Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 23. apríla 2017, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Presný zásah

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 16.05.2006

Po modeloch Ignis a Swift prináša Suzuki ďalšie vozidlo šité na mieru nášho trhu, ktoré opäť potrápi marketingové oddelenia viacerých značiek.
Presný zásah
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Po modeloch Ignis a Swift prináša Suzuki ďalšie vozidlo šité na mieru nášho trhu, ktoré opäť potrápi marketingové oddelenia viacerých značiek. Svojou koncepciou a najmä cenou od 379.000 k útočí na niekoľko segmentov súčasne. Výrobca si preto od neho sľubuje aspoň také predajné úspechy, aké dosiahli oba menšie modely. Slovensko je jednou z mála krajín, kde Suzuki uviedol novinku SX4 krátko po svetovej premiére na medzinárodnom autosalóne v Ženeve. Pred dvojičkou Fiat Sedici, ktorá k nám príde až začiatkom budúceho roka, má teda značný náskok. Súvisí to s rozdielnou obchodnou politikou oboch značiek. Pre Suzuki je Slovensko krajinou s tretím najväčším trhovým podielom v Európe (po Maďarsku a Dánsku) a preto jej venuje patričnú pozornosť. Fiat potrebuje z ročnej produkcie svojho modelu (20.000 ks verzus 40.000 ks Suzuki ) uspokojiť najprv dopyt na domácom trhu a potom ho ponúkne v ostatných krajinách.

Suzuki SX4 sa vyrába s 5-dverovou karosériou a na rozdiel od Sedici má dve verzie. Terénna Outdoor line sa blíži ku kategórii SUV. Poznáte ju podľa svalnatejšieho výzoru, strešných lyžín a ochranných plastových krytov pod nárazníkmi. Dodáva sa len s pohonom všetkých kolies a v najvyššej výbave GS. Osobnejšia verzia Urban Line so svetlou výškou zníženou zo 190 na 175 mm a menej oplastovanou karosériou je určená zákazníkom žijúcim prevážnu časť roka v meste a preto má poháňané len predné kolesá. Rozdiel je tiež v ponuke motorov. O jednotlivých kombináciách sa dočítate v tabuľke. Na prvých testovacích jázdách sme skúšali obe motorické varianty Outdoor line. Prekvapil nás a viac sa nám páčil benzínový agregát, ktorý po dynamickej stránke vozidlu úplne postačuje a vďaka nižšej hmotnosti je s ním SX4 lepšie a ľahšie ovládateľný než s turbodieselom. Veľmi pekne ožíva už odspodu a napriek obľube vysokých otáčok je pri rýchlosti 130 km/h na japonské auto nad očakávanie tichý. Vozidlo s naftovým motorom je citeľne živšie a úspornejšie, ale v zákrutách a pri športovejšom štýle jazdy cítiť 130 kg prírastok hmotnosti na prednej náprave.

Najväčšou devízou terénnej verzie Outdoor line je inteligentný systém, ktorý vodičovi umožňuje rozhodnúť sa, či chce jazdiť s pohonom predných alebo všetkých kolies. Podľa potreby si tak môže zvoliť jeden z troch režimov jazdy. Závisí to od toho či je pekne a chce jazdiť na spotrebu alebo prší a istejšie sa bude cítiť so "švorkolkou". Pri jazde na chatu alebo k jazeru má k dispozícii aj tretí režim LOCK, ktorým sa delenie krútiaceho momentu zablokuje v pomere 50:50 (po prekročení rýchlosti 60 km/h sa automaticky prepne opäť do režimu AUTO). Keďže celá testovacia trasa viedla po asfaltových cestách, vybehli sme aspoň na menšie rúbanisko, aby sme vyskúšali ako sa nový pohon 4x4 od Suzuki správa aj na nespevnenom povrchu. Teória hovorí, že pri pohýňaní sa z miesta pripadá v automatickom režime na prednú nápravu 90% krútiaceho momentu. Keď kolesá neprekĺzajú, pomer sa zmení na 100:0 v prospech prednej nápravy. Až keď predné kolesá začnú prešmykovať, elektromagnetická viaclamelová spojka deľbu prerozdelí aj na zadnú nápravu (maximálne do 50%).

Aby v praxi nedošlo pri prechode z pevného povrchu na nespevnený alebo pri ráznom pridaní plynu k prudkému prenosu krútiaceho momentu na zadné kolesá, čo by mohlo v nevhodnej chvíli vyvolať pretáčavý šmyk (s týmto mal kedysi problém VW GolF III Syncro), riadiaca jednotka sníma aj uhol natočenia volantu a trakciu podriadi dodržaniu zvolenej stopy. Túto vlastnosť inteligentného pohonu 4x4 ocenia hlavne neskúsení vodiči, lebo vozidlo sa aj pri zapojení zadnej nápravy správa skôr ako dvojkolka s predným pohonom, teda prevažne nedotáčavo. Preto už z princípu ho možno charakterizovať ako systém určený pre zvýšenie bezpečnosti jazdy za zhoršených adhéznych podmienok a nie na jazdu šmykom. Aby ste SX4 dostali do pretáčavého šmyku, musíte ho najprv prudkou zmenou smeru rozhádzať - podarí sa to len skúsenejším vodičom. Výbornú stabilitu a bezpečné správanie sa v zákrutách sme od podvozka vychádzajúceho zo Swifta očakávali. Viac nás zaujal príjemný komfort pruženia. Priečne nerovnosti filtruje o stupeň jemnejšie než Ignis. Pozoruhodná je tiež tuhosť karosérie a kvalita zmontovania jednotlivých dielov interiéru, ktorá vzbudzuje vo vodičovi dojem veľmi pevnej konštrukcie. V zákrutách sa vozidlo nakláňa len minimálne a ani pri razantnejšom spôsobe jazdy nevydáva interiér žiadne podozrivé pazvuky.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Náš cieľ je poskytovať naším klientom nadštanda...
Jednorázové a pravidelné profesionálne upratova...



Predám nový,nevybalený troj úrovňový čierny TV ...
Máme k dispozícii všetkým (najmä pestúnky, obch...
Vykonávame elektroinštalácie (i menšieho rozsa...

Pre nemeckého kienta hľadáme manuálne zdatných ...
One of the Orratum Bank’s divisions is looking ...
Do novej stylovej kancelarie v Galante hladame ...

133 000.00 €
Na predaj chata, rozloha 320 m2, novostavba
43 700.00 €
Na predaj byt, 2 izby, rozloha 40 m2, možnosť p...
63 999.00 €
Na predaj rodinný dom, rozloha 516 m2, balkón, ...



6 299.00 €
19 489.00 €
15 199.00 €


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 4 rokmi
Keďže marec je stále prezentovaný ako mesiac knihy, pozrieme sa počas štyroch marcových utorkov na fenomén zvaný audiokniha.
pred 5 rokmi
Ľudia sa zídu v uliciach Osla pri súde, kde sa koná proces s 33-ročným extrémistom.
pred 4 rokmi
Pred pár dňami zatvárali londýnsky Unsound. V priestore súčasnej kultúry A4 sa rakúsko-americká zostava INNODE predstaví už zajtra 9. októbra.
pred 6 rokmi
Štart jeho kariéry bol poznačený tragédiou....
pred 9 rokmi
Možno práve v tejto chvíli odhaľujeme niečo, čo do nášho éteru dorazí o niekoľko týždňov,...
pred 6 rokmi
Coroico v Bolívii, Čínsky tunel Guoliang, tunel smrti v Moskve či 2413 km dlhá cesta z Číny do Tibetu, to sú jedny z mnohých ciest, na ktoré treba riadnu guráž, aby ste ich prekonali...
pred 4 rokmi
Pleť je rôzna, suchá, citlivá, pigmentovaná, alergická, aknózna a taktiež ju sužujú často ekzémy. Toto všetko môže dermatokozmetika pomôcť riešiť.
pred 4 rokmi
Tvorcovia sa tak rozhodli po úspechu prvej sezóny, ktorá dosiahla priemernú sledovanosť 11,4 milióna divákov na epizódu.

 
 
 

Nový album PENTATONIX už čoskoro!
Už 7.apríla sa môžeme tešiť na novinku skupiny Pentatonix - PTX VOL.4-CLASSICS!
Nový album PENTATONIX už čoskoro!
Spoločnosť Synology® vydáva oficiálne DiskStation Manager 6.1
Spoločnosť Synology® Inc. dnes oznámila oficiálne vydanie operačného systému DiskStation Manager (DSM) 6.1 a komplexných balíčkov zabezpečujúcich produktívnejšiu, bezpečnejšiu a jednotnejšiu prácu s NAS zariadeniami.
Spoločnosť Synology® vydáva oficiálne DiskStation Manager 6.1
Umelé svetlo môže výrazne narušiť naše biologické hodiny
V dnešnej dobe čoraz intenzívnejšie osvetľujeme vonkajšie prostredie okolo našich obydlí a v mestách. Intenzita osvetlenia v noci v globálnom meradle rastie, čo však môže mať negatívny účinok na zdravie ľudí.
Umelé svetlo môže výrazne narušiť naše biologické hodiny
Spoločnosť Synology® vydáva oficiálne DiskStation Manager 6.1
Spoločnosť Synology® Inc. dnes oznámila oficiálne vydanie operačného systému DiskStation Manager (DSM) 6.1 a komplexných balíčkov zabezpečujúcich produktívnejšiu, bezpečnejšiu a jednotnejšiu prácu s NAS zariadeniami.
Spoločnosť Synology® vydáva oficiálne DiskStation Manager 6.1