Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 21. augusta 2017, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Peugeot 301 1.6 HDi

Hodnotenie: 7 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: remo, pridané: 12.03.2013

Konkurenčný boj v triede cenovo dostupných kompaktných sedanov priostril príchod dvojičiek od koncernu PSA.
Peugeot 301 1.6 HDi
Zdroj obrázku: © Server.sk
 

Trojpriestorový sedan má vyvážený dizajn bez akýchkoľvek výstrelkov a experimentov, proste uhladená klasika, tento krát bez francúzskeho šarmu. Vzhľad auta aj s drvivou väčšinou dielov interiéru aj exteriéru je identický s Citroënom C-Elysée, autá sa odlišujú iba v prevedení prednej časti. Stavba auta je trochu vyššia, predné partie sú podriadené čo najlepšej ochrane chodcov, zvyšok karosérie sa snaží o čo najefektívnejšie obstavanie priestoru.

Robustný a priestranný Peugeot 301 sa koncepčne vracia o pár rokov späť, pre automobilku je však lacný a odolný model za málo peňazí šancou na úspech.

Peugeot 301 1.6 HDi 01
Karosérii možno vyčítať, že jej chýba nápad a svojský charakter.

Interiér je poňatý maximálne triezvo, s ohľadom na praktickosť a účelnosť, čo vôbec nie je na škodu. Nízka cena sa samozrejme prejavuje, no lacné detaily nebijú priamo do očí, treba ich chvíľku hľadať. A tak nájdeme tlmiaci filc trčiaci pri pedáloch, či niektoré časti konštrukcie nekryté plastom. Aby sa ušetrili náklady na výrobu, neťahajú sa pri výrobe káble do dverí, okná sa otvárajú na stredovom tuneli pred radiacou pákou, kde nie sú práve po ruke. Chýba im aj automatické ovládanie na jedno stlačenie, v slnečných clonách zase absentujú zrkadielka.
Peugeot 301 1.6 HDi 02
Veľký kufor sa podarilo dizajnérom nalepiť vkusne.

Celkovo vyvoláva kabína viac pozitívne ako negatívne dojmy, hlavne kvôli bohatej priestorovej nádielke. Úzka stavba auta síce znamená miesto iba pre štvoricu pasažierov, vďaka dĺžke sa ale za seba pohodlne usadia osoby s výškou 190 cm bez udierania hláv či kolien. Pasažieri vpredu môžu do dverí odložiť aj 1,5 l fľaše. Zadné krajné sedadlá majú nie práve bezpečné pevné integrované hlavové opierky bez možnosti nastavenia, takže vyšším budú podopierať skôr krk, stredný pasažier sa v prípade núdze musí zaobísť dokonca bez opierky. Operadlo v druhej rade je delené od druhého stupňa výbavy, jeho sklopením tak možno rozšíriť objem kufra, ktorý má v základnom usporiadaní objem 506 litrov. V základnej výbave treba sklápať operadlo celé. Prístup k batožine tradične obmedzuje menší vstupný otvor, do priestoru pre náklad zasahujú pánty, ktoré z objemu pár litrov uberú. Veko kufra možno otvoriť iba zo sériovo dodávaného diaľkového ovládača centrálneho uzamykania, alebo tlačidlom z miesta vodiča.
Peugeot 301 1.6 HDi 03
Lacné detaily nijako podstatne nekazia celkom dobrý dojem z prostredia v kabíne.

Vyšší vodiči si budú ťažko hľadať prirodzenú polohu za volantom, ten je totiž nastaviteľný iba výškovo a v malom rozsahu. Inak je posed pohodlný, sedadlá majú poddajné výplne a tvar, ktorý dobre obklopí boky a podoprie aj stehná. Na dverách aj prístrojovej doske sú tvrdé plasty, navyše sú ku konštrukcii priskrutkované, takže ani pri poskakovaní auta po výtlkoch nevydávajú žiadne zvuky. Počítadlo kilometrov a paliva je na prístrojoch pred volantom spolu s otáčkomerom a rýchlomerom, o teplote vody sa však vodič nedozvie nič. Palubný počítač dostupný od základnej výbavy má displej spolu s rádiom na stredovej konzole, ozdobenej luxusne vyzerajúcim lesklým plastom.
Peugeot 301 1.6 HDi 04
Prístroje sú moderné a prehľadné, chýba údaj o teplote chladiacej kvapaliny.

Kilometre pod kolesami ubiehajú v lacnom Peugeote až prekvapivo príjemne. Podľa predstaviteľov automobilky je 301-ka konštruovaná na rozbité cesty rozvojových krajín a musíme im dať za pravdu. Slovensko síce nie je rozvojová krajina, no cesty pripomínajúce Ementál nemajú od tých zaostalejších ďaleko. Práve tu ukazuje lacný francúzsky sedan svoje prednosti, na deravom povrchu exceluje v tlmení nerovností, tragický stav našich vozoviek tak zostáva pred posádkou do značnej miery utajený. Mäkšie naladenie podvozku sa prejavuje v náklonoch pri prejazde zákrut a hoci pri tom nezachádza do extrémov, najviac mu sedí pokojnejší štýl jazdy, ktorý bude u cieľovej skupiny určite najviac preferovaný. Tomu zodpovedá aj uspokojivé riadenie s trochu gumovým chodom a radiaca páka s dlhými dráhami a miernou vôľou.
Peugeot 301 1.6 HDi 05
Všetky motory sú spriahnuté s paťstupňovou prevodovkou.

Prepĺňaný naftový agregát s označením 1.6 HDi nemá veľký výkon v špičke, ale s jeho krútiacim momentom je dosť živý v nízkych a stredných otáčkach, s celkom ľahkým autom si ale dobre poradí, aj keď je obsadené a naložené, dokonca často nevyžaduje ani podraďovanie. Motoru by sa v 301-ke hodilo lepšie utlmenie, posádka jasne vie o spaľovanej nafte a vo vyšších rýchlostiach je už auto hlučnejšie, k motoru sa totiž pridá aj hluk obtekajúceho vzduchu a od kolies. Každý motor v Peugeote 301 má päťrýchlostnú prevodovku, diesel pri 130 km/h točí na piatom stupni 2700 otáčok a na sto kilometrov diaľnice spotrebuje okolo 6 litrov, v mimomestskej premávke mu stačia necelé štyri litre, priemerná spotreba pod 5 litrov je teda celkom reálna, pri poriadnej snahe sa dá dosiahnuť priemer 4,5 l/100 km.
Peugeot 301 1.6 HDi 06
Rokmi preverený turbodiesel 1.6 HDi je vzorne úsporný, neuškodilo by jeho lepšie utlmenie.

S lacným modelom 301 má Peugeot zamierené na rozvojové trhy, no má šancu sa uchytiť aj na Slovensku, kde sú klienti na cenu citliví a za svoje peniaze chcú čo najväčší úžitok. Presne to im 301-ka za prijateľnú cenu aj dá, ide o celkom dobre vyzerajúce auto s prekvapivo komfortnou jazdou aj na zničených a menej kvalitných cestách. Testovaný model v najvyššej výbave s ďalšími príplatkovými prvkami uspokojí aj náročnejších zákazníkov, tí sporivejší môžu ušetriť voľbou menej bohatej výbavy. Už tá základná ponúka všetky dnes bežné bezpečnostné prvky, vyššia úroveň Active pridáva rádio či klimatizáciu. Naftový motor je úsporný, ale ak sa od auta neočakáva veľký nájazd kilometrov, lepšou voľbou bude niektorý z benzínových agregátov.

Motor
: 1.6 HDi
Objem valcov
: 1 248 cm3
Max. výkon
: 68 kW (92 k) / 4 000 ot./min
Max. krútiaci moment
: 230 Nm / 1 750 ot./min
Max. rýchlosť
: 180 km/h
Zrýchlenie
: 0 - 100 km/h 11,2 s
Palivo
: Nafta
Pohon
: Predné kolesá
Prevodovka
: 5-stupňová manuálna
Dĺžka
: 4 442 mm
Šírka
: 1 741 mm
Výška
: 1 477 mm
Rázvor náprav
: 2 652 mm
Prevádzková hmotnosť
: 1 170 kg
Maximálna hmotnosť
: 1 548 kg
Objem batožinového priestoru
: 506 l
Spotreba mesto
: 4,9 l/100km
Spotreba mimo mesta
: 3,9 l/100km
Spotreba kombinovaná
: 4,3 l/100km
Spotreba v teste
: 5,3 l/100 km
Objem palivovej nádrže
: 50 l


 

28 obrázkov / Julian Beever je pouličný maliar. Nie však hocijaký. Nemaľuje protizákonne na steny budov graffiti, ani nevyjadruje svoje náboženské presvedčenie nekresťanskými symbolmi na múroch kostolov ako iní takzvaní pouliční umelci. Ide o skutočného maliara.
Julian Beever – 3D fenomén
Julian Beever – 3D fenomén
Julian Beever – 3D fenomén
Julian Beever – 3D fenomén
Julian Beever – 3D fenomén
Julian Beever – 3D fenomén




Hodnotenie: 7 / 10

Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


V Dennom bare u Floriana v Martine organizujem ...
Reality Prešov a okolie - komplexné služby v ob...



Vykonávame elektroinštalácie (i menšieho rozsa...

Ponúkame prácu pre šikovných a spoľahlivých ľud...
Prijmeme väčší počet skladníkov do skladu s pot...
Hľadáme partiu stolárov

8 000.00 €
Na predaj chata, rozloha 80 m2
56 000.00 €
Na predaj byt, 1 izba, rozloha 40 m2
169 500.00 €
Na predaj rodinný dom, rozloha 1 m2





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Vedci skúmali, ktoré farby a vzory ovady najviac priťahujú. Zistili, že pruhovaný vzor zebier považuje tento hmyz za najmenej atraktívny.
pred 3 rokmi
Choroby tkanív okolo zubov a zubný kaz sú najčastejšími bakteriálnymi infekciami v ľudskom tele. Až 3 ľudí nad 50 rokov trpí na paradontózu. Čo je jej príčinou?
pred 2 rokmi
Novinka by sa mala dostať do kín 25. mája 2018.
pred 6 rokmi
Možno ste sa nie raz zamysleli nad tým, či je pre vás vhodnejšia konzumácia masla alebo margarínu.
pred 5 rokmi
Susan Sarandon v úlohe ženy, ktorá dokazuje, že romantika vie byť oveľa vzrušujúcejšia ako samotná hra, zvlášť, keď ju robíte s dobrým hráčom.
pred 4 rokmi
Dubstepoví a drum´n bassoví producenti Daniel Stephens a Joe Ray, to sú mená skryté pod úspešnou značkou Nero.
pred 6 rokmi
O necelý mesiac, v dňoch 12. až 16. októbra, sa v Poprade uskutoční 19. ročník Medzinárodného festivalu horských filmov a do súťažnej prehliadky sa prihlásilo 100 filmov z 19 krajín.
pred 4 rokmi
Nariadenie zavádza kontroly prsných, ale napríklad aj kĺbových implantátov a musia ho ešte schváliť hlavy jednotlivých členských krajín.

 
 
 

Dara Rolins má nový album - ETC
Dočkali sme sa a je fantastický!
Dara Rolins má nový album - ETC
Dara Rolins má nový album - ETC
Dočkali sme sa a je fantastický!
Dara Rolins má nový album - ETC
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Ak milujete skvelú hudbu, tak máme pre vás super novinku.
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Ak milujete skvelú hudbu, tak máme pre vás super novinku.
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Nový album IVANA MER Early Works
Prečítajte si viac o tomto albume.
Nový album IVANA MER Early Works
Jedna z najúspešnejších českých skupín Chinaski vydáva nový albumNení nám do pláče.
Produkcie sa opäť ujal Greg Haver, ktorý stojí i za mimoriadne úspešnou poslednou nahrávkou Rockfield.
Jedna z najúspešnejších českých skupín Chinaski vydáva nový albumNení nám do pláče.