V duchu revolučného dizajnu má nová Laguna originálne riešené aj viaceré vozidlové sústavy.
Zdroj obrázku: TS Server.sk
V duchu revolučného dizajnu má nová Laguna originálne riešené aj viaceré vozidlové sústavy. Raritou je už samotné otváranie auta elektronickou kartou. Tá uvoľ-ňuje zámok už keď sa s ňou k autu priblížite. Po nasadnutí a vložení karty do štrbiny v stredovej konzole sa začne automatický proces kontroly technického stavu vozidla vrátane merania a zobrazenia tlaku v pneumatikách. Doslova nepočuteľný motor sa spúšťa tlačidlom.
Interiér vás okrem príjemne ladných tvarov prístrojovej dosky a výplní dverí určite zaujme svojou mimoriadnou priestrannosťou prameniacou z kráľovského rázvoru náprav 2748 mm. Vyznačuje sa kvalitným spracovaním a množstvom originálnych detailov. Patria medzi ne napr. roletky na sklách zadných dvier, odkladacia schránka na okuliare, priestor v lakťovej opierke na mobilný telefón s možnosťou
pripojenia do 3 elektrických 12V zásuviek, osvetlenie priestoru pre nohy všetkých pasažierov ako aj možnosť nastavenia intenzity osvetlenia strešných svetiel. Testované vozidlo v najluxusnejšej koženej výbave Initiale obsahuje okrem elektrického nastavovania zrkadiel a sedadiel aj také fajnovosti ako stmavujúce sa elektrochromatické spätné zrkadlá, zadné parkovacie snímače, tempomat a 8 airbagov. Napriek špičkovému luxusu Laguna Grandtour má aj výnimočné úžitkové vlastnosti.
Do 475 l veľkého vhodne tvarovaného batožinového priestoru s plnohodnotným rezervným kolesom pod výklopnou podlahou sa dostanete buď cez široký otvor, ktorý vznikne vyklopením zadného veka alebo cez menší vznikajúci otvorením len jeho vrchnej sklenenej časti. Zložením zadných sedadiel zväčšíte objem batožinového priestoru Laguny Grandtour na neuveriteľných 1500 l! Na zafixovanie prepravovaného tovaru vám v ňom poslúžia záchytné oká. Je ich celkom 8. Skúšanu Lagunu poháňal najvýkonnejší motor v ponuke.
3-litrový vidlicový zážihový šesťvalec so štvorventilovou technikou a výkonom 210 k. Jeho impozantný ťah už od nízkych otáčok má na svedomí nielen krútiaci moment vrcholiaci hodnotou 285 Nm pri otáčkach 3750 1/min ale aj 5-stupňová automatická prevodovka s možnosťou sekvenčného radenia. Tá prepína neobyčajne plynulo bez akýchkoľvek rázov a preradenie prevodových stupňov registrujete pri bežnom jazdení len prostredníctvom otáčkomera. Pri sek-venčnom radení treba počítať s asi 1-sekundovým oneskorením zaradenia požadovaného stupňa. Veľmi vhodne je naladená degresívna charakteristika elektrického posilňovača riadenia ako aj tuhosť pruženia zabezpečujúca komfortné a zároveň veľmi stabilné jazdné vlastnosti pri rôznych manévroch i brzdení. Správanie sa vozidla pritom stále kontrolujú elektronické systémy ABS, EBV, BAS, ASR a ESP. Pri manévrovaní na parkovisku je cítiť nemalú dĺžku vozidla dosahujúcu takmer 4700 mm aj veľký rázvor. Priemerná palivová spotreba počas testu dosiahla 13 l na 100 km.