Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 13. decembra 2017, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Porsche Cayenne

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 20.07.2009

Priznám sa, že kategória „SUV“ mi veľmi nevonia. Zväčša frflem na vysokú cenu, vysokú spotrebu, nepraktické parkovanie...
Porsche Cayenne
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Priznám sa, že kategória „SUV“ mi veľmi nevonia. Zväčša frflem na vysokú cenu, vysokú spotrebu, nepraktické parkovanie a najmä, nemotorné jazdné vlastnosti. S týmto Porsche sme si na seba museli zvyknúť rýchlejšie, ako som čakal. A tak, keďže sme na to mali v podstate iba tri dni, s autom sme sa počas tohto času takmer neustále preháňali po diaľniciach, štverali do kopcov a hlavne, lietali po tých naj-zatáčkovitejších cestách v okolí hlavného mesta, len aby sme dokázali jeho zbytočnosť. Veď predsa ide o Porsche, ktoré je SUV.. a navyše – ropák!

Očakávania teda máme jasné a s iným výsledkom sme hádam ani nepočítali, limity áut s vyšším ťažiskom a podobnou váhou sa zvyknú objaviť skôr, ako býva zvykom pri bežných autách. Nájde sa aj niekoľko výnimiek, no tých nie je veľa.

Cayenne od prvého momentu pôsobí celkom štandardne. Nemôžete sa čudovať, po našich cestách sa už preháňajú desiatky podobných čiernych Cayennov, tento náš odlišuje iba čierne modelové označenie vzadu a výrazné nálepky po bokoch. O niečo výnimočnejšie pôsobí interiér, ktorý okrem niektorých „povedomých“ páčok pochádza celý z dizajnérskeho stola Porsche. Koža je kvalitná, koberce, no povedzme, tradičné Porsche (ešte sú tu rezervy), ale na samotnú ergonómiu a rozmiestnenie tlačidiel si zvyknete veľmi rýchlo. Navigácia je intuitívna, bezdrôtové BT prepojenie medzi rádiom a mobilom funguje bezchybne a po chvíli máte už v aute aj kompletný telefónny zoznam. Miesto pre kľúč (s náznakom tvaru auta) samozrejme nájdeme taktiež vľavo, s jeho otočením ale dnes neprichádza suché zavrčanie boxera. Trojlitrový agregát z dielní VW/Audi, teda dobre známy agregát, naskočí podľa očakávaní so šesťvalcovým dunivým, naftovým zahrmením. Najprv ponastavovať spätné zrkadlá (na okne vedľa spätného zrkadla vodiča), to hlavné v našom prípade kazí svojou prítomnosťou naozaj nepatričná N1-ová mreža, elektrické sedadlá a príplatkový podvozok nastaviť na komfortný režim.

S prevodovkou si starosti robiť nemusíte. Naftový agregát je štandardne vybavený automatickou prevodovkou Tiptronic S, ktorú môžete ovládať aj pomocou tlačidiel na volante, k čomu nás ale auto nejako nemotivovalo, či v obyčajnom D-éčku, alebo športovom režime. Prevodovka radí pomerne intuitívne. Niekedy síce podradí zbytočne aj vtedy, kedy by postačovalo využiť mohutný záťah 550Nm, no jej prítomnosť v tak veľkom aute skôr oceníte. Pri jazde v meste, parkovaní, ale aj v teréne. Práve toho posledného sa v Cayenne nemusíte vôbec báť. Porsche už viackrát dokázalo, že jeho schopnosti v teréne prekonávajú očakávania a ani toto auto nie je výnimkou. Redukčná prevodovka sa pripraví kedykoľvek zmeniť pomer rozdelenia síl medzi prednú a zadnú nápravu zo 38:62 až na 100:0, alebo 0:100, znásobí silu i hluk motora, vzduchový podvozok auto zodvihne až na 271mm a vy sa smelo môžete pustiť takmer kamkoľvek - s ohľadom na pneumatiky. Na štandardných sedemnásťpalcových kolesách snáď aj o kúsok ďalej, my sme museli brať ohľad na pekné 19tky (Cayenne je žiarivý príklad, ako môže aj tento rozmer pôsobiť v blatníkoch podvyživene).

Aj v bežnej, teda cestnej polohe, pri pohybe prichádza veľké prekvapenie v podobe nebývalého komfortu. Svoje robia určite aj „vyššie“ pneumatiky, no pneumatický podvozok stojí za posledný cent zo všetkých príplatkových položiek najviac (dohromady sa ich v našom aute nazbieralo takmer za 30.000EUR). Jamy, megadiery, nerovnosti, všetko Porsche prekonáva s obrovským kľudom, ktorý sme naozaj nečakali. Ešte väčšie prekvapenie zažijete po prepnutí do športového módu. Auto zmení svoje správanie iba nepatrne, prevodovka púšťa motor do vyšších otáčok, auto reaguje o niečo ostrejšie, no stále vás nevytrasie. Dalo by sa povedať, že sme boli spočiatku priam sklamaní. Je to predsa.. Porsche.. Čakali sme tvrdé rany od podvozka, poskakovanie.

Toho sme si naozaj neužili. Akonáhle sme však vyšli za hranice mesta a prešli prvých 30 kilometrov zákrut, miernych prevýšení a krátkych roviniek, museli sme na chvíľu ostať stáť. Ani „vysoký“ profil pneumatík, váha, či výška auta nás nemohli zradiť viac. Auto bolo na týchto cestách priam dokonalé. Áno, chýbal nám osemvalcový rev vysokých otáčok, ale nadšenie, s ktorým zrýchľujúci Diesyenne hltal kilometre týchto ciest nás natoľko vtiahlo do deja, že sme na to takmer zabudli. A spotreba? Mimo mesto, piánko – 8.5 litra na 100 kilometrov. Mesto a diaľnice, počítajte s desiatimi litrami, ktoré rastú úmerne s rýchlosťou a pokiaľ sa vyberiete do terénu, 15 litrový priemer vás neminie. Stále sú to čísla, za ktoré by majitelia ostatných agregátov vraždili.

Diskutabilnou položkou ostáva cena, ktorú na jednej strane môžeme označiť za premrštenú, keďže, ako hovoria mnohí, ide o „prezlečený Touareg“, ale na druhej strane, na Porsche je mimoriadne priaznivá. Začína približne tisícku Eur nad najslabším benzínovým motorom, z hľadiska dynamiky je však na tom určite lepšie a dokonca príliš nezaostáva ani za osemvalcovým modelom Cayenne S. Na ten stráca, či už v zrýchlení na stovku, alebo pri pružnom zrýchlení z 80 na 120, iba niečo nad jednu sekundu, čo je pri podobne veľkých autách vcelku zanedbateľná hodnota. Obzvlášť, ak máte pod sebou takú podporu, akou je spomínaný podvozok.

Náš záver? Ak chcete priestranné Porsche, je to jasná a jediná voľba, kým príde omnoho drahšia Panamera. Pokiaľ potrebujete, alebo jednoducho iba chcete vozidlo kategórie SUV, Cayenne Diesel stojí rozhodne za zváženie. Ak máte cenový limit niekde v okolí 50-60 tisíc Euro, nesmie vo výbere dokonca chýbať. Vnútorný priestor bude rovnako veľký, ako v ostatných modeloch. Navyše, aj keď si do vozidla naobjednávate maximálnu možnú výbavu, stále sa vám podarí udržať cenu v rozumných medziach. Po stránke dynamiky – ani tu veľa nestratíte a tak jediné, čo autu môžete skutočne vytknúť, je jeho zvuk, ktorý autu uberá na exkluzivite najviac. Mrzí nás, že sa Porsche nevydalo podobnou cestou ako Subaru , ktoré si jednoducho postavilo tvrdohlavo svoj boxerácky nafťák. Vedeli by sme si niečo podobné predstaviť aj v Cayenne. Aj s tým sa ale nakoniec dá žiť, najmä ak vám na displeji vášho nového Porsche zasvieti dojazd vyše 1200km a vy budete vedieť, že aj keď budete s autom tráviť najviac času v meste , tých 900 kilometrov určite urobíte.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Fotografia
Ivan Kysel
pred 4 rokmi
Priznám sa, že kategória „SUV“ mi veľmi nevonia. Zväčša frflem na vysokú cenu, vysokú spotrebu, nepraktické parkovanie... Odkaz na článok: http://auto.server.sk/redakcne-testy/porsche-cayenne/

Nepoznám lepšie auto(v triede SUV) ako je Porsche Cayenne.SKUTOČNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I.K:

 

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


vytvarné štúdio, výroba reklamy, graficke navrh...
Translata ponúka svojim klientom vyhotovenie pr...



Vykonávame elektroinštalácie (i menšieho rozsah...
Najväčší výber originál generík Viagra Cialis a...
Ponúkam kompletné elektroinštalačné práce v rod...

Ide o nenáročnú prácu pri obsluhe lisovacieho s...
Praca pre fyzicky zdatnych muzov do 40rokov ,au...
PLATOVÉ PODMIENKY 4,00€/hod netto + variabilná...

153 160.00 €
Na predaj byt, 4 a viac izieb, rozloha 76 m2, n...
124 000.00 €
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 78 m2
120 000.00 €
Na predaj byt, 2 izby, rozloha 51 m2, balkón, l...





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 3 rokmi
Tento týždeň prichádzajú do kín filmy Ostrov lásky, Dior a ja a Vincentov svet.
pred 5 rokmi
Niekoľkohodinový živý prenos si na portáli YouTube zaplo viac ako osem miliónov ľudí.
pred rokom
„Ticho okolo mňa sa končí“
pred 5 rokmi
Meningitída, teda zápal mozgových blán, je ochorenie, ktoré postupuje veľmi rýchlo, je agresívne a v priebehu 24 až 48 hodín môže spôsobiť smrť človeka.
pred 3 rokmi
Tradičný Filmový festival bude od 28. júna lákať aj toto leto priaznivcov rôznych hudobných žánrov i baletu na záznamy predstavení a koncertov z celého sveta pred viedenskú radnicu.
pred 4 rokmi
Predsedovi OĽaNO Igorovi Matovičovi sa nepozdáva obmedzenie výdavkov na kampaň, ktorá podľa neho povedie k jej financovaniu z čiernych peňazí.
pred rokmi
Novinku predstavuje klipom a singlom Plusy a mínusy.
pred 2 rokmi
Nová komédia Judda Appatowa.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT