Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 23. júla 2017, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Renault Grand Scenic - Priestorový mág

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 30.04.2009

3.2 milióna predaných kusov modelu Scenic, či vo všeobecnosti asi 29% podiel C-segmentu na trhu vozidiel ...
Renault Grand Scenic - Priestorový mág
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

3.2 milióna predaných kusov modelu Scenic, či vo všeobecnosti asi 29% podiel C-segmentu na trhu vozidiel je dostatočne presvedčujúcim argumentom nielen pre Renault, ale aj pre ostatné automobilky, že tieto autá si vyžadujú pozornosť. Nový Grand Scenic síce môže na prvý pohľad pôsobiť iba ako mierne faceliftovaný model, no ak uvažujete o podobnom aute, mali by ste sa naňho pozrieť poriadne.

Exteriér sa vám môže, aj nemusí páčiť, to už necháme na vás. Nám prišiel atraktívny, až nenápadne elegantný, podobne, ako kedysi väčší Espace. V kategórií MPV to majú dizajnéri predsa len o niečo zložitejšie, pracujú s väčšími plochami a hlavne, ide im o vnútorný priestor, či funkčnosť. A tu sľubuje Grand Scenic naozajstné zázraky. Okrem toho, že v Renaulte mierne zväčšili celkový rázvor, dôkladne prepracovali sedenie vo všetkých troch radoch tak, aby sa vodič, ako aj celá posádka cítila výborne. Dojem z jazdy by mal byť podobný sedanom, no všetky vymoženosti MPV by mali zostať. No, uvidíme.

Usadnutie za volant, či dozadu je vďaka vyššej podlahe jednoduché a pohodlné, sedadlo aj volant si nastavíte rýchlo a v podstate môžete ihneď vyraziť Pod kapotou testovaného vozidla pracoval nový naftový dvojliter s výkonom 118kW pri 3750 otáčkach, ktorého krútiaci moment pri dvoch tisíc otáčkach ponúkal až 380Nm. S týmto motorom sa na nedostatok výkonu sťažovať určite nebudete ani v prípade plného obsadenia auta, no predpokladáme, že na našom trhu budú žiadanejšie niektoré z jeho menej výkonných alternatív. Tých je v ponuke dostatok (na našom trhu pre začiatok 2 benzínové a 3 naftové jednotky) a vyberie si naozaj každý.

Dnes nás viac zaujíma auto ako také. Ihneď po usadnutí zaregistrujete výrazný pokrok v kvalite, či vypracovaní. Materiály v interiéri pokračujú v dobrom štandarde, ktorý odštartovala nová Laguna a ani po dlhšej ceste sme nenašli žiadny detail, ktorý by nám vadil. Jedine ak nastavovanie sedadiel, ktoré ak nie je elektrické dá trošku námahy, ale to je iba vec pohodlia. V okolí vodiča nájdeme aj zaujímavé množstvo väčších odkladacích priestorov (40 dohromady v celom aute). Poteší hlavne veľká schránka pred spolujazdcom, do ktorej sa zmestí aj zrkadlovka s veľkým objektívom, alebo hlboké úložisko v stredovej posuvnej opierke. Naopak sa nám málilo tých menších na telefóny a iné drobnosti. Pár miest tu síce je, ale ani voči protišmykovému povrchu priestorov pred ukazovateľmi rýchlosti na vrchu palubnej dosky príliš veľkú dôveru neprechovávam.

Ako sme čakali, nový model podedil väčšiu časť prístrojovej dosky z najnovšieho Megane okrem tradičnej vodičovej kaplnky s ukazovateľmi. V Scénicu už nie je cestovanie iba o vodičovi a tak sa tieto informácie zdigitalizovali a presunuli na stred palubnej dosky, kde sme v našom aute mali navyše zakomponovaný aj príplatkový navigačný systém. Tie Grand Scenic ponúka tentokrát hneď dva. Základnú verziu predstavuje zabudovaný TomTom Carminat, drahšiu alternatívu ponúka vlastný systém s DVD a Bluetooth rozhraním. Tak, či onak, alebo aj keď sa rozhodnete pre verziu bez navigačného systému, prístrojová doska pôsobí naozaj luxusným dojmom bez ohľadu na to, ktorý zo štyroch základných odtieňov si zákazník vyberie.

Aj keď predpokladáme, že dynamické jazdné vlastnosti podobných áut neobsadzujú prvé priečky priorít ich vodičov, je dobré vedieť že Grand Scenic nesklame ani po tejto stránke. Podvozok prešiel výraznými zmenami s cieľom auto nielen odhlučniť, ale najmä samozrejme udržať na ceste za každých okolností Grand Scenic dostal aj naozaj Grand brzdy, ktoré by vás mali aj po viacnásobnom brzdení zo stovky zabrzdiť už na 39metroch, čo je výborný parameter. Jazdili sme po diaľniciach, vedľajších cestách, či po meste a ani raz sme vozidlo nedostali do úzkych. Aj na mokrej vozovke v ostrých zákrutách pri plnom pridaní plynu predná náprava nekričala zbohom, pneumatiky si viedli svoju stopu vpredu aj vzadu veľmi dobre. Otázkou je iba hlučnosť podvozka. Na kvalitných cestách zvuky ciest príliš nevnímate, no na väčších nerovnostiach sa už kde tu niečo ozvalo.. Viac ale budeme vedieť po dôkladnom teste na našich cestách.

Volant tieto informácie ale k vodičovi zbytočne nenosí. Dokáže vám povedať, ako máte kolesá otočené, či zhruba po akom povrchu idete, no nemusíte sa báť žiadnych neželaných prenosov. V aute tohto typu nám podobné umŕtvenie vôbec nevadí, jeho úlohou je prejsť čo najviac kilometrov v čo najideálnejšom pohodlí. Spoľahnúť sa v tomto môžete určite aj na sedadlá, ale hlavne výborné ä opierky hlavy Comfort (rozumný príplatok 80EUR - na všetkých 5 sedadiel), ktoré sú podobne, ako v prémiových vozidlách nastaviteľné aj v bokoch a skutočne sa v nich aj dobre spí ?. Zadné sedadlá sú už malou obeťou flexibility. Celá lavica je rozdelená na tri sedadlá, ktoré sú samostatné posuvné nielen z dôvodu zväčšovania úložného priestoru, ale aj prístupu k tretej rade sedadiel použiteľnej pre dve dospelé osoby (až do 175cm). Ich rozdelenie ale prísne určuje sedacia plocha cestujúcich (mierne zväčšená oproti minulej generácii), ktorí aj keď sú dvaja, musia sedieť v určených miestach (ak im teda nevadia na zadku tlačiace zapínač bezpečnostných pásov, či rozdeľujúce formovanie sedadiel) a nemôžu sa ľubovoľne usadiť - rozumej rozvaliť. Ak ide o deti, nemalo by ísť o problém, dospelým to pohodlné byť už nemusí a ak sem posadíme trojicu dospelých - budú mať problém s ramenami.

Kufor, ten je sám o sebe veľký, ani zložené sedadlá tvoria ničím nerušenú rovinu a tak sem zmestíte naozaj veľké predmety. Pri 7miestnom usporiadaní to bude 208dm3, pri 5miestnom 564, resp. 703 podľa posunutia zadných sedadiel, alebo až 1863dm3 v prípade sklopenia tých zadných, či 2063 ak ich vyberiete úplne.

Celkový dojem z auta bol veľmi dobrý (i keď testy MPV väčšinou nepatria medzi tie, na ktoré sa nejako výrazne tešíme) a pri súčasnej cenovej politike Renaultu, ktorú ak spojíme s naozaj vydareným a kvalitným interiérom, štandardne vysokou bezpečnosťou, zaujímavou výbavou, bohatou ponukou motorov a priestorovou ponukou, dostávame mimoriadne konkurencieschopné auto. Na našom trhu Grand Scenic začína v 5-miestnej konfigurácii na sume 15 190EUR, respektíve v 7-miestnej na 15 790EUR so základnou benzínovou jedna-šestkou, všetky ďalšie cenníky už nájdete priamo na slovenskej stránke výrobcu. Ak ale môžeme poradiť, určite si priplaťte za tie nové opierky hlavy, stoja za to.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Naša realitná spoločnosť je zameraná na sprostr...
Predaj a distribúcia aloe vera produktov pre zd...



Predám kvalitnú športovú používanú strunovú tra...
Vykonávame elektroinštalácie (i menšieho rozsa...

Hľadáme do novootvoreneho Hotela v Senci manažé...
Urgentne hľadám záujemcov na prácu do Rakúska,j...

32.00 € /m2
Na predaj poľnohospodársky pozemok, rozloha 937 m2
58 900.00 €
Na predaj rodinný dom, rozloha 230 m2
60 990.00 €
Na predaj rodinný dom, rozloha 95 m2



5 199.00 €
4 799.00 €
1 698.00 €


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Producent Pirátov Karibiku prináša ďalší akčný veľkofilm.
pred 5 rokmi
Američan MARCUS MILLER patrí medzi najlepších basgitaristov na svete.
pred 4 rokmi
Všetci o nej snívame, ale len málokomu sa ju podarí zažiť - veľkú, zmysluplnú lásku na celý život.
pred 4 rokmi
Je to svojim spôsobom mimoriadny experiment. Na Slovensku doslova nadčasový, pretože si myslím, že náš terén, trh, éter, nazvime to akokoľvek na toto ešte nie je pripravený.
pred rokmi
Obdobie dospievania môže byť veľmi komplikované.
pred 4 rokmi
Oscarový filmár je veľkým fanúšikom britského sci-fi seriálu a za prácu na ňom by mu vraj nemuseli ani platiť, no má "záujem o jedného z tých nových zlatosfarbených Dálekov".
pred 5 rokmi
Rozruch okolo odvolania liberálneho trnavského arcibiskupa Róberta Bezáka si všimla aj zahraničná tlač.
pred 8 rokmi
Vitamín D, čiže kalciferol je tzv. nepravým vitamínov, z toho dôvodu, že telo si ho dokáže vyprodukovať samo, preto možno hovoriť aj o hormóne.

 
 
 

Dara Rolins má nový album - ETC
Dočkali sme sa a je fantastický!
Dara Rolins má nový album - ETC
Dara Rolins má nový album - ETC
Dočkali sme sa a je fantastický!
Dara Rolins má nový album - ETC
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Ak milujete skvelú hudbu, tak máme pre vás super novinku.
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Ak milujete skvelú hudbu, tak máme pre vás super novinku.
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Nový album IVANA MER Early Works
Prečítajte si viac o tomto albume.
Nový album IVANA MER Early Works
Jedna z najúspešnejších českých skupín Chinaski vydáva nový albumNení nám do pláče.
Produkcie sa opäť ujal Greg Haver, ktorý stojí i za mimoriadne úspešnou poslednou nahrávkou Rockfield.
Jedna z najúspešnejších českých skupín Chinaski vydáva nový albumNení nám do pláče.