Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 29. apríla 2017, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Peugeot 4008 1.8 HDi

Hodnotenie: 8 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: remo, pridané: 15.03.2013

V rastúcom a stále populárnejšom segmente kompaktných SUV nemal Peugeot dlho svojho zástupcu. O nápravu sa stará model 4008, postavený na základoch úspešného Mitsubishi ASX.
Peugeot 4008 1.8 HDi
Zdroj obrázku: © Server.sk
 

Japonská technika dostala od Francúzov pekný kabát s elegantným strihom. Od súrodencov Mitsubishi ASX a Citroen C4 Aircross sa líši hlavne v prevedení prednej a zadnej časti, silueta trojičiek zostáva identická.

Šarmantný Peugeot so suverénnym pohľadom členitej prednej časti a denným LED svietením v hlavných svetlometoch zdobí pri pohľade z každej strany mnoho chrómových doplnkov. Keďže okrem mestskej džungle je 4008-ka koncipovaná aj na občasné výlety mimo cesty, je celá spodná časť lemovaná ochranným plastom bez lakovania. K honosnému vzhľadu prispievajú aj 18-palcové hliníkové disky v štandardnej výbave. Celkovo si za dizajn vozidla zaslúži výrobca pochvalu, 4008 proste vyzerá veľmi dobre.
Peugeot 4008 1.8 HDi 01
Francúzi opäť ukázali svoj dizajnérski um a japonské auto prezliekli naozaj efektne.

Štvorica cestujúcich sa na palube cíti veľmi dobre, o čo sa starajú veľkorysé sedadlá. Ak sa posadia dozadu menšie osoby, nebude to na zadnej lavici úplná tragédia ani pre prípadnú trojicu. Dve postavy s výškou 180 cm si za seba sadnú bez problémov, vzpriamene a s miernou rezervou na hlavu aj kolená. Žiadnym rekordmanom nie je ani batožinový priestor s objemom 442 litrov, sklopením operadiel na pevné sedáky vznikne takmer rovná plocha bez schodu, s priestorom na náklad o objeme 1 219 litrov. Otvor v strednom sedadle umožňuje transport dlhých predmetov, napríklad lyží.
Peugeot 4008 1.8 HDi 02
V prípade priemernej európskej štvorice si budú pasažieri priestor pochvaľovať.

Materiály v kabíne nie sú nijako nadpriemerne luxusné, na druhej strane sú slušne zapracované a na úrovni zodpovedajúcej tejto triede vozidiel. Za volantom si nájde vodič ľahko optimálnu polohu na šoférovanie a zo sedadla má celkom dobrý výhľad vďaka vyššiemu posedu. Ovládanie rádia, tempomatu a telefónu je na volante, prepínaniu palubného počítača sa tu však miesto neušlo, a tak je nie práve ideálne na palubnej doske naľavo od volantu. Prístrojom pred očami vodiča niet čo vyčítať, ciferníky s displejom uprostred sú prehľadné, ľahko čitateľné a poskytnú všetky potrebné informácie. Ešte ďalej zachádza displej na stredovej konzole, ktorý má síce trochu zastaranejšiu grafiku, no zobrazuje napríklad stopky na meraniu času kôl, kalendár, alebo priebeh nadmorskej výšky počas jazdy, príplatková navigácia je ale pár rokov pozadu.
Peugeot 4008 1.8 HDi 03
Prepínanie palubného počítača mimo volantu je typické pre Japoncov.

Revírom pre Peugeot 4008 je primárne mesto, okresné cesty a vďaka pohonu 4x4 a vyššej svetlej výške aj ľahší terén. Vo vyšších rýchlostiach sa do uší posádky nástojčivo tlačí hluk od slabo utlmených kolies, od vysokej karosérie aj od motora, dlhá cesta po diaľnici teda býva akusticky nie veľmi príjemná. Povestný francúzsky komfort sa v 4008-ke nekoná, práve v tvrdšom naladení podvozka je poznať japonský pôvod auta. To neznamená, že by 4008-ka bola nepohodlná, len nie v takej miere, ako býva u Francúzov zvykom. Rázy od nerovností ciest tlmí uspokojivo, ich akustická zložka sa ale k cestujúcim dostane. V zákrutách sa vyššie auto mierne nakláňa, no správa sa stabilne a dobre drží stopu, aj keď k športovej jazde nevábi. Radenie nie je úplne hladké, páka má dlhšie dráhy a tvar hranatej hlavice nie je veľmi anatomický, dojem z jazdy ale nepokazí. Brzdy ani riadenie sa nevymykajú štandardom.
Peugeot 4008 1.8 HDi 04
Materiály v interiéri ťažko označiť za prvotriedne, spracované sú dobre a počas jazdy zostávajú ticho.

Pod kapotou Peugeotu 4008 možno dostať iba naftové motory HDi, menší štvorvalec s objemom 1,6 litra a výkonom 115 koní, alebo silnejší 1,8 litrový so 150 koňmi, ktorý sme dostali na test. V nízkych otáčkach je jeho akcelerácia značne letargická, po nádychu turba pri 1800 otáčkach výrazne naberie na dynamike a zmení sa na razantne zrýchľujúci stroj. Jazda tak nie je úplne plynulá, pri rozbehu treba viac pridať, zrazu však auto vystrelí vpred, čo sa po preradení opakuje. Vyžaduje to preto citlivú prácu s plynom, alebo sa vyhýbať turboefektu a držať motor buď v nízkych, alebo vysokých otáčkach. Znamená to rozhodnúť sa pre slušnú dynamiku, alebo nízku spotrebu, obe voľby majú niečo do seba. My sme ich podľa potreby kombinovali a dosiahli tak aj v zime kombinovanú spotrebu 6,5 litra, na prejazdy dedinami a okresnými cestami stačí menej ako 5 litrov paliva na 100 km. Na sto kilometrov diaľnice si zapýta okolo 7,5 litra, v meste šetrí naftu pomocou štandardne montovaného stop-štart systému AS&G.
Peugeot 4008 1.8 HDi 05
V nízkych otáčkach je motor úsporný, po turbokopanci zmení charakter a naplno ukáže svoju silu.

Peugeot 4008 je veľmi schopné auto, v silnej konkurencii nabitého segmentu crossoverov to ale nebude mať ľahké. Dizajn je jeho silnou stránkou a overená technika z Mitsubishi ASX mu dáva veľké šance, jazdné vlastnosti zodpovedajú zameraniu vozidla a výkonnejší naftový motor dokáže byť úsporný aj dynamický. Výrobca zvolil zvláštnu cenovú politiku, toto kompaktné SUV ponúka so slabším dieselom od 27 290 € s veľmi bohatou výbavou, ktorá nevyžaduje v podstate skoro žiadne príplatky, v štandarde totiž obsahuje pohon 4x4, bezkľúčový vstup a štartovanie, automatickú klimatizáciu aj xenónové svetlomety. Malé SUV so znakom leva je tak predurčené pre náročnejšiu klientelu, ak si niekto luxusné prvky odpustí a chce na tom ušetriť, musí sa poobzerať po inom modeli, napríklad aj niektorom z pokrvných bratov, ktorí s cenou začínajú podstatne nižšie.

Motor
: 1.8 HDi STT 150k FAP
Objem valcov
: 1 798 cm3
Max. výkon
: 110 kW (150 k) / 4 000 ot./min
Max. krútiaci moment
: 300 Nm / 2 000 ot./min
Max. rýchlosť
: 198 km/h
Zrýchlenie
: 0 - 100 km/h 11,5 s
Palivo
: Nafta
Pohon
: Všetky štyri kolesá
Prevodovka
: 6-stupňová manuálna
Dĺžka
: 4 340 mm
Šírka
: 1 840 mm
Výška
: 1 625 mm
Rázvor náprav
: 2 670 mm
Svetlá výška
: 168 mm
Prevádzková hmotnosť
: 1 495 kg
Pohotovostná hmotnosť
: 2 060 kg
Objem batožinového priestoru
: 442 / 1219 l
Spotreba mesto
: 6,8 l/100km
Spotreba mimo mesta
: 4,9 l/100km
Spotreba kombinovaná
: 5,6 l/100km
Objem palivovej nádrže
: 60 l


 

20 obrázkov / V rastúcom a stále populárnejšom segmente kompaktných SUV nemal Peugeot dlho svojho zástupcu. O nápravu sa stará model 4008, postavený na základoch úspešného Mitsubishi ASX.
Peugeot 4008 1.8 HDi
Peugeot 4008 1.8 HDi
Peugeot 4008 1.8 HDi
Peugeot 4008 1.8 HDi
Peugeot 4008 1.8 HDi
Peugeot 4008 1.8 HDi




Hodnotenie: 8 / 10

Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Rybárske potreby DIANA RYBY ,Vám ponúkajú všetk...
Strechy a okná - montáž a predaj. Strechy-okna....



Predám nový,nevybalený troj úrovňový čierny TV ...
Máme k dispozícii všetkým (najmä pestúnky, obch...
Vykonávame elektroinštalácie (i menšieho rozsa...

Orratum Bank is looking for an enthusiastic, ha...
Firma Orratum Group hľadá skúseného čalúnnika n...
ponukame pracu pre šičky do DEVYNSKEJ NOVEJ VSY...

128 000.00 €
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 70.35 m2
5.00 € /m2
Na predaj záhrada, rozloha 28 000 m2
44 499.00 €
Na predaj byt, 2 izby, rozloha 57 m2



590.00 €
7 500.00 €
8 190.00 €


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 5 rokmi
Polozabudnutý žánrový klenot Mimic z druhej polovice 90. rokov minulého storočia je aj v dnešných časoch rovnako aktuálny triler s poctivou hororovou atmosférou.
pred 4 rokmi
Gitarista, skladateľ a aranžér Luboš Andršt ponúka kompiláciu svojich najlepších bluesových nahrávok. Sám zostavil výber trackov z rokov 1994 až 2007.
pred 4 rokmi
Vulkán vychrlil popol až do výšky 3 200 metrov, obyvatelia ale ohrození nie sú, informovali miestni bezpečnostní predstavitelia.
pred 4 rokmi
Koniec sveta skutočne bude! A stretnú sa na ňom všetky hudobné žánre! Špičkoví interpreti sa predstavia na dvoch jedinečných akciách 12.12. v Bratislave a 21.12. v Košiciach .
pred 5 rokmi
V 20-tich prípadoch išlo o občanov SR a dva prípady boli zachytené u cudzincov pri ich prechodnom pobyte v krajine.
pred 4 rokmi
Presný termín talentových prijímacích skúšok si určuje každá škola individuálne.
pred 6 rokmi
Bratislavské džezáky každoročne prinášajú na Slovensku nielen osvedčené hudobné hviezdy s množstvom ocenení, ale aj talenty svetového džezu s nádejnou budúcnosťou.
pred 3 rokmi
Nový album nie je preskakujúca platňa s večným návratom do pôvodnej drážky. Nie je to ani revolučný, ale prirodzene otvorený evolučný vývoj, ktorým sa Hammelposunul k novému závitu špirály svojej umeleckej dráhy.

 
 
 

Nový album PENTATONIX už čoskoro!
Už 7.apríla sa môžeme tešiť na novinku skupiny Pentatonix - PTX VOL.4-CLASSICS!
Nový album PENTATONIX už čoskoro!
Spoločnosť Synology® vydáva oficiálne DiskStation Manager 6.1
Spoločnosť Synology® Inc. dnes oznámila oficiálne vydanie operačného systému DiskStation Manager (DSM) 6.1 a komplexných balíčkov zabezpečujúcich produktívnejšiu, bezpečnejšiu a jednotnejšiu prácu s NAS zariadeniami.
Spoločnosť Synology® vydáva oficiálne DiskStation Manager 6.1
Umelé svetlo môže výrazne narušiť naše biologické hodiny
V dnešnej dobe čoraz intenzívnejšie osvetľujeme vonkajšie prostredie okolo našich obydlí a v mestách. Intenzita osvetlenia v noci v globálnom meradle rastie, čo však môže mať negatívny účinok na zdravie ľudí.
Umelé svetlo môže výrazne narušiť naše biologické hodiny
Spoločnosť Synology® vydáva oficiálne DiskStation Manager 6.1
Spoločnosť Synology® Inc. dnes oznámila oficiálne vydanie operačného systému DiskStation Manager (DSM) 6.1 a komplexných balíčkov zabezpečujúcich produktívnejšiu, bezpečnejšiu a jednotnejšiu prácu s NAS zariadeniami.
Spoločnosť Synology® vydáva oficiálne DiskStation Manager 6.1