Peugeot nie je prvým výrobcom, ktorý ponúka dve rozkoše v jednom aute... máme na mysli čaro kabrioletu a radosť
z dynamickej jazdy v kupé.
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Peugeot nie je prvým výrobcom, ktorý ponúka dve rozkoše v jednom aute... máme na mysli čaro kabrioletu a radosť
z dynamickej jazdy v kupé. Podobne ako u konkurencie aj jeho model 307 CC oslovuje naraz dve skupiny zákazníkov, ktoré sa navzájom môžu prelínať - športovcov i romantikov milujúcich vietor vo vlasoch.
V decentnom, ale presvedčivom objatí hlbokého, pohodlného, vo všetkých rovinách nastaviteľného (na želanie aj vyhrievaného) sedadla s vysokými bočnými partiami, ktoré výborne držia telo v zákrutách, sa vodič cíti isto a bezpečne. Krátka, presná športová radiaca páka, športové pedále a príjemne hrubý veniec (trocha veľkého) volantu sú ďalším zo základných kameňov veľmi dobrého dojmu z jazdy. Niekoľko technických detailov a chuťoviek. Stierače majú aj funkciu AUTO, pri ktorej tempo zotierania kvapiek reguluje dažďový senzor. Alebo: Po zamknutí vozidla sa vonkajšie spätné zrkadlá disciplinovane sklopia ku dverám a po naštartovaní vozidla ich elektrické ovládanie vráti do pôvodne nastavenej polohy. Skladacia pevná strecha povýšila viac-menej sezónne kabriolety na plnohodnotné celoročné vozidlá. Konštruktéri Peugeota zabezpečili plne automatické skladanie aj rozkladanie použitím jediného tlačidla. Zmena siluety z kupé na kabriolet trvá približne 25 sekúnd a posádka - i v prípade, že je štvorčlenná, môže ostať sedieť na svojich miestach.
Model 307 CC je dlhý 4347 mm, má teda o 145 mm viac, než meria tristosedmička hatchback a je tiež o 29 mm širší (1759 mm). V tomto prípade sa hodí každý centimeter navyše, pretože ak sa do batožinového priestoru zasunie strecha, ostane zo skromných 350 dm3 už iba 204 dm3. Kupé ani kabriolet sa však nekupujú kvôli veľkému kufru a keďže zadné sedadlá majitelia obsadzujú skôr výnimočne, problém s väčším množstvom batožiny prestáva byť problémom. Tretí rozmer auta samozrejme zodpovedá parametrom športiaka - "cécé" je pekne nizučké, v milimetroch 1424, čiže o 88 mm menej, než je výška základného modelu 307. S takýmito proporciami sa mu ľahko lieta svetom a pre šestnásťventilový 2-litrový motor s výkonom 130 kW/ 177 k nie je problém rýchlo dostať do tempa ani plne zaťažené vozidlo (max. celková hmotnosť = 1870 kg). Pri obsadení dvojčlennou posádkou potrebuje na dosiahnutie 100-kilometrovej rýchlosti 9,4 sekundy, maximálku sme však na našich hrboľatých cestách radšej netestovali - musíme veriť výrobcovi a údaju 225 km/h. V meste si 307 cc potrpí na výdatný prídel benzínu (12,4 l/100 km). Mimo mestských aglomerácií a v kombinovanej prevádzke sú jeho nároky na benzín podstatne skromnejšie: 6,8 resp. 8,8 l/100 km.
Cena testovanej verzie zľahka prekračuje milión korún (1.087.000 Sk). Za tieto peniaze však zákazník aj skutočne dostane hodnotnú zostavu bezpečnostných, komfortných a luxusných prvkov. Je samozrejmé, že Peugeot 307 cc 2.0e 16V s výbavou Sport dodáva výrobca so všetkými život a zdravie chrániacimi "skratkami" (ABS, EBD, BAS, ESP, ASR), s dvoma prednými a bočnými airbagmi aj aktívnymi opierkami hlavy. Všetko funguje spoľahlivo a účinne - pre obidva varianty karosérie to potvrdili štyri hviezdičky z bariérových skúšok EuroNCAP.