Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 19. novembra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Peugeot iOn

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 08.02.2011

Je jedno, či je prvé, alebo druhé, podstatný je jeho pohon, jeho správanie a jeho dostupnosť.
Peugeot iOn
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Vozidlá na elektrický pohon sú mimoriadne módnou záležitosťou a hádam ani nebudeme preháňať, keď povieme, že takmer každá firma už má svoj elektromobil, hybrid, alebo aspoň jeho koncept, ktorý môže pretŕčať na autosalónoch. Peugeot samozrejme nemôže chýbať a do tejto hry sa zapojil svojim modelom iOn. Ono to nie je vlastne úplne čistokrvný Peugeot, jeho podoba s Mitsubishi MiEV nie je náhodná a tak prosím ak budete počuť niekde, že Peugeot je prvou automobilkou s takýmto elektromobilom, neberte to prosím úplne vážne. Za posledných pár mesiacov sme toto tvrdenie počuli už totiž od niekoľkých spoločností.

Je jedno, či je prvé, alebo druhé, podstatný je jeho pohon, jeho správanie a jeho dostupnosť.

Nazad ale k autu. Je jedno, či je prvé, alebo druhé, podstatný je jeho pohon, jeho správanie a jeho dostupnosť. Určite nie pre jazdné výhodnú cenu, alebo luxusný interiér (ten je v podobných autách zatiaľ evidentne na poslednom mieste). Najprv k tej dostupnosti. Kúpiť si toto auto len tak samozrejme ešte nemôžete a tak vám ani nepovieme konkrétnu cenu, za ktorú by ste si ho mohli utekať objednať. Vo Francúzsku si ho ale môžete prenajať so službou „all inclusive“ na dobu 5 rokov, alebo 50.000km. Mesačný poplatok? Aj s príspevkom vlády je to 499 EUR mesačne. To však ale ešte auto nie je vaše, máte ho iba prenajaté. Na druhú stranu, žiadne ďalšie výdaje s ním mať nebudete. Za „plnú nádrž“ zaplatíte podľa cien elektriky zhruba 1.50 až 2 EUR, servis, či akékoľvek poruchy sú hradené automaticky z balíčka peňazí, ktorý mesačne platíte. Nuž, pre bežného zákazníka to asi nie je to najlacnejšie riešenie, no pre veľké firmy, z ktorých radov už Peugeot eviduje väčšie množstvo záväzných objednávok, to zmysel už môže mať. Žiaden operatívny leasing, starosti so servisom, iba platia a zamestnanci s úsmevom na tvári potichu jazdia.

A takto to bolo aj s našimi testovacími jazdami. Tichý záťah 47kW silného motorčeka (64 koní), ktorého 180Nm autíčko svižne rozhýbe na mestské rýchlosti je celkom úsmevný a počas tých pár desiatok kilometrov, ktoré sme mali na zoznámenie sa s autom, nás to neprestalo baviť. Zrýchľovať, brzdiť (zároveň tak dobíjať baterky) a potichu sa prepletať vidieckymi cestami, niekto by si nás pomýlil s vozíkom na Golf. Ale to by bola chyba, iOn má predsa miesto pre 4člennú posádku, kufor na batožinu s objemom 168 litrov a dokonca dosiahne maximálnu rýchlosť až 130kmh! Akcelerácia na stovku za 15.9sekúnd nie je výnimočná, no príjemná. Išlo by to aj rýchlejšie, to by však batérie, teda všetkých 88 článkov, ktoré sú poschovávané pod podlahou nesmeli spolu s obalom a všetkými ochrannými prvkami vážiť 230 kilogramov. Túto hmotnosť – aj keď je čo najbližšie k zemi – cítiť stále. V meste, v nízkych rýchlostiach nevadí, no skúste sa rozbehnúť tak na 70, či 80 kmh a v takejto „rýchlosti“ vpáliť do dlhšej zákruty vašej obľúbenej okresnej cesty a pocítite nával adrenalínu. V tomto aute - je totiž všetko vzadu. Pod prednou kapotou je miesto iba na malú baterku a niektoré kvapaliny, motor, batérie a ostatné príslušenstvo je všetko za prednou nápravou, niečo aj za zadnou. Auto sa teda v tomto momente prispôsobí fyzike, odľahčí predok, ktorý by mal zatáčať a pocítite známy pocit bezmocnosti. Auto nakoniec samozrejme zatočí, je to iba nezvyk. Preto ešte raz zdôrazníme, že jeho ozajstným domovom je mesto. Tam má navyše dostatok elektrických zástrčiek ,iOn je 100% nabitý za 6 hodín z domácej zástrčky (220V), no ak použijete rýchlo nabíjačku, 80% kapacity nabijete už za 30 minút (pomocou 330V). Nebudete sa tak musieť báť, že vám nebude stačiť deklarovaný dojazd 150 kilometrov. Ten je predsa meraný za ideálnych podmienok, ktoré v reálnom živote nastanú iba naozaj málokedy.
 
Vítame:
- Akcelerácia
- Ticho pri jazde
- Relatívna priestrannosť

Chýba nám:
- Rozumný spôsob financovania a výrazne nižšia cena
- Jazdné vlastnosti vhodné v podstate iba do mesta
- Interiér na úrovni ceny vozidla




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Fronc pripomenul, že so súčasným ministrom školstva Dušanom Čaplovičom je približne v rovnakom veku, ale ich videnie je diametrálne rozdielne.
pred 3 rokmi
Najvýraznejší záporný čistý objem vykázali fondy krátkodobých investícií
pred 5 rokmi
Rasmussen uviedol, že aliancia bola počas minulého roka terčom viac ako 2500 počítačových útokov
pred 6 rokmi
Podľa Kaníka firmy vyplácajú pracovníkom peniaze v hotovosti.
pred 9 rokmi
Píše sa rok 2054. Washington D.C. je zbavený kriminality.
pred 7 rokmi
Spoločnosť Sony Ericsson dnes oznámila Sony Ericsson Live with WalkmanTM , smartfón s operačným systémom Android, ktorý poskytuje jedinečný hudobný zážitok.
pred 7 rokmi
Anonymous sa v minulosti podarilo podobným spôsobom odstaviť už viacero webov, pričom naposledy sa ich terčom stala koncom februára domovská stránka Interpolu.
pred 6 rokmi
Dlhometrážny film Ďakujem, dobre sa skladá z troch poviedok a epilógu.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT