Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 21. októbra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Prvá jazda - Nová Kia Venga a špeciálna záruka na všetky modely Kia

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 11.01.2010

7.január bol pre väčšinu z nás úplne obyčajným dňom, kým pre automobilku Kia by sa dalo povedať o úplnom opaku.
Prvá jazda - Nová Kia Venga a špeciálna záruka na všetky modely Kia
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

7.január bol pre väčšinu z nás úplne obyčajným dňom, kým pre automobilku Kia by sa dalo povedať o úplnom opaku. Na Slovensku totiž uviedli nový model, Kia Venga. To by však samo o sebe nestálo za toľko rozruchu až na to, že od tohto dňa v celej Európe (okrem netrpezlivých obyvateľov Veľkej Británie, ktorí o tomto kroku informovali už dva dni predtým) zaviedli aj ďalšiu novinku, ktorou je rozšírenie záruky na 7 rokov pre všetky svoje vozidlá. Nutné dodať, že 7 rokov, respektíve 150.000 kilometrov (prvé tri roky sú bez obmedzenia kilometrov), aby sme boli presní, ale žiadne 5+2, či iné kombinácie. Záruka sa vzťahuje na všetky autá, ktoré boli prihlásené od 1.januára tohto roku od najmenšieho Picanta až po veľké Sorento.

Toľko teda k záruke a teraz sa môžeme už venovať Venge. Tento nový zástupca B segmentu a jeho odrody MPV vychádza z odvážneho konceptu č.3, ktorý predstavila automobilka v Ženeve zožnúc veľký úspech (fotky z neho nájdete v našej galérii fotiek zo ženevského autosalónu TU: FOTO1a FOTO2 . Samozrejme, v tom čase už hotová, finálna verzia vyzerá o niečo miernejšie, čo je ako vždy škoda, no náklady a krása si nie sú až tak blízke, čo platí v automobilovom priemysle dvojnásobne. Môžete s nami nesúhlasiť, no ide podľa nás o podarené auto, ktoré má na svedomí opäť európske dizajnové centrum Kie. Podobne ako pri Soule, ide o medzinárodnú tvorbu. Kým na dizajne prcovali v jednej krajine, podvozok, motor a ďalšie komponenty zase vyvíjali iné centrá , ako napríklad aj vývojové centrum v nemeckom Russelsheime. A výroba? České Nošovice.

Výslednej Venge, s ktorou sme mali možnosť sa v krátkosti vo štvrtok zoznámiť a ktorú vy môžete vidieť na našich fotkách, nemáme pri pohľade na exteriér čo vyčítať. Vzhľadu neuškodili ani plechové disky so zimnými pneumatikami, ktoré zakrývali puklice. Pohľad do interiéru nevyzerá tiež vôbec zle. Ten môže byť vypracovaný v dvoch farbách – čiernej, alebo tmavohnedej, na sedadlá môžete navliecť až šesť druhov poťahov a dokonca aj plasty stredovej konzoly sú k dispozícii v štyroch rôznych vyhotoveniach. Volant poznáme dobre zo Soulu, páčky aj tvar stredovej konzoly z nového cee’du, vládne tu jednoducho povedomé prostredie, ktoré ale pri troche skúmania narúšajú tvrdšie plasty, ktoré odrážajú snahu o nižšiu cenu. Výplne dverí, či väčšina povrchov pod úrovňou volantu, to všetko sú poriadne tuhé materiály, pôsobia ale trvácne a nezaznamenali sme od nich ani žiadne rušivé zvuky.

Do Vengy sa nastupuje pohodlne, sedíte správne “eMPéVéčkovo” vyššie a ihneď zaregistrujete dostatok priestoru. Nad hlavou, v ramenách, i v okolí kolien. Ešte lepšia situácia je vzadu, veľkorysý priestor priam pozýva dovnútra, poteší aj sériová lakťová opierka. Za ňou sa ukrýva hlavný tromf – batožinový priestor s dvojitým dnom vybaveným jednoduchou prepážkou (314, alebo 422l objemu), pod ktorým ukrýva rezerva. Sedadlá jednoducho sklopíte do roviny, pričom táto operácia by vám nemala zabrať viac ako pár sekúnd a dovnútra sa tak zmestí čokoľvek od starého televízora až po malú chladničku. Úloha splnená.

Pod prednou kapotou nájdeme okrem bežných benzínových agregátov z koncernovej produkcie o objeme 1.4 a 1.6 litra a naftovej 1.6tky aj nový, 1.4 litrový naftový motor s dvomi stupňami výkonu. Ich 75 a 90 koní s autom nemá úplne najľahšiu prácu, veď s týmto agregátom pohotovostná hmotnosť Vengy vybehne na 1370kg (benzínové agregát vážia 1268 až 1280kg). Vďaka identickému krútiacemu momentu 220Nm nebudete musieť radiť príliš často a hmotnostný handicap rýchlo hodíte za hlavu. Naše auto nebolo ešte vôbec zabehnuté a jeho kultivovanosť nemôžeme určite považovať za ideálnu, veríme však, že motor po správnom zábehu mierne stíchne. Nebolo by to na škodu. Žiadnu extrémnu dynamiku neočakávajte, aj vďaka spomínanej váhe silnejšia verzia zrýchľuje na stovku za 14,6 sekundy, slabšia dokonca 17.4. Maximálna rýchlosť je 167, respektíve 157km/h. Podvozok ako keby vypadol z oka zvyšným súrodencom, pohodlný, no nijako vzrušujúci.

No a na záver opäť to najdôležitejšie – ceny. Kia vkladá do novinky veľké nádeje, do vienka dostala aj pomerne dobrú výbavu. Klimatizáciu síce dostanete až od druhého stupňa výbavy (alebo za 1090EUR), no už v sérii nájdete 6 airbagov, ABS, asistent pre rozjazd do kopca, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča , zadné delené sedadlá, centrál a elektrické predné okná. Za rádio si už ale musíte priplatiť. Aj napriek podobným ústupkom základná cena benzínovej 1.4ky začína na sebavedomej sume 11 460 Eur a siaha až po naftovú 1.6tku v najvyššej výbave za 17 540EUR. Dobrou správou je, že Kia okamžite od začiatku predaja ponúka k autu aj špeciálny uvádzací bonus v hodnote 500Eur, ktorý získate ku ktorejkoľvek motorizácii, či výbave.

Náš prvý dojem? Priestorovo výborné vybavené auto, ktoré si vzhľadom na svoju cenu zaslúžilo o niečo lepšie odhlučnenie, určite však stojí za vyskúšanie a zváženie, pričom okrem spomínaného priestoru by mohla byť veľmi silným argumentom aj dlhokánska záruka a dobrá povesť, ktorú značke v poslednej dobe budujú jej česko-slovenské produkty.
 
Vítame:
- Variabilita
- Nový naftový agregát
- Priestrannosť interiéru
- Prvky výbavy, ako napríklad zabudovaná navigácia
- Nová 7 ročná záruka

Chýba nám:
- Interiér adekvátny k cene
- Lepšie odhlučnenie (1.4naftový agregát)
- Viac skúseností s autom




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Za dvadsať rokov sa z príbehu, v ktorom hlavné úlohy hrajú Richard Gere a Julia Roberts stala taká klasická záležitosť, že ju pozná niekoľko generácií divákov.
pred 3 rokmi
Organizátori Szigetu s radosťou oznamujú, že headlinerom nultého dňa (11. augusta) bude Rihanna.
pred 9 rokmi
Mandarínka Darinka či klenot z Číny?
pred 6 rokmi
Londýnski popfolkári Mumford & Sons stoja pred neľahkou úlohou: prekonať úspech debutu Sigh No More, ktorého sa predalo cez 5 miliónov kusov a získal nejedno prestížne ocenenie vrátane hlavnej ceny Album roka na Brit Awards.
pred 5 rokmi
17-ročný Scott Thorson začína pracovať ako šofér pre slávneho pianistu menom Liberace. Zároveň sa stáva na šesť rokov milencom tohto 57 ročného umelca a súčasťou jeho prepychovo-gýčového života.
pred 5 rokmi
Na hlavnom pódiu tohtoročného Szigetu sa to bude hemžiť menami ako Nick Cave and the Bad Seeds, Blur, Biffy Clyro, Franz Ferdinand, Regina Spektor či Mika.
pred 7 rokmi
Líder prešovskej Komajoty Martin Husovský zhudobnil pre DJZ divadelnú hru Podivuhodný skon sedliaka Škorca.
pred 3 rokmi
Životný príbeh Louise Zamperiniho je osudom slávneho olympionika, vojnového letca, stroskotanca a vojnového zajatca.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT