigácia je nielen za každých okolností dobre čitateľná, ale zároveň aj mimoriadne vydarená, pokiaľ ide o využívanú farebnú škálu. O niečo menej nás potešil za jazdy trochu horšie čitateľný tachometer. Pokiaľ máme ešte chvíľu kritizovať, tak pár bodov by sme autu strhli za priestor pre kolená vpredu, kam zasahuje až príliš široká stredová konzola a jediná naozaj podstatná výhrada smeruje k nie zrovna najoptimálnejšiemu posedu vodiča – hlavne pokiaľ je vyšší. Napriek výškovo nastaviteľnému volantu a sedadlu sa pomerne ťažko hľadala vhodná poloha na šoférovanie, sedeli sme až príliš vysoko a nohami blízko venca volantu. Podobnú skúsenosť mali počas prezentácie aj ďalší kolegovia, takže pokiaľ je niekto zvyknutý sedieť nižšie, prípadne má nadštandardnú postavu, treba si posed v aute naozaj dôkladne odskúšať.

Kritiku máme za sebou, teraz môžme chváliť. Testovali sme 150-koňový dvojlitrový diesel (bližšie údaje v tabuľke pod testom), ktorý nás prekvapil skutočne mimoriadne tichým – a kultivovaným – chodom. Pochvala číslo dva smeruje k podvozku, relatívne úspešne sa snažiacemu nájsť kompromis medzi športovým a komfortným naladením. Ako je pri francúzskych autách bežnejšie, prikláňal sa skôr k tomu druhému. Vážnejšiu výhradu nemožno vzniesť ani k radeniu 6-stupňovej manuálnej prevodovky účinnosti bŕzd. Oboje by malo uspokojiť očakávania , spojené s autom ktoré chce urobiť väčší vietor v strednej triede. Čomu celkom dobre nerozumieme, je zámer ponúkať najsilnejšiu verziu Laguny – 170-koňový benzínový turbomotor - výlučne v kombinácii s automatom, ktorý nám pri tomto aute nepripadá ako zrovna ideálna voľba. Spotrebu testovaného auta možno hodnotiť po pár hodinách za volantom len ťažko. Faktom však je, že vzhľadom na to, v ktorej krajine sme jazdili (a väčšinu času nám pomerne výdatne lialo), snažili sme sa dbať na rýchlostné limity a náš štýl mal rozhodne bližšie k pohodovej rodinnej jazde k niektorej zo známych dovolenkových destinácií, než k nejakému športovému rezaniu zákrut. To sa prejavilo aj na spotrebe, ktorá sa pohybovala v rozpätí od 6 do 6,5 litra. Ďalší plusový bod pre novú Lagunu. Navyše, ak vodič podržal nohu na plyne o niečo dlhšie a primerane zaregoval aj otáčkomer, na multifunkčnom displeji pred vodičom okamžite zasvietila malá ikonka ekonomeru, navrhujúca mu preradiť na vyšší stupeň. S opačným návrhom spomínaná ikonka prichádzala, ak ručička otáčkomeru klesla príliš vľavo. Okrem vizuálneho varovania sa však do vodičovej pozornosti nijako inak nevnucovala.

Z vecí, ktoré sme ešte nespomenuli, nám zostáva už len otázka bezpečnosti – vzhľadom na históriu auta možno v tomto smere čakať maximum, čo by sa malo premietnuť aj do primeraného „ohviezdičkovania“ v testoch Euro NCAP. V základe nebude chýbať ABS, ESP a šesť airbagov – to je však na túto triedu viac-menej povinné penzum. Laguna sa podľa predstaviteľov Renaultu bude snažiť štylizovať do polohy nadpriemerného auta v rámci strednej triedy a konkurovať takým modelom ako nové Audi A4, Mercedes C či BMW 3. V našich končinách s charkteristickým konzervatívnym postojom verejnosti k tejto veľkej trojke však bude mať pomerne ťažký život, hoci naše prvé dojmy svedčia o tom, že by sa s nimi prinajmenšom z istého uhla pohľadu merať mohla. Dôležitá je cena – tá zatiaľ zverejnená ešte nebola, no podľa predstaviteľov importéra by sa mala pohybovať približne v rovnakej hladine, ako u predchádzajúcej generácie. To značí, že auto by sa v závislosti od výbavy a motora mohlo pohybovať niekde v rozpätí od 750 000 do 1,1 milióna Sk. Na náš trh by sa nová Laguna mala dostať zhruba v polovici októbra.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


vytvarné štúdio, výroba reklamy, graficke navrh...
Translata ponúka svojim klientom vyhotovenie pr...



Ponúkam kompletné elektroinštalačné práce v rod...
Najväčší výber originál generík Viagra Cialis a...
Opravy zásuviek,vypínačov,svietidiel,bytových z...

82-Jahre nette Frau (160cm/60kg)- Parkinson, ei...
Agentúra SUNSET hľadá opatrovateľky a opatrovat...
PLATOVÉ PODMIENKY 4,00€/hod netto + variabilná...

8 000.00 €
Na predaj chata, rozloha 80 m2
91 000.00 €
Na predaj byt, 2 izby, rozloha 50 m2, balkón, l...
140 000.00 €
Na predaj obchodný priestor, rozloha 114 m2





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Sviečky sa už od pradávna využívajú aj pri veštení a meditáciách.
pred 4 rokmi
Dva roky starý a mimoriadne úspešný vianočný album Lucie Bílej sa totiž tento rok dočkal svojho pokračovania v podobe záznamu živej nahrávky dva roky starého koncertu.
pred 4 rokmi
Pri optimálnom zložení jedálneho lístka asi jednu pätinu dennej potreby tekutín pokryjeme zo stravy, najmä polievok, šťavnatého ovocia a zeleniny, prípadne čajov.
pred 4 rokmi
Poppy vyhlásili za najstaršiu žijúcu mačku na svete v máji. Dožila sa 24 rokov.
pred 2 rokmi
Už 7. novembra 2015 vystúpi v Ateliéri Babylon zoskupenie Flamenco Experience Sextet.
pred 5 rokmi
110 akciou nabitých minút, v ktorých sa strieda jeden nečakaný zvrat za druhým a každým z nich ste bližšie veľkolepému filmovému finále. Aspoň tak by to malo v dobrom filme byť...
pred 5 rokmi
Na základe identifikačného čísla možno miesto nehody veľmi rýchlo určiť. Okrem toho sa dnes na celom území Slovenska začala policajná akcia pod názvom Priecestia.
pred 6 rokmi
Podľa výsledkov má nezamestnanosť negatívny dopad na fyzické, ale aj psychické zdravie človeka.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT