Limitovaná séria Renault 1,2 TCE 100 Rip Curl ukrýva pod kapotou výkonné benzínové srdce, ale navonok pôsobi až na niekoľko detailov nenánapdne.
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Limitovaná séria Renault 1,2 TCE 100 Rip Curl ukrýva pod kapotou výkonné benzínové srdce, ale navonok pôsobi až na niekoľko detailov takmer nenánapdne. Jej vznik je výsledkom spolupráce francúzskej automobilky so známym producentom potrieb pre milovníkov surfovania a sbowbordingu.
Od bežných súrodencov sa Reanult Clio 1,2 TCE Rip Curl odlišuje nápisom Rip Curl na zadnej výklopnej stene
a bočných lištách, bohatšou sériovou výbavou, ktorou spoločne s parametrami mieri medzi mladých ľudí, vyznávajúcich aktívny štýl života.
Výraznou zmenou limitovanej série Rip Curl je atraktíny, dynamicky pôsobiaci interiér, v ktorom dominuje neutrálna šedá farba zvýraznená červenými okrasnými líštami. Ostatne, je to osvedčená kombinácia farebných odtieňov, ktoré odjakživa k sebe „pasujú“, a bezpochybne vždy zaujmú nielen tých neskôr narodených. Červené lišty a stehy na sedadlách v rovnakej farb tak oživujú nomotónnosť sivého interiéru, ktorému po ergonomickej stránke nie je čo vytýkať. Škoda však, že tvar operadiel sedadiel nazabezpečuje také bočné vedenie tela, o akom nás chcel presvečiť prvotný optický vnem a tak sú tieto v protiklade k temperamentnému chararteru testovaného vozidla.
Potešil nás batožinový priestor, ktorého štandartný objem má síce rovnakú kapacitu ako pri ostatných verziách Clia - takmer 290 l, ale na dne bol vybavený praktickými prepážkami, ktoré sme ocenili napr. pri nákupoch, ktoré zabránili neželanému „putovaniu“ veci odložených v kufri.
K najvýraznejšej zmene limitovanej sérii Renaul Clio 1,2 TCE Rip Curl je však nový motor, štvorvalec 1 149 cm3 so šestnásťventilovou hlavou valcov a preplňpovaním turbodúchadlom.
Motor 1,2 l 16 TCE sa môže pochváliť maximálnym výkonom 74 kW/100 k, počtom koní sa tento preplňovaný štvorvalec smelo vyrovná agregátu so zdvihovým objemom 1,4 l a hodnotou maximálneho krútiaceho momentu 145 Nm podľa tvrdenia výrobcu dokonca aj „jedna-šestke“. Je to prvý agregát značky Renault vyznávajúci filozofiu označovanú ako „downsizing“, čiže vyšší výkon motora z menšieho objemu. Motor teda láme roky zaužívané pravidlo, že nedostatok krútiaceho momentu sa dá nahradiť iba zväčšovaním zdvihového objemu.
Motor Renaultu Clio 1,2 TCE Rip Curl sa nás snažil o svojom temperamente presvedčiť na každom kroku. Pri voľnobežných obrátkach s pravidným chodom sa prejavol tichosťou. Po pridaní plynu ochotne reagoval a vo svojom živli sa cítil v oblasti od 2 500 ot/min vyšie. Pri vyšších otáčkach sa však jeho zvukový prejav zmenil na výrazne hlučnejší. Konštruktérom sa však nepodarilo úplne odstrániť zápor preplňovaných motorov, tzv. turbo dieru, ktorá dávala o sebe nie veľmi nápadne, ale predsa, vedieť.
Hoci ručička tachometra sa z nuly presunula na hodnotu 100 km/h za slušných 11 sekúnd, mali sme pocit, akoby to v skutočnosti bolo oveľa skôr... Do otáčok 4 000 ot/min je nárast krútiacehio momentu plynulý a uspokojí aj priaznivou spotrebou paliva. Aj predbiehacie manévre s týmto automobilom boli skor pochúťkou: podradiť, pridať plyn a prudko vyraziť... Za krátkobobú výkonovú injekciu je zodpovedá tzv. overboots, systém, ktorý pri prudkom zošliapnutí pedálu plynu „pridáva“ päť „koní“ pri zaradenom 2., 3. a 4. prevodovom stupni. Počas testu sme zaznamenali priemernú 7,5 l/100 km.
Za volantom Renautu Clio 1,2 TCE Rip Curl sme sa citili výborne. Jazda je komfortná, k čomu prispieval aj lahký chod posilňovača riadenia. Vozidlo drží veľmi dobre stopu pri prejazde zákrutami aj napriek nakláňaniu karosérie, ktoré však nevybočuje z medzí. Radenie rýchlostí päťstupňovej prevodovky je bezproblémové.
Výbornou pomôckou sa ukázali adaptívne smetomety, ktoré dokážu osvetlovať vnútornú starnu zákrút.
Renault Clio 1,2 TCE Rip Curl má slušný zoznam sériovej výbavy, ktorá začína klimatizáciou, rádiom s CD, „connection boxom“ umožňujúcim pripojenie iPodu alebo USB kľúča, ABS s EBV, 4 airbagmi, palubným počítačom, tempomatom, posilňovačom riadenia, elektrickým ovládaním okien, centrálnym zamykaním s diaľkovým ovládaním, 15 palcovými diskami z hliníkovej zliatiny, balíkom „LOOK“ (prídavné svetlomety do zákruty, hmlovky, chrómované klučky) a mnohým ďalším. Cena takto vybaveného Clia Rip Curl je 436.900 Sk s trojdverovou karosériou, päťdverové prevedenie stojí 451 900 Sk.
Príplatková výbava zahŕňa 16 palcové hliníkové disky (+ 5.000,- Sk), elektronický stabilizačný program ESP s protipreklzovým systémom (+ 35.000,- Sk), elektrický ovládané panoramatické strešné okno s protislnečnými roletkami (+ 31.800,- Sk), metalíza (+12.300,- Sk), parkovací senzor vzadu (+ 11.200,- Sk), príprava na montáž telefónu GSM (5.900,- Sk), rádio 4x15 W s CD a MP3 prehrávačom s ovládaním pod volantom (+ 4.000,- Sk), rádio 4x15 W s prehrávačom CD s ovládaním pod volantom (+ 2.000,- Sk), SSPP systém stálej kontroly tlaku v pneumatikách (+ 9.900,- Sk), stropné airbagy (+ 9.900,- Sk), vyhrievanie predných sedadiel (+ 11.900,- Sk) a zatmavnené zadné okno a zadné bočné okna (+ 3.100,- Sk).
Len an doplnenie uveďme, že Renault Clio Rip Curl sa dodáva aj s vznetovým motorom 1,5 l, ktorý vyvinie maximálny výkon 62 kW/85 k a produkuje len 126 g CO2 na kilometer jazdy.