Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 19. novembra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Prvé kilometre s... Audi RS5

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 20.05.2010

Ak ste kedysi túžili po rýchlej Audine, nemali ste veľmi na výber. Modely ako S2, RS2, či ešte pôvodné Quattro sa objavovali iba zriedkavo.
Prvé kilometre s... Audi RS5
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Ak ste kedysi túžili po rýchlej Audine, nemali ste veľmi na výber. Modely ako S2, RS2, či ešte pôvodné Quattro sa objavovali iba zriedkavo. Dnes sa situácia zmenila tak radikálne, ako by to málokto z nás čakal. Po prekvapujúco schopnej osemvalcovej RS4 prišla brutálna (a ťažká) RS6, svetlo sveta uzrel model R8, minulý rok sme sa dočkali TT RS a dnes tu máme opäť ďalší model RS, tentokrát RS5, vychádzajúci z vydareného kupé A5.

S kupé Audi A5 ste sa už na našich stránkach mohli stretnúť mnohokrát. Na jeho pôsobivé tvary nedáme dopustiť my, ani celý svet rovnako, ako na veľmi dobré jazdné vlastnosti. V Audi sa teda logicky rozhodli, že A5ťka sa stane ďalším pokračovateľom športových úspechov. Podčiarkol by som slovíčko športových, to v Audi totiž milujú nadovšetko. Recept sa pri modeloch nesúcich znak RS ale značne rôzni. Kým RS4 mala atmosférický agregát s objemom 4.2 litra, model TT RS, ako aj RS6 sa už spoliehajú na prepĺňanie. Prekvapením preto pre nás bola správa v ženeve, že nová RS5 dostane opäť atmosférický motor, dokonca s objemom 4.2 litra. Aj keď objem je zhodný (presne 4163ccm3) s tým starším, ide o úplne nový motor, ktorého pôvod nájdeme v agregáte V10 z modelu R8, akurát mu odrezali dva valce. A rovnako ako V10 – aj v RS5 miluje otáčky. O tom ale neskôr.

Motor by sme teda mali. Medzinápravový diferenciál, na ten sme pri Audi zvyknutí, štandardne po novom posiela dozadu 60percent, dopredu 40. V RS5 Audi ale predstavuje ďalšiu novinku – tento samosvor dostal kužeľovité kolieska, čo technici odôvodňujú pevnejšou a ľahšou konštrukciou. Inak ale ostala funkcionalita nezmenená. V prípade potreby vie poslať 70% dopredu, alebo 85% dozadu. Ďalšou novinkou je nový, opäť všimnite si slovíčko „športový“ diferenciál zadnej nápravy. Ten už je iba elektronický a pomocou pribrzďovania usmerňuje krútiaci moment na ľavé, alebo pravé zadné koleso. RS5 by mala teda byť príkladne neutrálna a za všetkých okolností mimoriadne stabilná.

To sme ale my vyskúšať bohužiaľ nemohli. Auto sme mali k dispozícii iba na obmedzený čas a ako naschvál, na všetkých cestách testovacej trasy v ten deň mali naprogramovanú prietrž mračien kombinovanú s všadeprítomnou zápchou a tak sme si celý dynamický repertoár auta užiť ani nemali kde. Nič sa ale nedá robiť a tak sa s vami podelíme aspoň o prvé dojmy.

Čo RS5 rozhodne nechýba, je atraktívny vzhľad a všetko, čo s ním súvisí. Obrovské príplatkové 20-palcové kolesá, veľké koncovky výfukov (aj keď zase s dvoma malými rúrkami v tmavom pozadí), veľké brzdné strmene (tie naše zvierali príplatkové keramické kotúče), nižší a rozkročenejší postoj, upravené nárazníky a teda všetko, čo potenciálnych záujemcov o rýchlu Audi spoľahlivo dokáže prilákať. Nám to ale nestačí, sadáme dovnútra, kde nachádzame výborné sedadlá (príplatkové – navyše ktoré sú ale rovnaké, ako v ostatných RS modeloch), sem tam logo RS5, prevodovku S-Tronic (tá ale vzápätí prekvapí) a rýchlomer po optimistickej návšteve Coffee shopu v Amsterdame (320kmh??). Tak dobre, žiadne prekvapenie sa nekoná a tak štartujeme. Ach, osemvalce majú svoje čaro.

Obzvlášť, ak vidíte, že červené pole začína za hranicou 8250 otáčok (tam vrcholí aj maximálny výkon 331kW – 450 koní), vtedy zabudnete na všetko a chcete vyraziť. Nechávame automatický režim prevodovky, magnetický podvozok v komfortnom a je to dobre. Ako už je u Audi zvykom – zvukový orchester sídli ďaleko vzadu a tak vás pri ceste nebude nijako otravovať. Miestami vám bude skôr ľúto, že niečo viac nepočuť aj vpredu, pretože spôsob, akým RS5 letí do otáčok, je jednoducho úchvatný. Je to dokonca tak rýchle (stovka za 4.6), že prevodovka len tak-tak stíha radiť ďalšie rýchlosti a po chvíli atakujeme rysku s číslom 280. Celkom fajn a preto prepíname prevodovku do manuálneho režimu, volíme najtvrdšie nastavenie podvozku a hybaj mimo diaľnice. Aj tu objavujeme čaro otáčok, no akosi pri nich už chýba ten WOW efekt, ktorý sa dostavil, keď sme štartovali z nuly. Počujete, ako prevodovka (alebo vy) radí až na úplne nízky stupeň a potom motor vytáča a vytáča, až kým znova nejdete šialene rýchlo. Budete to aj lepšie vnímať – podvozok už je v dynamickom móde aj poriadne tvrdý. Niečo tu ale chýba a po chvíli rozmýšľania nachádzame aj odpoveď.

Krútiaci moment. 430Nm samo o sebe nie je málo. Hranica 4000 otáčok, odkiaľ štartuje, je príjemne nízko, no čo s tým, ak máte pod sebou 1725 kilogramov pohotovostnej váhy. To pri natankovanom aute (no dobre, za tú hodinu už zmizla polka nádrže) a dvoch dospelých osobách predstavuje takmer dve tony! Nepomôže ani pomerne dostatočný objem motora, či priame vstrekovanie, jednoducho fyziku neoklamete. Je to pre mňa samého šok, no nakoniec musím skonštatovať, že odrezanie dvoch valcov RS5ťke zobralo tie správne „gule“, ktoré by sa jej tak teraz zišli. Cesty sú však tak premáčané (napriek tomu si tie široké 20palcové valce rýchlo nachádzajú kontakt so zemou), že na ďalšie skúmanie funkcií nových diferenciálov nie je naozaj žiaden priestor a tak zanedlho zvoľníme tempo a skôr, ako porušovaním predpisov, sa zaoberáme hračkami okolo nás.

Je tu toho požehnane. Cez Audi MMI si môžete nastavovať dnes už takmer všetko, no ani to im nebránilo, aby každý zvyšný centimeter stredovej konzoly pokryli miliónmi tlačidiel, z ktorých každé má vraj nejakú funkciu. Potom ich všetky poprehadzovali a kde sa to dalo, združili im funkcie. Tlačidlá ale pre istotu nechali, majitelia vozidiel Audi majú zrejme v láske Červené more. Tak či onak, nevyhnete sa situáciám, kedy ich preklínate. Chcete zvýšiť teplotu? Ok, to sa dá otočením. Chcete zmeniť intenzitu? Aj to sa dá otočením dokonca toho istého koliečka, ale predtým treba stlačiť tlačidlo na zmenu intenzity. Chcete zmeniť smer fúkania? Iste, nie je problém. Ale opäť stlačte predtým potrebné tlačidlo (musíte sa pozrieť, kde je) a potom meniť polohy – avšak s očami prilepenými na monitor, lebo inak neviete, čo nastavíte. Jednoduché? Určite nie. Musíte si to teda pekne najlepšie nastaviť pred cestou, alebo so sebou vláčiť spolujazdca, ktorý to urobí za vás, kým sa vy budete venovať jazde.

Isté je to, že Audi RS5 sa bude výborne predávať. Má na všetky predpoklady, ktoré cieľová skupina vyžaduje. Je rýchla, dobre vyzerá a dobre znie. No pre nás, ktorí to myslíme s autami vážne, to tá správna voľba nie je. Ak teda chcete naozaj rýchle a zábavné zvezenie, siahnite radšej po R8, hoci aj s osemvalcom a neutečiete ani tak ďaleko s cenou (nehovoriac o exkluzivite). 77 700 EUR je totiž základná cena RS5, ku ktorej keď si priplatíte za lepšie sedadlá, keramiky a tie stovky funkcii ukryté za spomínanými tlačidlami – budete za stovkou tak rýchlo, ako v 8250 otáčkach.
 
Vítame:
- „svalnatý“ vzhľad
- S-tronic drží zvolené rýchlosti
- zvuk

Chýba nám:
- lepší zvuk aj v interéri
- tlačidlá, tlačidlá, tlačidlá ?
- krútiaci moment !!
- atraktívnejší, viac špeciálny interiér
- nižšia hmotnosť




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Fotografia
Peter
pred 7 rokmi
Ak ste kedysi túžili po rýchlej Audine, nemali ste veľmi na výber. Modely ako S2, RS2, či ešte pôvodné Quattro sa objavovali iba zriedkavo. Odkaz na článok: http://auto.server.sk/redakcne-testy/prve-kilometre-s-audi-rs5/

Tak toto je sado-maso auto! Keď budem veľký a budem mať zbytočných veľa peňazí tak si ho kúpim :-)

 

Diskusné príspevky (2)

Fotografia
Steve Jokes
pred 7 rokmi
o tom nepochybujem... videl som minuly tyzden test na prime v relacii auosalon a bola to chutovecka :)
Fotografia
kubo
pred 6 rokmi
Ja som pozeral Top Gear a bolo tam BMW m3 a toto audi,bohuzial BMW bolo rychlejsie,lahsie a malo o 30 koni menej nez audi lenze na sprinte audi vyhralo.Ale toto audi sa mi strasne paci.
Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 5 rokmi
Inštitút zdravého života WELKO ponúka možnosť získať a rozšíriť si vedomosti v problematike zdravia a životosprávy v podobe rekvalifikačných kurzov.
pred 6 rokmi
Výťažok z podujatia Royal Film Performance, ktoré sa uskutoční 12. decembra v Londýne, poputuje na konto charitatívnej organizácie Cinema and Television Benevolent Fund.
pred 6 rokmi
Prieskumy verejnej mienky však ukazujú, že právo homosexuálov uzatvárať manželstvá podporujú až dve tretiny francúzskych voličov.
pred 6 rokmi
Teleso s priemerom približne 45 metrov bude v čase najväčšieho priblíženia vzdialené od Zeme iba 27 700 kilometrov, riziko zrážky však podľa astronómov nehrozí.
pred 7 rokmi
Doba ledová, Věž z písku a Pompeje, to sú tematické, každopádne ale kompozične, textovo, aranžérsky, zvukovo i vizuálne mimoriadne kompaktné albumy.
pred 5 rokmi
Zrušiť daňové licencie, ktoré vláda Roberta Fica schválila koncom minulého roka, navrhol v novele zákona o dani z príjmov poslanec za SDKÚ-DS Ivan Štefanec.
pred 5 rokmi
Medzi hviezdy 39. ročníka Džezákov bude patriť saxofonista Joshua Redman, americký hudobník Chris Potter a HBC The Super Trio v zložení Henderson, Berlin a Chambers!
pred 7 rokmi
Autorka Susan Malleryová sa dostane s každou knihou do rebríčka bestsellerov prestížneho New York Times a napísala už viac ako 100 románov.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT